Arghhh, hvad gør jeg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

315 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. januar 2009

Anja

Nu sidder jeg her midt om natten og har gjort det en times tid nu. Esther synes vi skal holde fest ! Hun har sovet ad h ... til i nat. Hun faldt i søvn ca kl 21 - som hun ofte plejer. Da jeg gik i seng kl 23.30 lagde jeg hende til og hun spiste og kom i seng. Hun vågnede igen og spiste kl 01.30 og kl 03.00 - og sov så ikke igen !! Hun plejer at vågne mellem kl 03 og 04 og spise og så sove videre til efter kl 06.

Jeg lagde ud med at give hende mad og i desperation forsøgte jeg også at give hende en flaske, hvilket hun aldrig har fået tilbudt før. Tænkte, at hun måske ikke blev mæt, men det ville den unge dame ikke have. Hun lavede de vilde bræklyde og spyttede mælken ud igen.

Nu ligger hun og pludre lystigt på legetæppet og jeg sidder så her død træt !

Tro det eller ej, men det er første gang nogensinde, at jeg har et barn vågen om natten som ikke er syg.

Hvad gør man ? Hvordan får jeg det vendt ? Kom med jeres erfaringer, please !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2009

Mary

Godmorgen Anja!

Min første tanke var at se tiden an i nat for at se om det er noget Esther har planer om at fortsætte med. Umiddelbart ville jeg ikke ændre noget, for det kan måske forvirre hende. Hvis rutinen/ritualet fungerede fint før, 'burde' det stadig være det bedst. Mon ikke det er noget med hendes udvikling - måske skal hun til at sove lidt mindre om dagen? Det lyder til på det du skriver, at hun var frisk der i nat. Har jeres hverdag i juleferien været meget anderledes end ellers?

Knus Maria - håber ikke det er vedvarende

Anmeld

6. januar 2009

Loggidut

du spørger ikke mig vel...for jeg har jo det her monster boende, et monster som mener man skal brøle højt om natten!

hmmm....det kan være en periode, men det er ikke sjovt.

husker i at markere over for hende at det er nat...lysene er slukket når du ammer hende, og ingen snak?
du ved...hvor man fortæller ungerne at det altså er nat og ikke dag?

Anmeld

6. januar 2009

Anja

Maria: Ja, jeg tror også at jeg prøver at fortsætte som jeg plejer, og så tror jeg du har ret i, at hun nok skal til at sove mindre om dagen. Hun sover oftest en lur på 4-4½ time fra formiddag til over middag og så bliver det til et par mindre lurer af ½-1 time senere på dagen. Kan jeg nænne at tage hende op, når hun har sovet 3 timer i den lange lur ?

Loggi: Jeg synes, at jeg markerer at det er nat. Vi har en svag vågelampe tændt i stuen som ligger mellem soveværelset og Esthers værelse. Jeg er total natteblind, så et lille lys skær skal jeg have for ellers kan jeg slet ikke orientere mig om natten.

Håber, at hun finder sin gamle rytme med EN spisning mellem kl 22 og kl 06. Hun faldt i søvn igen 04.45 og sov til kl 06.45 - så jeg fik da lige et par timers søvn mere

Anmeld

6. januar 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Maria: Ja, jeg tror også at jeg prøver at fortsætte som jeg plejer, og så tror jeg du har ret i, at hun nok skal til at sove mindre om dagen. Hun sover oftest en lur på 4-4½ time fra formiddag til over middag og så bliver det til et par mindre lurer af ½-1 time senere på dagen. Kan jeg nænne at tage hende op, når hun har sovet 3 timer i den lange lur ?

Loggi: Jeg synes, at jeg markerer at det er nat. Vi har en svag vågelampe tændt i stuen som ligger mellem soveværelset og Esthers værelse. Jeg er total natteblind, så et lille lys skær skal jeg have for ellers kan jeg slet ikke orientere mig om natten.

Håber, at hun finder sin gamle rytme med EN spisning mellem kl 22 og kl 06. Hun faldt i søvn igen 04.45 og sov til kl 06.45 - så jeg fik da lige et par timers søvn mere

Hejsa Anja...
Nu du selv er inde på det hvor meget sover Esther?
For Benjamins rytme er helt hen i hegnet, synes han sover hele tiden... Ja lige bortset fra i nat...

Øh lige et spørgsmål mere hvad vejer hun...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.