Vores ferie med husbytteri via homeexchange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

DK

W.. skriver:

Wauu - Hvor er det skønt at læse om. Har overvejet det så meget - og nu er jeg da heeelt tændt!Skønne billeder (og børn) Hvor er hatten fra? Den som den unge herre har på? Den er for fed!!

Den er fra H&M. Købte den engang i maj mener jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

DK

bullerbassen skriver:

Det lyder til at have været en rigtig god oplevelse . Og at dømme udfra billederne ser det ud til at have været en skøn ferie.

Vi overvejde det for år tilbage men turde ikke alligevel , men måske man skulle åbne øjnene for denne mulighed

Tak for din beretning ...

Go for it!

Anmeld

11. august 2011

DK

aj hvor vildt!!

Handler det bare i bund og grund om at stole på dem man bytter hus med eller er der noget forsikring eller lign. ?

Puha, jeg ville nok have svært ved det, men det kunne være SÅ fedt.. har engang foreslået noget familie vi har (et stykke væk) at bytte en weekend.. men det ville de ikke, og bare det at opleve et andet hjem er jo "ferie"..

Hvordan var jeres hjem så da i kom hjem? stod det som i forlod det?

Hvordan fungerer den hjemmeside? Finder de en familie for en eller.. ?

Det gælder om at stole på dem!

Vi ringede til vores forsikring og den dækker på sammen måde som hvis det var os der var her. Dvs. at den dækker for uheld/brand osv. men naturligvis ikke hvis familien der bor her stjæler, fordi det vil være som hvis vi stjal fra os selv...

Så man må stole på dem! Men de overlader jo også deres hjem til en selv, såå... Derudover så er jeg ret sikker på at når alt kommer til alt så har vi sgu ingenting som nogen almindelige mennesker gad rende med Ingen designer stuff eller B&O eller den slags.

Der er 40.000 hjem på homeexchange.com og så kan du søge efter huse på baggrund af en række kriterier. Eller bare kigge på huse som gerne vil til Danmark. Så skriver man mails til de huse man finder spændende og så kører den derfra.

Og vores hus var præcist som vi forlod det! Vi havde smadret et skærebræt hos dem (det kom ved en fejl i opvaskemaskinen) men vi købte et nyt identisk til dem mens vi var der. Den slags kan jo ske og det må man jo bare være forberedt på også kan ske i ens eget hjem

Anmeld

11. august 2011

Ryberg

DK skriver:

Det gælder om at stole på dem!

Vi ringede til vores forsikring og den dækker på sammen måde som hvis det var os der var her. Dvs. at den dækker for uheld/brand osv. men naturligvis ikke hvis familien der bor her stjæler, fordi det vil være som hvis vi stjal fra os selv...

Så man må stole på dem! Men de overlader jo også deres hjem til en selv, såå... Derudover så er jeg ret sikker på at når alt kommer til alt så har vi sgu ingenting som nogen almindelige mennesker gad rende med Ingen designer stuff eller B&O eller den slags.

Der er 40.000 hjem på homeexchange.com og så kan du søge efter huse på baggrund af en række kriterier. Eller bare kigge på huse som gerne vil til Danmark. Så skriver man mails til de huse man finder spændende og så kører den derfra.

Og vores hus var præcist som vi forlod det! Vi havde smadret et skærebræt hos dem (det kom ved en fejl i opvaskemaskinen) men vi købte et nyt identisk til dem mens vi var der. Den slags kan jo ske og det må man jo bare være forberedt på også kan ske i ens eget hjem

tak for svar

hvordan finder man de huse der gerne vil til DK, kan ikke helt overskue siden eller finde ud af hvordan det fungerer? eller man skal måske være medlem først?

Men ja, man er jo også i deres hus, så det har du da ret i.. og så må man jo fjerne sine værdi ting hvis man er nervøs for det..

Anmeld

11. august 2011

Lou87

Ehj hvor er det bare fedt altså!
Troede kun sådan noget gik godt på film hihi..

Ser ud til det var en dejlig tur

Anmeld

11. august 2011

piadas

Det lyder da bare SUPER! Jeg tror altså, der skulle noget overvindelse til, før jeg turde kaste mig ud i noget lignende! Men fedt at I fik en god oplevelse.

Jeg bed lige mærke i barnevognen - er det jeres egen eller er det den, de havde stillet frem? Den er da MEGAsmart med den der skygge-ting, så Richard ikke får solen i øjnene og man slipper for at trække i stedet for at skubbe barnevognen. Den har jeg ikke set før. Gad vide om den findes i DK, hvis altså det ikke er jeres, for så gør den jo!

Anmeld

11. august 2011

Mi

Det lyder da fedt!!!!!

Anmeld

12. august 2011

DK

piadas skriver:

Det lyder da bare SUPER! Jeg tror altså, der skulle noget overvindelse til, før jeg turde kaste mig ud i noget lignende! Men fedt at I fik en god oplevelse.

Jeg bed lige mærke i barnevognen - er det jeres egen eller er det den, de havde stillet frem? Den er da MEGAsmart med den der skygge-ting, så Richard ikke får solen i øjnene og man slipper for at trække i stedet for at skubbe barnevognen. Den har jeg ikke set før. Gad vide om den findes i DK, hvis altså det ikke er jeres, for så gør den jo!

Vi tog efter 100 overvejelser vores store barnevogn med. Altså den store grå på billederne. Det er Kirstines den gamle. Normalt er det jo den lille sorte Brio Sing jeg har med rundt, da den store ikke kan være i min lille bil.

Nå, men til sagen: Richard er liiiige stor nok til barnevognskassen i Brio sing'en. Og derfor sveder han som en sindsyg inde i den lille kasse. Og da familien dernede havde en klapvogn vi kunne låne, blev vi enige om at tage den store med. Det var vi rigtig glade for, og Richard sov godt i den store barnevogn, og de steder hvor det var bøvlet at have den med (byer osv) tog vi deres klapvogn i stedet.

Mht skyggen, så er den købt i babysam i Århus. Den kostede kassen!! Jeg mener 299 eller 399 kr!!! Men den passer så på både vores barnevogn, klapvogn og deres klapvogn og det hele. Ret smart. Plus at den er UV 50 "solsikker", hvilket var rart at vide. Plus at den kunne trækkes helt ned til kanten, så Richard lå helt i mørke og ikke kunne kigge ud (plus at salvende italienske kvinder ikke kunne kigge ind). Det var også et plus!

Anmeld

12. august 2011

132319

DK skriver:

De var heldigvis også rigtig glade og tilfredse. De har skrevet sådan en pæn anbefaling til os om at vi er en "wonderful family" og har et meget romantisk hjem der lå smukt, og at selve homeexchangen var gået perfekt.

Fantastisk! 

Det lyder virkelig også som en god ordning, det med at bytte hus!  Desværre bor jeg selv i en 3 værelses lejlighed på 2. sal og det er der nok næppe ret mange, der vil holde ferie i 

Anmeld

12. august 2011

DK

132319 skriver:

Fantastisk! 

Det lyder virkelig også som en god ordning, det med at bytte hus!  Desværre bor jeg selv i en 3 værelses lejlighed på 2. sal og det er der nok næppe ret mange, der vil holde ferie i 

Ork jo! Dem vi kender der har byttet bor i en 2 værelses på 3. sal!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.