Vores ferie med husbytteri via homeexchange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

FogL

Neeeej hvor ser det bare helt fantastisk ud! Italien er bare så smukt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Sofia

Masser af dejlige billeder der sagtens kunne tåle et gensyn! Er så glad for du gav os ideen med homeexchange!

Anmeld

11. august 2011

Lisbeth1985

DK skriver:

Hej

Jeg har lovet mange at komme med en opdatering på hvordan det hele gik med vores homeexchange.

Jeg kan sige det med få ord:

DET ER GÅET FANTASTISK!

Vi havde lagt vores hus ud på homeexchange.com og var blevet kontaktet af en italiensk familie med to børn. De ville gerne bytte hus med os i 14 dage. De boede 20 min.s kørsel fra Garda søen i nord Italien, hvilket var et perfekt sted for os, da der er så dejligt der og en rar temperatur trods juli/august mdr.

Vi blev enige om bytteriet og ventede så på at ferien skulle begynde. Vi emailede frem og tilbage og den italienske familie sendte os blandt andet en pakke med en masse brochurer på ting de mente vi ville finde spændende.

Vi lagde vores nøgle udenfor på et aftalt sted, gjorde rent og ryddede op til den store guldmedalje så alt var fint til når de kom. Det VAR underligt at køre og vide at snart kom der vildt fremmede og låste sig ind.

Mod Italien gik det. Vi kørte turen på et stræk, Mikkel og jeg skiftedes til at køre. Vi kørte om natten så der var ingen trafik eller kø. Ungerne sov hele vejen, også efter at vi havde dem oppe for at komme med ind og få lidt mad/blive strakt lidt ud undervejs. Richard græd de sidste 10 min på vej derned. Det passede perfekt.

Huset dernede var rigtig fint. Det var rent og pænt og ryddeligt. Familien havde støvet alt deres babygrej frem til os, så der ventede en klapvogn, en bærerygsæk,en babybjørn bæresele, en tremmeseng, en høj stol og et baby badekar. Det var så sødt af dem at de havde gravet det hele frem og vasket til os (deres den mindste var 3,5 år).  Huset havde to børneværelser, soveværelse, to badeværelser og et stort alrum med køkken og stue. Derudover var der en fin lille have med masser af sprinklere til græsplænen (og varme unger) og et lille oppusteligt badebassin til ungerne.

VI var ude og se en masse ting og havde en pragtfuld ferie. Men det der gjorde at ferien lykkedes i så høj grad var altså huset. Deres hjem. Det var perfekt at have en base som bare fungerede. At vi kunne stå op når vi ville. At der var ro. At vi kunne gå ud. At vi kunne lave mad osv som vi plejede og at alle tingene vi skulle bruge var der. Vaskemaskine, tørresnor, masser af håndklæder, salt og peber osv osv var bare nogle af de ting der gjorde at det var muligt at have en "hverdag" i ferien så vi alle kunne slappe af og hygge os!

Indrømmet: det var med hjertet i halsen at vi låste døren op. Men en frisk duft af nyvaskede gulve kom imod os, og hele huset strålede og var rent og fint og dejligt. Det var skønt at komme hjem til en helt nyrengjort og opryddet hus uden "last minute" ud af døren roderi fra da man tog afsted. Familien havde efterladt brød, mælk og frugt til os i køleskabet, ligesom vi havde gjort til dem, og vores sengetøj var nyvasket lagt på sengene igen.

Jeg glæder mig meget til vi skal afsted igen næste år. Det har været en rigtig rigtig god ferie. Vi plejer at være på all inclusive i Egypten og har nydt igenting at lave. Men med Richard på 7 mdr havde sådan en ferie været et helvede. Hvad skulle vi 4 personer have gjort i 4 uger, med ham der skulle sove kl 20 hver aften på et mørkt og stille værelse. Det var skønt at Mikkel og jeg kunne putte ungerne om aftenen og enten drikke vin på terrassen eller se en film på sofaen. Det var super.

Jeg ved at vi har været "heldige" ikke at ramme ind i en familie som kunne have efterladt huset beskidt osv. Men vi valgte en familie der havde byttet hus før, og som derfor allerede havde en kanon "anbefaling" fra en anden familie. Plus at man på billederne kunne se at de havde det rent og ryddeligt. (nogle hjem lægger fotos ud med "bunker" og beskidte tallerkner på osv, og jeg tænker at dem kan man jo så gå uden om. Altså hvis de ikke orker at rydde op inden de skal tage "salgsbilleder" så orker de det måske heller ikke når tiden til ferien er inde).

Så alt i alt har jeg kun rigtig gode anbefalinger til andre der vil bytte hus. Man skal turde hoppe ud i det, men det var altså super! Jeg anbefaler det på det varmeste! 

Derudover er der billedspam! Som i kan se på billederne boede den italienske familie MEGET farverigt Derudover er der fotos (massivt billedspam) af os på tur  Det første billede er af Kirstine og de to pizza-tallerkner som den italienske familie havde lagt til os fint pakket ind i velkomst gave!

Hvor ser det hyggeligt ud

Anmeld

11. august 2011

DK

Sofia skriver:

Masser af dejlige billeder der sagtens kunne tåle et gensyn! Er så glad for du gav os ideen med homeexchange!

Ja, i havde jo også et super bytte!

Anmeld

11. august 2011

bullerbassen

Det lyder til at have været en rigtig god oplevelse . Og at dømme udfra billederne ser det ud til at have været en skøn ferie.

Vi overvejde det for år tilbage men turde ikke alligevel , men måske man skulle åbne øjnene for denne mulighed

Tak for din beretning ...

Anmeld

11. august 2011

DK

bullerbassen skriver:

Det lyder til at have været en rigtig god oplevelse . Og at dømme udfra billederne ser det ud til at have været en skøn ferie.

Vi overvejde det for år tilbage men turde ikke alligevel , men måske man skulle åbne øjnene for denne mulighed

Tak for din beretning ...

Det er jo klart ikke noget for alle. Men hvis man "tør" så er det klart helt fantastisk!

Uhh burde ikke anbefale det sådan! Alle de smukke danske hjem vi nu skal konkurrere med næste år...

Anmeld

11. august 2011

TineA

Wauu - Hvor er det skønt at læse om. Har overvejet det så meget - og nu er jeg da heeelt tændt!Skønne billeder (og børn) Hvor er hatten fra? Den som den unge herre har på? Den er for fed!!

Anmeld

11. august 2011

bullerbassen

DK skriver:

Det er jo klart ikke noget for alle. Men hvis man "tør" så er det klart helt fantastisk!

Uhh burde ikke anbefale det sådan! Alle de smukke danske hjem vi nu skal konkurrere med næste år...

Haha - fik engang tilbudet om bytte med familie i USA men turde simpelthen ikke...

Men måske vi bliver konkurrenter til næste år  Ej men fedt at læse om en god beretning at det faktisk kan blive en stor succes

Anmeld

11. august 2011

Zafir

Wauw... Det lyder bare fantastisk - Bortset fra at jeg ALDRIG kunne gøre det samme hehe...

Men super fantastisk og thumbs up til jer for at I gjorde det.

Anmeld

11. august 2011

Ryberg

aj hvor vildt!!

Handler det bare i bund og grund om at stole på dem man bytter hus med eller er der noget forsikring eller lign. ?

Puha, jeg ville nok have svært ved det, men det kunne være SÅ fedt.. har engang foreslået noget familie vi har (et stykke væk) at bytte en weekend.. men det ville de ikke, og bare det at opleve et andet hjem er jo "ferie"..

Hvordan var jeres hjem så da i kom hjem? stod det som i forlod det?

Hvordan fungerer den hjemmeside? Finder de en familie for en eller.. ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.