Så blev jeg insemineret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Vial

muzen skriver:

ej hvor er det bare godt. glæder mig til at hører en udate.

må jeg spørge om noget. hvordan foregår det når man skal have lavet et barn uden at det er fordi man ikke selv kan.

antså har du været på en masse medicin først? og eller er det "bare" at de holder øje med din ægløsning, også du får et skud sæd?

og håber på at du kan klare det helt med "naturens vej"

jeg spørg fordi jeg vil meget gerne vide hvordan en det foregår som singel

Tillader mig at svare, da jeg også har gjort som Tutter er i gang med nu.

Har man ingen mistanke om fertilitetsproblemer, så kan man sagens bare blive insemineret, når man har ægløsning. Har man problemer fx pco, så kan man blive stimuleret med hormon, så sandsynligheden for at blive gravid bliver markant højere.

Ved sidstnævnte får man rutinemæssige scanninger i cyklusen, så lægen kan se, hvor langt man er i produktionen. Når æggene/ægget er stort nok, så får man ægløsningshormon. Derefter skal man insemineres 36 timer efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

muzen

KaMa skriver:

Tillader mig at svare, da jeg også har gjort som Tutter er i gang med nu.

Har man ingen mistanke om fertilitetsproblemer, så kan man sagens bare blive insemineret, når man har ægløsning. Har man problemer fx pco, så kan man blive stimuleret med hormon, så sandsynligheden for at blive gravid bliver markant højere.

Ved sidstnævnte får man rutinemæssige scanninger i cyklusen, så lægen kan se, hvor langt man er i produktionen. Når æggene/ægget er stort nok, så får man ægløsningshormon. Derefter skal man insemineres 36 timer efter.

okay mange tak. må jeg så spørge hvad det koster hvis man ikke skal have medicin. men bare insemineres?

Anmeld

12. august 2011

dorthemus

muzen skriver:

ej hvor er det bare godt. glæder mig til at hører en udate.

må jeg spørge om noget. hvordan foregår det når man skal have lavet et barn uden at det er fordi man ikke selv kan.

antså har du været på en masse medicin først? og eller er det "bare" at de holder øje med din ægløsning, også du får et skud sæd?

og håber på at du kan klare det helt med "naturens vej"

jeg spørg fordi jeg vil meget gerne vide hvordan en det foregår som singel

Jeg svarer også lige for jeg er også blevet insemineret, men i min egen cyklus uden brug af hormoner

Anmeld

12. august 2011

Vial

muzen skriver:

okay mange tak. må jeg så spørge hvad det koster hvis man ikke skal have medicin. men bare insemineres?

Selve sæden kostede sidste år 1550 kr.

Vil man have åben donor, så løber det vist op på ca. 6000 kr.

Det sidstenævnte kan dog ikke kombineres med hormonbehanling sådan lige uden videre. Læger må nemlig kun inseminere med lukket/anonym donor.

Sæd fra åben donor bruges på jordemoderklinikker. De har dog ikke beføjelser til at hormonstimulere.

Anmeld

12. august 2011

Najsen86

Mange gange tillykke med det.. Krydser fingre for at den er der :-D

Anmeld

12. august 2011

dorthemus

muzen skriver:

Jeg gav 5900 kr og blev insemineret på jordmoderklinikken Stork i København

Anmeld

12. august 2011

muzen

dorthemus skriver:

Jeg gav 5900 kr og blev insemineret på jordmoderklinikken Stork i København

mange tak for jeres svar, så blev jeg det kloger.

hvad er fordelen ved at have en åben doner?

Anmeld

12. august 2011

Vidunderligeunger

shiit det er spændende.. krydser krydser krydser.. ben, arme fingre og tæer  

Anmeld

12. august 2011

dorthemus

muzen skriver:

mange tak for jeres svar, så blev jeg det kloger.

hvad er fordelen ved at have en åben doner?

Det har ingen betydning for mig, men det betyder at Runa kan få at vide hvem hendes biologiske far er og evt møde ham hvis hun ønsker det når hun blir myndig.

Anmeld

12. august 2011

muzen

dorthemus skriver:

Det har ingen betydning for mig, men det betyder at Runa kan få at vide hvem hendes biologiske far er og evt møde ham hvis hun ønsker det når hun blir myndig.

mange tak for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.