Hvem er urimelig her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

MLT

Rsa skriver:

Kan barnet ikke få et efternavn fra jer begge to?

Det vil da være det mest optimale og symboliserer, synes jeg, hvem barnet er... Nemlig en blanding af jer begge to

Det ene vil da blive til et mellemnavn så? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

DortheSimonsen

Er der ikke noget med, at når man har fælles forældremyndighed, så bestemmer moderen ikke selv?
Det fik jeg i hvert fald at vide, i sin tid. 

Anmeld

11. august 2011

emsaroto

Hvis i ikke er sammen og barnet skal bo ved dig.
Så er beslutningen helt op til dig, også må han pænt acceptere det.  

Anmeld

11. august 2011

skønneunger

Anonym skriver:

Jeg venter mig, og er ikke sammen med faren længere.

Jeg vil gerne have at barnet får mit efternavn. Men faren vil have barnet får hans efternavn og han vil bare ikke rokke sig!

Jeg synes bare det er fair at barnet hedder mit efternavn(og hans til mellemnavn) nu når han skal bo hos mig, og det er mig der har sørget for alt til den lille indtil videre. Han har stort set ikke deltaget i hele graviditeten(derfor vi er gået fra hinanden) og så kommer han pludseligt og gør det krav

Er det mig der er urimelig?

nej det er du ikke.

dit barn skal bo hos dig og du har jo selv ordnet det hele igennem graviditeten, selvfølgelig skal det have dit efternavn.

min yngste fik kun hans fars efternavn til mellemnavn fordi vi fandt sammen igen, men havde vi ikke gjort det havde han bare fået mit efternavn ligesom min ældste dreng kun har mit. (faren har aldrig været i hans liv)

Anmeld

11. august 2011

Bshizzle

Dette er slet ikke urimligt..
Da barnet skal bo ved DIG..så er det netop op til DIG at bestemme navnet.

Hvor tit er man lige enig med ens eks?

Jeg er ked af jeg i sin tid ikke valgte at få mit efternavn med videre i min søn's navn.. men dette kan jeg kun få lavet om på gvis min eks går med til at tilføje mit efternavn. ( som jeg tvivler højt på han vil desværre! ).

Så det er op til dig, da du jo skal ha barnet boende.

Anmeld

11. august 2011

Pigent

Anonym skriver:

Jeg venter mig, og er ikke sammen med faren længere.

Jeg vil gerne have at barnet får mit efternavn. Men faren vil have barnet får hans efternavn og han vil bare ikke rokke sig!

Jeg synes bare det er fair at barnet hedder mit efternavn(og hans til mellemnavn) nu når han skal bo hos mig, og det er mig der har sørget for alt til den lille indtil videre. Han har stort set ikke deltaget i hele graviditeten(derfor vi er gået fra hinanden) og så kommer han pludseligt og gør det krav

Er det mig der er urimelig?

Synes den lille skal have dit efternavn 

Anmeld

12. august 2011

Ciss

Jeg tror han må se i øjnene, at der er noget, han har valgt fra.

Alt med børn er både fornøjelse og surt arbejde. Det er sjovt at lege med dem, men det er irriterende at måtte rydde op efter dem hele tiden. Det er sjovt at give dem mad, når de begynder at spise selv, men det kan virkelig være lidt af en opgave at vaske bagefter.

Hvis ikke han er med at tage ansvar og pligter kan jeg ikke se, at han skal kunne vælge, hvilke af de "morsomme" opgaver, han har lyst til at have. (Som at vælge navn eller barnevogn eller hvad det nu måtte være.....)

Når han har valgt ikke at være en aktiv del af dette, må han finde sig i, at det er den rolle han har. Selvfølgelig er det også hans barn, men enten må han vælge at holde sig væk og lade dig styre det hele, eller også må han tage både det sure og det søde. Han kan ikke vælge kun at være farmand, når det lige måtte passe ham og ikke ellers.

Det er nu min mening...

Lykke til med det hele!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.