ÆL test.. lidt fortvivlet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Anonym trådstarter

Heeeeeej 

Har testet igår og idag.. Første billede er testen fra igår, og derfor måtte jeg jo mene at have ægløsning idag.. Men tog så en test idag (nederste billede), og den virker meget negativ... 

Vil lige sige, at igår have jeg rigtig meget sekret/flåd og læste om det på en hjemmeside henvist herfra, og på den hjemmeside stod der at man sagtens kunne tage noget sekret/flåd og putte i urinen også derefter teste.. Hvilket jeg gjorde, og fik den positive test...

Men nu ved jeg ikke om jeg har lavet noget rod i det 

Hvis jeg har ÆL idag, er det 12 dage efter 1. mens dag, hvilket lyder rigtig logisk, men sidst jeg testede, var ÆL først på 16. dagen..

Så hmm.. Hvad siger i? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

modesty

Testen var positiv i går. Så jeg ville regne med ÆL ud fra anvisningerne i testen - de siger vist 36-48 timer efter positiv test eller noget i den stil så vidt jeg husker?

Nogle kvinder har lidt svingende ÆL fra måned til måned, så det behøver ikke at ligge på præcis samme tidspunkt :-)

Anmeld

8. august 2011

Masig

Min ÆL svinger mellem at ligge på 12.-13.-14.-15. og 16. dagen så det kan man ikke altid regne med... Hvis den var positiv igår, altså testen, så har du højest sandsynligt ÆL idag (afhængig af hvornår du tog testen, kan du også have haft den igår)... Man får ÆL ca 24 timer efter en positiv test, så hvis den var positiv igår morges har du nok haft ÆL her til morgen og den varer så ca 24 timer... Det er selvfølgelig tommelfingerregler, det kan jo være +/- med hvor mange timer der går fra positiv test til ÆL, men det er sådan ca...

Og husk at testen ikke viser positiv når man ahr ÆL men FØR ÆL, da den måler det hormon der får ægget til at frigive sig (det hormon stiger jo så naturligvis inden ÆL)...

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Testen var positiv i går. Så jeg ville regne med ÆL ud fra anvisningerne i testen - de siger vist 36-48 timer efter positiv test eller noget i den stil så vidt jeg husker?

Nogle kvinder har lidt svingende ÆL fra måned til måned, så det behøver ikke at ligge på præcis samme tidspunkt :-)

Der står 24-48 timer ved min ÆL tests.. 

Men rart at høre at ÆL kan svinge fra gang til gang.. Så er den ikke heeeelt usikker 

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Min ÆL svinger mellem at ligge på 12.-13.-14.-15. og 16. dagen så det kan man ikke altid regne med... Hvis den var positiv igår, altså testen, så har du højest sandsynligt ÆL idag (afhængig af hvornår du tog testen, kan du også have haft den igår)... Man får ÆL ca 24 timer efter en positiv test, så hvis den var positiv igår morges har du nok haft ÆL her til morgen og den varer så ca 24 timer... Det er selvfølgelig tommelfingerregler, det kan jo være +/- med hvor mange timer der går fra positiv test til ÆL, men det er sådan ca...

Og husk at testen ikke viser positiv når man ahr ÆL men FØR ÆL, da den måler det hormon der får ægget til at frigive sig (det hormon stiger jo så naturligvis inden ÆL)...

Tak for svar.. Troede faktisk at ÆL lå på samme dag i hver periode, men så blev jeg det klogere 

Jamen den positive test tog jeg igår ved 14-tiden, så skal vidst lige have fat i manden når han kommer hjem fra jobbet   Det er ovenikøbet vores årsdag idag, så jeg  lige fingre!

Anmeld

8. august 2011

Masig

Anonym skriver:

Tak for svar.. Troede faktisk at ÆL lå på samme dag i hver periode, men så blev jeg det klogere 

Jamen den positive test tog jeg igår ved 14-tiden, så skal vidst lige have fat i manden når han kommer hjem fra jobbet   Det er ovenikøbet vores årsdag idag, så jeg  lige fingre!

Den kan være ligeså uregelmæssig som menstruationen.. Nogle gange kan man risikere den springer en måned over så man slet ikke får den...

Jamen held og lykke da, det er jo en fin måde at fejre årsdag på :-)

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Den kan være ligeså uregelmæssig som menstruationen.. Nogle gange kan man risikere den springer en måned over så man slet ikke får den...

Jamen held og lykke da, det er jo en fin måde at fejre årsdag på :-)

Hehe tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.