Anonym skriver:
Altså.. Ved godt det måske giver sig selv.. Men jeg er virkelig ikke sikker på jeg kender det rette svar..
Men jeg har en bekendt.. Hun var blevet gravid.. Og så blødte hun meget lidt en enkelt dag.. Og kom til scanning og alt var fint..
Hende og faren til barnet går fra hinanden og hun vælger at ville have abort..
Hun kommer så til forundersøgelse og hun skulle være 8+6, men fostret er dødt..
Kan det bare godt sådan lade sig gøre at babyen dør uden at man begynder at bløde eller noget når den er død inde i maven?
Håber i forstår mit spørgsmål.. :/
Altså jeg har lige fået konstateret graviditetssukkersyge for 3 uger siden og så læser jeg til min store skræk, at man kan risikere at moderkagen løsner sig og babypigen dør, hvis man ikke bliver behandlet for det. Jeg er vred på jordemoderen over at jeg skal læse sådan noget på nettet og ikke er informeret om hvor alvorligt det er - meget vred
og bange for hvad der kan ske
Det er jo ifølge statistikkerne ca. 1/3 af alle graviditeter der går til grunde af sig selv inden for de første 3 mdr., fordi der er noget galt. Så vidt jeg ved bløder man selvfølgelig hvis der sker noget - barnet skal jo ud.
Er man længere henne, så kan man godt risikere at barnet dør af en eller anden grund uden blødning, men herefter skal man så føde barnet eller have en udskrabning afhængig af hvor langt man er henne.
Nu er jeg 29+6 uger henne og jeg ville da blive bange hvis jeg ikke mærkede liv.
Baby'este hilsner fra Helle
Anmeld