Kan baby godt bare dø?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.873 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Anonym trådstarter

Altså.. Ved godt det måske giver sig selv.. Men jeg er virkelig ikke sikker på jeg kender det rette svar.. 

Men jeg har en bekendt.. Hun var blevet gravid.. Og så blødte hun meget lidt en enkelt dag.. Og kom til scanning og alt var fint..

Hende og faren til barnet går fra hinanden og hun vælger at ville have abort..

Hun kommer så til forundersøgelse og hun skulle være 8+6, men fostret er dødt..

Kan det bare godt sådan lade sig gøre at babyen dør uden at man begynder at bløde eller noget når den er død inde i maven?

Håber i forstår mit spørgsmål.. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Altså.. Ved godt det måske giver sig selv.. Men jeg er virkelig ikke sikker på jeg kender det rette svar.. 

Men jeg har en bekendt.. Hun var blevet gravid.. Og så blødte hun meget lidt en enkelt dag.. Og kom til scanning og alt var fint..

Hende og faren til barnet går fra hinanden og hun vælger at ville have abort..

Hun kommer så til forundersøgelse og hun skulle være 8+6, men fostret er dødt..

Kan det bare godt sådan lade sig gøre at babyen dør uden at man begynder at bløde eller noget når den er død inde i maven?

Håber i forstår mit spørgsmål.. :/

Ja, det kan desværre godt lade sig gøre. Det kaldes en missed abortion

Anmeld

8. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Ja det kan godt ske

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Ja, det kan desværre godt lade sig gøre. Det kaldes en missed abortion

Ahh okay.. 

Vidste ikke om det kunne lade sig gøre.. 

MEN så vil det faktisk os kunne lade sig gøre at baby feks dør inden man når til NF uden at have blødt eller noget, men man stadig har tegnene på graviditet..

Feks hvis man er  de der 12 uger henne og bare føler sig gravid og der har været en masse gener som kvalme, opkast og andre ting, så kan baby godt stadig være død til NF?

Åh det er måske lidt indviklet skrevet.. Men bliver helt bange nu, da jeg ikke har været til NF endnu..

Anmeld

8. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Ahh okay.. 

MEN så vil det faktisk os kunne lade sig gøre at baby feks dør inden man når til NF uden at have blødt eller noget, men man stadig har tegnene på graviditet..

Feks hvis man er  de der 12 uger henne og bare føler sig gravid og der har været en masse gener som kvalme, opkast og andre ting, så kan baby godt stadig være død til NF?

Åh det er måske lidt indviklet skrevet.. Men bliver helt bange nu, da jeg ikke har været til NF endnu..

Ja, det kan godt ske. Men det er sjældent, og forhåbentlig ikke noget du skal igennem 

Anmeld

8. august 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Ahh okay.. 

Det kommer an på hvornår fosteret går til, men normalt siger man, at det er et advarselstegn, hvis ens symptomer begynder at aftage. Det er dog ikke alle der mærker, at deres symptomer aftager. Men ja, man opdager det som regel ved en scanning hvor man kan se, at fosteret ikke er vokset.

Jeg synes dog ikke du skal være bange! Jeg var ved at gå psykisk ned op til NF. Alle mine symptomer var forsvundet, og jeg havde læst så meget om de her missed abortions, at jeg var fuldstændig panisk og bange. Og lige nu sidder jeg her og er 32 uger henne, og har en aktiv pige i mavsen. Så jeg fortryder jeg brugte så meget energi på at være bange. Lad være med det!

Anmeld

8. august 2011

Noneother

Anonym skriver:

Ahh okay.. 

Ja det kan man godt opleve. Det sker dog så sjældendt at det ikke er noget du skal gå og bekymre dig om.

Din baby er sikkert sund og rask. Det er de fleste.

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja, det kan godt ske. Men det er sjældent, og forhåbentlig ikke noget du skal igennem 

Ej puha... Det håber jeg da heller ikke sker for mig... Det ville jeg da slet ikke kunne bærer..

Anmeld

8. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Ej puha... Det håber jeg da heller ikke sker for mig... Det ville jeg da slet ikke kunne bærer..

Nej, det er der ingen der kan. Men ved du hvad, du skal slet ikke bekymre dig så meget. Du kan hverken gøre fra eller til. Så nyd og tro på at alt er ok så længe du ikke har blødninger og smerter 

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Det kommer an på hvornår fosteret går til, men normalt siger man, at det er et advarselstegn, hvis ens symptomer begynder at aftage. Det er dog ikke alle der mærker, at deres symptomer aftager. Men ja, man opdager det som regel ved en scanning hvor man kan se, at fosteret ikke er vokset.

Jeg synes dog ikke du skal være bange! Jeg var ved at gå psykisk ned op til NF. Alle mine symptomer var forsvundet, og jeg havde læst så meget om de her missed abortions, at jeg var fuldstændig panisk og bange. Og lige nu sidder jeg her og er 32 uger henne, og har en aktiv pige i mavsen. Så jeg fortryder jeg brugte så meget energi på at være bange. Lad være med det!

Okay det er jeg glad for du skriver.. Men efter jeg fik det afvide med min bekendte begyndte mine tanker bare at kører rundt i hovedet på mig..

Jeg jeg har da heldigvis de symptomer jeg hele tiden har haft..

Mange tak for fint svar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.