Er det helt smertefrit mellem veerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Mette.

170811 skriver:

Nu ligger jeg bare her i sofaen og venter - venter på at se om mine ret uregelmæssige, dog ret kraftige, plukveer vil tage til og sætte mig i fødsel. Når jeg ikke har en plukve/ve - så er det rent faktisk helt smertefrit, eller stort set. Jeg troede faktisk ikke det ville være sådan - troede bare smerten ville aftage. Men jeg har bare små spændinger/ømhed i lænden mellem veerne/plukveerne (hvad det nu er jeg har), men ikke noget slemt.

Så er man rent faktisk totalt smertefri mellem veerne?

Jeg tror det afhænger meget af hvem man er. Jeg havde faktisk konstante veer da de endelig kom, så når en var slut startede den næste få sekunder efter, men jeg fødte til gengæld også meget hurtigt.

Men for de fleste vedkommende har de jo pause mellem veerne, også er det vist smertefrit.

også en masse ve-støv til dig, jeg håber du snart får en masse rigtige veer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Mi

Det er nok forskelligt fra fødsel til fødsel, afhængig af hvor man er i fødslen og afhængig af den enkeltes smertetærskel.

Anmeld

8. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Under mine fødsler var vepauserne ikke bare smertefri - de var vidunderlige. Det var, som om jeg var "høj" eller skæv - sådan en helt igennem salig følelse, som jeg nød i fulde drag. Og det var altså ikke alene fraværet af smerter, der var så dejligt - det var virkelig en rus af velvære.

Jeg undrede mig over, at ingen havde fortalt mig om, hvor fantastiske, vepauserne var, men fandt så ud af, at de færreste, jeg talte med, havde oplevet noget tilsvarende, så det er åbenbart meget individuelt.

Anmeld

8. august 2011

lykkekevin

jeg vil sige de er smerte fri det er så dejlig... nu har jeg født to børn og har ikke haft smerter når der har været ve pause

da jeg kom ind i prasse perioden hvor de trykker lidt mere på vil jeg heller ikke sige det gør ond men man kan mærke det...

men min nr 2 havde jeg ve storm født 2 timer efter første ve og jeg kunne godt holde det ud..

det eneste jeg syntes var at det svier lidt når man udvider sig der når hovedet bliver født... og det er en lættelse at komme i prasse perioden  

Anmeld

8. august 2011

Laulund87

Ja næsten smertefri. Jeg kan huske at jeg bare prøvede at slappe af med lukkede øjne, og ventede på næste omgang

Anmeld

8. august 2011

Clisolka

Puha jeg havde heller ingen pauser, da først mine veer gik i gang. Jeg tror det er forskelligt fra fødsel til fødsel - og hvor langt man er i forløbet. Det var først efter jeg fik epiduralblokaden, at jeg kunne slappe bare en smule af 

Anmeld

8. august 2011

Englebassen82

Jeg havde ve storm fra første ve, til jeg havde født... Huske det kun som EN stor ve fra slart til slut...

Jeg fødte også rigtig hurtigt..

1. gang 5 timer (4 timer med veer)

2. gang 2,5 time

Begge gange startede med vandafgang

Held og lykke med det forestående.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.