Hej
Jeg læser jura, og gik i gang da min datter var 1,5 år. Uden for eksamensperioderne er det super fedt, men i "læseferierne" der har man bare alt for lidt tid til at læse og alt for lidt tid til at være sammen med ens barn. Og konsekvent dårlig samvittighed over for barn/lektier man ikke lige er i gang med.

Til gengæld er der LAAAANG sommerferie. Efterårsferie og påskeferie. (juleferien bruger man på at læse til eksamen i starten af januar!!!). Det er også meget nemt at pjække fra skole hvis ens barn er syg, f.ex. Jeg kan godt følge med undervisningen selv om jeg ikke har været der et par dage. Derudover så læser man, på mit studie i alt fald, kun ca 14-16 timer om ugen. Derfor er der meget tid til ex. at hente før i børnehaven og den slags.
Så jeg er enig med andre om at det virkelig er i eksamensperioden at det trækker tænder ud. Det er så heldigvis kun 2 gange om året. Men det er så også 2 pressede måneder hvert år. Jeg har tid til også at have et fritidsjob på ca. 15 timer om ugen ud over studie, men det kan kun lade sig gøre fordi at min kæreste kan hente hende de dage i børnehaven.
Det skal så siges at jeg ikke er sammen med min datters far, så jeg har yderligere hver anden weekend "fri" til at læse eller arbejde. Det tror jeg faktisk gør en stor forskel for mig, så det må du lige "trække fra" i dit tilfælde

Vi har planer om at prøve at blive gravide fra til september igen. Så kommer baby (hvis det lykkedes i første hug,

, til sommerferien, hvor jeg kun har et år tilbage at læse i, så kan jeg holde efteråret fri, og begynde igen i januar. Grunden til at vi ikke kan "vente" er blandt andet at det vil være nemmere for mig at få et job, hvis jeg kan vise jeg ikke skal på barsel så snart jeg bliver ansat. Advokatbranchen er BENHÅRD på det punkt. SÅ derfor planlægger vi at få en baby mere her.
Jeg kan godt forstå din kæreste vil vente lidt. Jeg VED hvordan det er at være super skruk, he he, men altså det er bare ikke lykken med to overstressede og belastede forældre med uddannelse kørende på sidelinjen. Tænk på at uanset hvor skøn jeres baby er, så kan du ikke nyde det hvis du sidder på badeværelset og hyler af stres!
Det gør simpelthen en KÆMPE forskel her hos os, at min kæreste har et 8-16 job med fast indkomst! Det er sjovere at få en baby når man har ordenlig tid til at nyde den!
Og det der med lektier om aftenen efter babys sengetid??? Glem det. Man er totalt smadret!!!!!! Det gælder om at nå hvad man kan, inden baby skal hentes i institutionen!!!
Men ellers pøj pøj med det!!! Børn er jo skønne. Min store er lige blevet 5 år, og jeg har været skruk i så lang tid. Men der er bare ikke nogen grund til at spænde buen for hårdt!!!!
Knus Ditte