Kontant hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2009

tascia

hvorfor påbegynder du ikke bare uddannelsen??? du skriver man skal have gennemført 1 år før man kan gå på barsel og samtidig skriver du i dit sidste indlæg at du godt ved at man ikke bare kan planlægge sig ud af det så hvis det er så begynder du på uddannelse... men hva nu hvis det falder sammen med at du så kun har stud. i 7 -8 mdr.?

hvis jeg var dig ville jeg starte på uddannelse nu, og så sørge for at jeg først blev gravid så det passede med at jeg havde været igang i 1 år og kunne gå på barsel!

i er jo stadig meget unge, så et år til eller fra skulle vel ikke have den store betydning?!?!

bare min mening

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2009

Mikkelmusen

Jeg snakkede med min sagsbehandler sidste gang, om at starte på uddannelse og mulighederne rent økonomisk efter barsel, og hun kunne tilbyde mig kontanthjælp under uddannelsen. Muligvis ikke under hele uddannelsen, men størstedelen. For hun kunne godt se det ikke ville være nemt med 2 børn og en SU (selvfølgelig også mandens indkomst), men alligevel. SU er vist halvdelen af kontanthjælp ca.

Jeg ved ikke om du forstår hvad jeg mener og kan bruge det, men det håber jeg...

Anmeld

2. januar 2009

Anonym trådstarter

Hvis der stod at jeg skulle have gennemført første 1år var det en fejl. Der skulle stå første semester, og det er ca. et halvt år.
Og jo selvfølgelig hvis jeg ikke bliver gravid indenfor en periode, er det da nok bedst at tage første del af uddannelsen først, det er da klart.
Det har også været en tur inde og vende

Men det afhænger helt af hvornår graviditeten indtraffer.

Anmeld

2. januar 2009

Anonym trådstarter

(Mikkelmusen)
jo tror godt at jeg ved hvad du mener, og det er helt sikker noget jeg kan bruge (:

Anmeld

2. januar 2009

Christinahr

Jeg skal føde om 4 uger og både denne gang og sidste gang jeg var på barsel fik jeg kontanthjælp.

Sidst fordi jeg blev gravid 3 mdr før min kontrakt på arb udløb og ingen gad ansætte gravide mig. Denne gang er jeg færdig med udd og derfor igen kontanthjælp. Jeg vil få ca 12500 brutto. Jeg har bevidst valgt kontanthjælp frem for su pga beløbet og jeg vil ikke bruge mine klip. I mine øjne er både kontanthjælp og su stats penge og så er det jo et fedt hvor de kommer fra. Om jeg nasser eller ej ved jeg ikke, men satser på jeg når at betale dem tilbage når jeg kommer tilbage på arb marked efter barsel

Det er da altid en klog ide at vide hvilke muligheder man har om det lykkedes i første hug eller ej. Her gik det rigtig stærkt. Første gang på ppiller anden gang inden for en måned, så man kan sagtens være heldig

Anmeld

2. januar 2009

Stumpen

Christinahr skriver:

Jeg skal føde om 4 uger og både denne gang og sidste gang jeg var på barsel fik jeg kontanthjælp.

Sidst fordi jeg blev gravid 3 mdr før min kontrakt på arb udløb og ingen gad ansætte gravide mig. Denne gang er jeg færdig med udd og derfor igen kontanthjælp. Jeg vil få ca 12500 brutto. Jeg har bevidst valgt kontanthjælp frem for su pga beløbet og jeg vil ikke bruge mine klip. I mine øjne er både kontanthjælp og su stats penge og så er det jo et fedt hvor de kommer fra. Om jeg nasser eller ej ved jeg ikke, men satser på jeg når at betale dem tilbage når jeg kommer tilbage på arb marked efter barsel

Det er da altid en klog ide at vide hvilke muligheder man har om det lykkedes i første hug eller ej. Her gik det rigtig stærkt. Første gang på ppiller anden gang inden for en måned, så man kan sagtens være heldig

Bare lige til infomation, så får man 12 ekstra su klip ved barsel -endda vist pr. barn..
Qnus Anja -der fik Mathilde i aug 06, passede lige med at jeg afsluttede 4.semester inden jeg gik på barsel.. Denne gang er det så noget værre øv, men det må vi tage som der kommer...

Anmeld

2. januar 2009

Honningblomst

Ej, piger, I må da lige tage jer sammen og tage en udd. før I får børn...hvad er det for noget rod??-griner

Anmeld

2. januar 2009

Anonym trådstarter

Det synes jeg også er et klogt valg. helt sikkert.
Min kæreste og jeg, sidder også lige at snakker om det nu, og når også frem til at det da ville være dejligt med de ekstra penge man får af kontanthjælp.

Jeg har da også den kraftigste planlægning om at jeg skal ud på arbejdsmarkedet og betale det af (ligesom du siger), da jeg har da har mine drømme indenfor erhvervslivet.

Men tillykke med den nye, når tiden nu kommer

Anmeld

3. januar 2009

Christinahr

Stumpen skriver:

Bare lige til infomation, så får man 12 ekstra su klip ved barsel -endda vist pr. barn..
Qnus Anja -der fik Mathilde i aug 06, passede lige med at jeg afsluttede 4.semester inden jeg gik på barsel.. Denne gang er det så noget værre øv, men det må vi tage som der kommer...

Ja det ved jeg godt. Det hra jeg også benyttet mig af de to sidste måneder, men det er stadig et par tusinde under kontanthjælpen.

Anmeld

3. januar 2009

Christinahr

Anonym skriver:

Det synes jeg også er et klogt valg. helt sikkert.
Min kæreste og jeg, sidder også lige at snakker om det nu, og når også frem til at det da ville være dejligt med de ekstra penge man får af kontanthjælp.

Jeg har da også den kraftigste planlægning om at jeg skal ud på arbejdsmarkedet og betale det af (ligesom du siger), da jeg har da har mine drømme indenfor erhvervslivet.

Men tillykke med den nye, når tiden nu kommer

Du skal forresten bare lige være klar over at hvis du er midt i en udd f.eks på trejde ud af fire semestre og du dropper ud og modtager kontanthjælp og derefter vil færdiggøre de sidste semester kan du med stor sandsnlighed risikere at skulle betale hele kontanthjælpen tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.