Hej alle sammen

Vi er et nyt par på denne side. Jeg er 18 år, og min kæreste (han) er 21 år.
Vi går som så mange andre herinde i børne tanker, så ville da lige tilmelde os. Vi har endnu ingen børn, men kunne godt tænke os at begynde til november 2009.
Vi har gerne ville have et barn i lidt over et år, og føler os virkelig klar til det nu. Men selvfølgelig er der altid nogle ting som skal være på plads.
Jeg skriver ikke for at høre om i synes det er en god ide, for kan læse på de andre indlæg at i også synes at det er meget individuelt. Personligt er jeg meget moden af min alder, og er noget af en stræber. Jeg har altid været vellidt blandt alle mennesker, men har aldrig været typen til at gå i byen hver weekend, så det er slet ikke noget som bliver et problem.
Men vores plan er forløbig at min kæreste læser til datalog og jeg er i gang på VUC for at få en HF.
Hvis alt går planmæssigt skulle barnet gerne være der omkring august 2010, og jeg kan derfor ikke rigtig nå at få et arbejde fra jeg er færdig med min HF.
Vi har så overvejet at jeg kan søge noget kontant hjælp i den periode jeg er på barsel, mens han får SU.
Er der nogen som har været i samme situation?
Efter at vi har fået barnet vil jeg så uddanne mig som biolog på universitetet. Det er dog ikke muligt at starte inden, da man skal have gået der et semester, før man kan få lov at holde barsel.
Men hvis barnet ikke kommer som planlagt, er det jo ikke noget problem

Jeg vil ikke søge kontant hjælp for at nasse på samfundet, som jeg har fået meget høvl og grimme gloser over inden på en anden hjemmeside.

Håber at få nogle konstruktive svar.

Håber at i alle er kommet godt ind i det nye år