Jeg har endelig været på baby længe, men jeg har aldrig fået taget mig sammen til at skrive om mit fødselsforløb, selvom det nu er over et år siden at jeg fødte den skønneste dreng
jeg har min journal liggende og den hjælper mig lidt igennem teksten her så jeg kan huske det hele
for der er godt nok mange ting som jeg ik kan huske, men som så står der og min mand så står og siger, kan du virkelig ik huske det ? hi hi
så ja her kommer den
dagen starter den 6 juli 2010, det er som en anden som helst dag hvor jeg bare går og venter og venter, jeg er nu i 41+2 og skal sættes igang dagen efter den 7 juli (kommer dog ik så langt) smill
min søster ringer til mig omkring middagstid og spørger hvad vi skal lave, jamen hallo bare vente, (lidt småirreteret var man efterhånden)
nå men hun spurgte så om hun måtte komme og spise med os sammen med min niece, jo self

men de bor dog ca 1½ time fra Næstved af så det vil tage noget tid før de kommer
men min søster er åbenbart synsk tror jeg, for hun kommer og vi spiser en god pizza sammen

. .
da kl er omkring 22:00 og vi er godt trætte og vil gå i seng, får jeg lagt mærke til at jeg så har lidt niveri i min mave, jeg tænker nå det er nok de plukveer og prøver at bide mig fra det, men de tager til :/
da kl er 23 ringer min mand til fødeafdelingen som siger jeg skal vente til det er mere konstant og se af hvordan jeg får, på det tidspunkt kan jeg knap nok stå op og jeg vader rundt om mig selv og hver gang jeg får en ve støtter jeg op af vores kattetårn hi hi . .
men da kl er 01:30 giver jeg op, min krop synker helt hver gang og jeg har intese veer der bare er stærkt og kraftige, vi tager til Næstved sygehus, en jordmoder tager imod os som siger du har da vist smerter hva? ja det kan vist roligt siges, hun beder mig lægge mig i en seng og kommer lidt efter for at tjekke mig, jeg er 2 cm åben men har så stærke smerter at jeg får lidt til at tage dem på, hun beder mig slappe af og prøve at tænkte på noget andet. (får heldigvis lov at blive)
og det var vist GODT! for allerede kl 04:20 tjekker de mig igen, jeg er kun 3 cm åben, jeg har extremt stærke smerter. 04:35 får jeg en epidoralblokade og gud hvor var den skøn!
kl 06:00 6 cm åben puhaa
kl 08:05 10 cm åben og meget pressetræng
kl 08:40 så er den gal! Nick´s hjerterytme falder, jeg får det skidt og de kan slet ik finde ud af hvad der sker fordi Nick ikk vil ud
08:45 der bliver tilkaldt folk som bare pokker, narkoselæge, en overlæge, 2 jordmødre, 2 sygeplejsker en studerende og til allersidst min mand ha ha
de finder ud af at Nick ligger forkert og de er nød til at presse ham tilbage igen nærmest og rette ham inde i mig, det lykkedes ikk og de truer med kejser ;( MEN jeg tryler om at lægge mig på siden da jeg virkelig har lyst, og det lader de mig så, det hjælper øjeblikkeligt og Nick får igen en god hjerterytme og jeg ligeså, jeg får igen gode presseveer og jordmodere sætter sugekop på Nick og får ham drejet, 08:48 blub! så kom Nick smill
ud kom han nemt og hurtigt men med hjælp fra en meget stærk jordmoder hi hi,
Nick bliver straks fjernet for at tjekke om han er ok, og heldigvis siger han lige et par lyde og lægerne sukker med et lettelse smill .
jeg får Nick til mig 08:50 og det var det degligste jeg har set smill

de skubbede lige til min mave og klump så kom min moderkage, med en kamp vægt af 730 g
Nick fik 10/10 i point

han var fuldkommen tør og lignede ikk en typisk nyfødt, han blev lagt på maven for at tjekke ham og vups knægten glor lige op og drejer hovedet og ned igen, jordmoderen glor noget forbavset og siger, det der sku du ik kunne endnu knægt hi hi smill mors store dreng <3
3600 g og 54 lang
ja det er nu et år siden, hold da op allerede
og nu gravid igen i 8 uge

hi hi glæder mig allerede og så alligevel ikk