Ja det er gode tegn. Væske i kroppen kan også komme hvis du har drukket for lidt. Så kan kroppen ikke komme af med affaldstoffer og disse binder det tilbageværende væske, du måtte have i kroppen.
Hvor var/er væsken centreret på kroppen? fødderne, ansigt, hænder?
Hvis det ikke forsvinder og kommer tilbage på normalt niveau for væske i kroppen hos gravide, syntes jeg bestemt du skal kontakte dit fødested.
Som en anden har skrevet, tjekker man blot din urin for æggehvidestoffer, måker BT og hvis man vurderer der er indikationer på Svangerskabsforgiftninger, tager man blodprøver.
Du skal mærke efter hvordan du har det. Føler du dig utryg og ikke helt i "balance", så meget som man nu kan være som gravid, skal du kontakte dit fødested.
Du er ikke til besvær ved at ringe/ komme derind. Man kan ligeså godt lige få det tjekket og konstateret at alt er som det skal være. Det ville jeg selv gøre, til trods for at jeg selv er "ekspert" på området, dvs arbejdetr på svangre/barsel afd. Jeg ville blive tjekket hvis jeg havde den mindste tvivl.
De symptomer du har kan dog også opstår pga en hård dag, for lidt væske og at du ikke har fået hvilet dig.
Men igen, det er rigtig svært at vurderer dig, faktisk umuligt, når jeg ikke kan se dig
kh
Anmeld