Vand i benene og svimmel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Ser lige tiden lidt an, tak for dit hurtige svar

Hehe selv tak Smiler.. Håber det ikke er noget alvorligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

de-wett

Jeg syntes helt sikkert du skulle ringe til FG med det samme . Og komme til tjek. Svangerskabsforgiftning er ikke noget a spøge med. Desværre. Det kan gå gruligt galt hvis det er det.

finge for det bedste

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg ringer til lægevagten her til morgen hvis symptomerne stadig er der. Tak for jeres svar 

Anmeld

7. august 2011

stimerol

Hvis du har spist et halvt franskbrød den dag vandet lige pludselig kom, så er det nok derfor...

Hvis ikke, kan det være tegn på præeklampsi (svangerskabsforgiftning).

Symptomerne på dette, er blandt andet, øget væskeophobninger i kroppen, hovedpine, trykken for brystet, forhøjet BT, lysfølsomhed. Enten har man alle symptomerne eller også har man et eller flere, eller man har næsten ingen...

Jeg syntes lige du skal ringe til dit fødested og høre hvordan du skal forholde dig.. Umiddelbart tænker jeg ikke at du skal bekymre dig. Du er langt henne nu ingen bekymring

Kh Barselssygeplejerske

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

stimerol skriver:

Hvis du har spist et halvt franskbrød den dag vandet lige pludselig kom, så er det nok derfor...

Hvis ikke, kan det være tegn på præeklampsi (svangerskabsforgiftning).

Symptomerne på dette, er blandt andet, øget væskeophobninger i kroppen, hovedpine, trykken for brystet, forhøjet BT, lysfølsomhed. Enten har man alle symptomerne eller også har man et eller flere, eller man har næsten ingen...

Jeg syntes lige du skal ringe til dit fødested og høre hvordan du skal forholde dig.. Umiddelbart tænker jeg ikke at du skal bekymre dig. Du er langt henne nu ingen bekymring

Kh Barselssygeplejerske

Tusind tak for dit svar

Jeg kan ikke spise ½ franskbrød da jeg har graviditets diabetes, men synes ikke jeg har så meget vand i kroppen idag, så det er vel gode tegn ?  

Anmeld

7. august 2011

stimerol

Ja det er gode tegn. Væske i kroppen kan også komme hvis du har drukket for lidt. Så kan kroppen ikke komme af med affaldstoffer og disse binder det tilbageværende væske, du måtte have i kroppen.

Hvor var/er væsken centreret på kroppen? fødderne, ansigt, hænder?

Hvis det ikke forsvinder og kommer tilbage på normalt niveau for væske i kroppen hos gravide, syntes jeg bestemt du skal kontakte dit fødested.

Som en anden har skrevet, tjekker man blot din urin for æggehvidestoffer, måker BT og hvis man vurderer der er indikationer på Svangerskabsforgiftninger, tager man blodprøver.

Du skal mærke efter hvordan du har det. Føler du dig utryg og ikke helt i "balance", så meget som man nu kan være som gravid, skal du kontakte dit fødested.

Du er ikke til besvær ved at ringe/ komme derind. Man kan ligeså godt lige få det tjekket og konstateret at alt er som det skal være. Det ville jeg selv gøre, til trods for at jeg selv er "ekspert" på området, dvs arbejdetr på svangre/barsel afd. Jeg ville blive tjekket hvis jeg havde den mindste tvivl.

De symptomer du har kan dog også opstår pga en hård dag, for lidt væske og at du ikke har fået hvilet dig.

Men igen, det er rigtig svært at vurderer dig, faktisk umuligt, når jeg ikke kan se dig

kh

Anmeld

7. august 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Er 36 uger henne og har hele dagen været svimmel og har fået vand i benene..

Nogen grund til bekymring tror i ?

Er selv i uge 24, og har døjet med svimmelhed om morgenen, men fik at vide af min læge det ikke var noget alveroligt. Det er bare noget med barnet, du ved og ændringer i kroppen osv.

Ang. vand i benene - drik vand, vand, vand, vand! Som min jordmoder sagde

Pøj pøj, ellers ring til lægen hvis det blir´ værre.

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

stimerol skriver:

Ja det er gode tegn. Væske i kroppen kan også komme hvis du har drukket for lidt. Så kan kroppen ikke komme af med affaldstoffer og disse binder det tilbageværende væske, du måtte have i kroppen.

Hvor var/er væsken centreret på kroppen? fødderne, ansigt, hænder?

Hvis det ikke forsvinder og kommer tilbage på normalt niveau for væske i kroppen hos gravide, syntes jeg bestemt du skal kontakte dit fødested.

Som en anden har skrevet, tjekker man blot din urin for æggehvidestoffer, måker BT og hvis man vurderer der er indikationer på Svangerskabsforgiftninger, tager man blodprøver.

Du skal mærke efter hvordan du har det. Føler du dig utryg og ikke helt i "balance", så meget som man nu kan være som gravid, skal du kontakte dit fødested.

Du er ikke til besvær ved at ringe/ komme derind. Man kan ligeså godt lige få det tjekket og konstateret at alt er som det skal være. Det ville jeg selv gøre, til trods for at jeg selv er "ekspert" på området, dvs arbejdetr på svangre/barsel afd. Jeg ville blive tjekket hvis jeg havde den mindste tvivl.

De symptomer du har kan dog også opstår pga en hård dag, for lidt væske og at du ikke har fået hvilet dig.

Men igen, det er rigtig svært at vurderer dig, faktisk umuligt, når jeg ikke kan se dig

kh

Jeg har været på svangregangen og blive tjekket og alt er i den skønneste orden den skal bare stå på afslapning

Anmeld

7. august 2011

stimerol

Det var godt!

Rigtig godt at du tog kontakt med dem

kh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.