Sæddonorer spreder kræftvirus.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Vial

Hasselnødden skriver:

Jeg læste den i nat og mente det kunne være vigtig info. herinde.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42363286:sæddonorer-spreder-kræftvirus.html?forside

Synes helt klart, at de skal screene sæden fra donor. Nu mere oplyst man bliver, nu flere foranstaltninger er sædbankerne forpligtet til St udføre, mener jeg.

Håber at min donor er en af de fem andre!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Krussedulle

modesty skriver:

Overskriften burde nok nærmere have heddet "mænd spreder kræftvirus". Det er jo, som andre også påpeger, totalt underordnet om det er en sæddonor eller ægtemanden derhjemme i dobbeltsengen.

Tror det var for at belyse emnet omkring sæddonorer .. Det er fakta at hver 6 donor har den her hpv.. Det er jo ikke så godt.. Nu vil dk være de første til at analysere sæden inden den kan bruges som donorsæd .. Om donoren så har en hustru derhjemme, det er vel underordnet?!

Anmeld

7. august 2011

modesty

Morellen skriver:

Lige præcis Men nyhederne skal jo tiltrække sig opmærksomhed, så de overdramatiserer jo det meste

Anmeld

7. august 2011

modesty

Krussedulle skriver:

Tror det var for at belyse emnet omkring sæddonorer .. Det er fakta at hver 6 donor har den her hpv.. Det er jo ikke så godt.. Nu vil dk være de første til at analysere sæden inden den kan bruges som donorsæd .. Om donoren så har en hustru derhjemme, det er vel underordnet?!

Min pointe er at der er lige så mange kvinder der bliver smittet ved HPV gennem almindelig sex med deres mand derhjemme (eller en tilfældig mand i byen), som der er kvinder der bliver smittet via donorsæd. Sandsynligvis betydeligt flere, da der er større risiko for at opfange virusen gennem et samleje end en insemination, da et samleje medfører rifter, flere kropsvæsker o.s.v. Fjollet sensations-overskrift at få det til at lyde som om man får kræft af at bruge donorsæd.

Anmeld

7. august 2011

Krussedulle

modesty skriver:

Min pointe er at der er lige så mange kvinder der bliver smittet ved HPV gennem almindelig sex med deres mand derhjemme (eller en tilfældig mand i byen), som der er kvinder der bliver smittet via donorsæd. Sandsynligvis betydeligt flere, da der er større risiko for at opfange virusen gennem et samleje end en insemination, da et samleje medfører rifter, flere kropsvæsker o.s.v. Fjollet sensations-overskrift at få det til at lyde som om man får kræft af at bruge donorsæd.

Er helt med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.