Sove sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.043 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. august 2011

Mussen2

Vi venter jo en lille ny til februar og har i forvejen en datter på 2,2 år.

Hun bliver altså 2, 7 md, når den lille kommer.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det vil være oplagt at de skal sove sammen, når den ny er et halvt års tid? Eller vil den store blive forstyrret

Eller er det bare slet ikke godt for den store at skal have en mere på værelset?

Hvad har i af erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

raca

da den yngste kom ud af soveværelset som 2 årig, kom de på samme værelse.. dog i hver sin seng.. og det fungere fint.. der er knapt 3 år mellem dem...

Anmeld

5. august 2011

Lise

Vi har to drenge med den aldersforskel. De har ikke kunne dele værelse... jeg er sikker på at de begge ville finde det hylende morsomt at skulle sove sammen, men jeg tvivler på at nogen nogensinde ville sove

Den lille er mega lydfølsom, og den store larmer! IKke en god kombi! Vi har indtil igår (lillen er 17 mdr gammel) haft den lille i soveværelset, og den store på eget værelse. Vi er netop blevet færdige med tilbygning, så igår rykkede han ud, den lille. Nu har de værelse i hver sin ende af huset.

Men kender til mange med ca den aldersforskel der har delt værelse. Det kan altså lade sig gøre..

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

- skriver:

kommer helt an på børnene.... 

Det har gået helt fint med mine... 

Ville ikke flytte nogen sammen før der blev sovet igennem hele natten uden mad...

Mine 3 børn sover sammen og de nyder det.

Ok, tak for svar. Ja, det vil nok være for optimistisk at tro den lille er klar til at sove igenne efter 6 mdr.. Synes bare jeg har hørt om mange der lader børnene sove sammen fra start, men tænker selv det må give en masse uro.

Men jeg har jo absolut ingen erfaring, kun tanker i massevis

Anmeld

5. august 2011

Hvem?

Mussen2 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det vil være oplagt at de skal sove sammen, når den ny er et halvt års tid? Eller vil den store blive forstyrret

Eller er det bare slet ikke godt for den store at skal have en mere på værelset?

Her er Lauge 18 mdr og Hjalte 7 mdr, det var også meningen de skulle dele værelse (indtil vi er færdige med at lave overetagen), men det dur slet slet ik, de vækker hinanden kostant og kan slet ikke finde ro, så de må sove i hvert deres rum, indtil deres nye store værelser blir færdige ovenpå engang i efteråret.

Anmeld

5. august 2011

raca

- skriver:

kommer helt an på børnene.... 

Det har gået helt fint med mine... 

Ville ikke flytte nogen sammen før der blev sovet igennem hele natten uden mad...

Mine 3 børn sover sammen og de nyder det.

min den yngste vågner stadig om natten.. og jeg henter det har hun altid gjort.. og den ælste høre intet...

eller jo hvis den yngste har mellemørebetændelse el og skriger den halve nat vågner han... men ellers ikke..

han lærte meget hurtigt at sove fra hende... men nu har vi også været der i ca det sekundt hun vågnede.. jeg vågner gerne et øjeblik før...

i sygdoms perioder kan jeg også havde begge børn i sengen og manden går andet sted for at sove.. og de høre ikke hinannen.. forde de er vendet til den andens lyde og vores nattelyde

Anmeld

5. august 2011

anja89

Mussen2 skriver:

Der er 2,7 år mellem mine piger og da den lille kunne sove hele natten omkring 4 måneder kom hun ind på samme værelse som store søster og har fungere det bare rigtig fint

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

Lise skriver:

Vi har to drenge med den aldersforskel. De har ikke kunne dele værelse... jeg er sikker på at de begge ville finde det hylende morsomt at skulle sove sammen, men jeg tvivler på at nogen nogensinde ville sove

Den lille er mega lydfølsom, og den store larmer! IKke en god kombi! Vi har indtil igår (lillen er 17 mdr gammel) haft den lille i soveværelset, og den store på eget værelse. Vi er netop blevet færdige med tilbygning, så igår rykkede han ud, den lille. Nu har de værelse i hver sin ende af huset.

Men kender til mange med ca den aldersforskel der har delt værelse. Det kan altså lade sig gøre..

Dejligt med svar. Så det er måske mange gange af nød eller praktiske hensyn, at de små sover sammen...

Jeg tænker også det vel kræves at de skal i seng på samme tid osv. det er vel ikke helt realistisk.

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

anja89 skriver:

Der er 2,7 år mellem mine piger og da den lille kunne sove hele natten omkring 4 måneder kom hun ind på samme værelse som store søster og har fungere det bare rigtig fint

Åh, sove igenne som 4 md. gammel det er sgu ikke dårligt. Min den første sov først igennem da hun var 9-10 mdr. Altså hun kunne godt undvære mad tidligere, men så var der alt mulig andet...

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

- skriver:

Ville ikke tage chancen, det andet barn skal også op og være frisk dagen efter...

Ja, det er da en vigtig pointe. Og vi har såmænd værelserne, så det er ikke det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.