28 dage til terminen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2011

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Jeg synes det er fint, hvis du har en super nem fødsel, hvorfor skal du så ikke bare hjem i stedet for at ligge på sygehuset i 2 dag? Du kan stadig ydre ønske om, at blive, hvis du føler det er nødvendigt og de skriver, at så for man også lov til at blive, men det skal ikke længere være en selvfølge.

Tror måske det var mig der skulle ha været citeret der?

.. altså jeg aner jo ikke om jeg har en nem fødsel eller ej, jeg siger bare jeg har en nem graviditet.

Og nej, bare fordi man har en nem fødsel er det filme da ikke sikkert man bare føler sig SUPER tryg og tænker 1 time efter: Jamen, nu tror jeg bare jeg tager hjem  .. det er jo vanvittigt når de tilbyder en to dage på et patienthotel. Ja, det gør de i Randers ihvertfald, så vidt jeg kan læse mig til. Men hvorfor ikke få amning igang osv når man har muligheden? Jeg gider da ikke bare sendes hjem når jeg har mulighed for starthjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

Kofoed.

HeidiØ skriver:

Tror måske det var mig der skulle ha været citeret der?

.. altså jeg aner jo ikke om jeg har en nem fødsel eller ej, jeg siger bare jeg har en nem graviditet.

Og nej, bare fordi man har en nem fødsel er det filme da ikke sikkert man bare føler sig SUPER tryg og tænker 1 time efter: Jamen, nu tror jeg bare jeg tager hjem  .. det er jo vanvittigt når de tilbyder en to dage på et patienthotel. Ja, det gør de i Randers ihvertfald, så vidt jeg kan læse mig til. Men hvorfor ikke få amning igang osv når man har muligheden? Jeg gider da ikke bare sendes hjem når jeg har mulighed for starthjælp!

Det var også til Nynne, hun virkede lidt utilfreds, så prøvede at berolige hende lidt, men tror ikke det lykkes....

Detajle, det er indenfor 24 timer, så det er jo ikke så vidlt igen, mor og far kan tilbringe den første nat på sygehuset og smutte hjem når de lige finder overskudet, sådan ville jeg have gjort det, hvis ikke sygehuset havde lagt ud, at jeg ikke må tage hjem, før de siger go for it. Det er jo det samme som flergangs fødende, der antages det, at man tage hjem indenfor 24 timer.

Skal have fundet det blad igen, der ligger et eller andet sted... Der står noget med, at du for et nummer til en sundheds-/sygeplejeske som man så kan kontankte, hvis ammingen ikke går og så kan man komme ind til en "konsultation", hvis det ikke kan klares over telefonen. Og man er vist også åbent indlagt et stykke tid efter fødselen. Tag mig ikke ord ret, skal lige havde fundet bladet, så kan jeg lige skrive det helt rigtige.

Anmeld

6. august 2011

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Det var også til Nynne, hun virkede lidt utilfreds, så prøvede at berolige hende lidt, men tror ikke det lykkes....

Detajle, det er indenfor 24 timer, så det er jo ikke så vidlt igen, mor og far kan tilbringe den første nat på sygehuset og smutte hjem når de lige finder overskudet, sådan ville jeg have gjort det, hvis ikke sygehuset havde lagt ud, at jeg ikke må tage hjem, før de siger go for it. Det er jo det samme som flergangs fødende, der antages det, at man tage hjem indenfor 24 timer.

Skal have fundet det blad igen, der ligger et eller andet sted... Der står noget med, at du for et nummer til en sundheds-/sygeplejeske som man så kan kontankte, hvis ammingen ikke går og så kan man komme ind til en "konsultation", hvis det ikke kan klares over telefonen. Og man er vist også åbent indlagt et stykke tid efter fødselen. Tag mig ikke ord ret, skal lige havde fundet bladet, så kan jeg lige skrive det helt rigtige.

Nåh ja ja, men man får stadig tilbudt de to nætter, og dem vil jeg saftsusemig gerne ha, så jeg føler mig mere tryg - kommer til at bo lidt på landet, så der er da osse langt lige at køre hvis man pludselig for akut behov for SP..

Har bare hørt fra ALLE der har født: Ta den tid du har brug for på sygehuset! .. så det har jeg tænkt mig og min kæreste er helt endnu. Man sku da nøde ende med at sidde derhjemme og være vildt ked af det. Så vi tager hjem når vi føler os parate, eller efter de to dage vi kan få lov at være der.

Tillykke med fødselsdagen i øvrigt

Anmeld

6. august 2011

Kofoed.

HeidiØ skriver:

Nåh ja ja, men man får stadig tilbudt de to nætter, og dem vil jeg saftsusemig gerne ha, så jeg føler mig mere tryg - kommer til at bo lidt på landet, så der er da osse langt lige at køre hvis man pludselig for akut behov for SP..

Har bare hørt fra ALLE der har født: Ta den tid du har brug for på sygehuset! .. så det har jeg tænkt mig og min kæreste er helt endnu. Man sku da nøde ende med at sidde derhjemme og være vildt ked af det. Så vi tager hjem når vi føler os parate, eller efter de to dage vi kan få lov at være der.

Tillykke med fødselsdagen i øvrigt

Hmm, men forstår ikke, hvorfor man tilbyder de to dage, når reglen bliver 24 timer og mere skal være undtagelsen. Men det er nok en hel anden diskution.

Men når alt kommer til alt, glæder vi os så ikke bare rigtig meget til, at få vores guldklumper ud og få en hverdag op og køre?

Mange tak

Anmeld

6. august 2011

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Hmm, men forstår ikke, hvorfor man tilbyder de to dage, når reglen bliver 24 timer og mere skal være undtagelsen. Men det er nok en hel anden diskution.

Men når alt kommer til alt, glæder vi os så ikke bare rigtig meget til, at få vores guldklumper ud og få en hverdag op og køre?

Mange tak

Jeg kan lige informere dig om at Randers' patienthotel faktisk også lukker d. 1/10 - sååeh jeg når det liiige!! .. Altså ja, det er nok en anden diskussion - nemlig besparelser. Er 100 på det er en mand der sidder og siger sådan nogle steder skal lukke, så førstegangsfødende også skal hurtigt hjem ..
Patienthotel er jo forresten også bare et sted der høre til sygehuset - så vi ligger ikke og optager plads på selve sygehuset!

Anyways, JO VI GØR!!  ..er totalt skruk!

Anmeld

6. august 2011

Nynne88

Kofoed. skriver:

Jeg synes det er fint, hvis du har en super nem fødsel, hvorfor skal du så ikke bare hjem i stedet for at ligge på sygehuset i 2 dag? Du kan stadig ydre ønske om, at blive, hvis du føler det er nødvendigt og de skriver, at så for man også lov til at blive, men det skal ikke længere være en selvfølge.

Tror det er super vigtigt at få ordentlig ro de første par dage og få hjælp til at få amningen igang og finde sig selv om ny familie. Det er jo ikke alle der har brug for det - men jeg tror det kommer til at ramme flere som tænker "nå, så tager vi bare hjem" som kunne have haft brug for en dag mere. Bare for nogle år siden havde man 4-5 dage og nu er vi nede på 24 timer - jov jeg synes de sparer de forkerte steder! 

Anmeld

6. august 2011

Ka+Ma=Be

Jeg kan slet ikke holde ud af læse denne tråd igennem!  Nu er jeg bare endnu mere spændt og endnu mere utålmodig!  

For helved, jeg glæder mig! Mest til min egen fødsel, men lige så meget til at fylde listen ud og høre jeres beretninger! 

Anmeld

6. august 2011

Jemion

Kofoed. skriver:

Nårh, havde glemt du har det, jamen så skal du jo måske sættes igang lidt før "os" andre (nu tæller jeg ikke med ). Uhh. Eller hvordan er det over hos jer?

Det gør jeg også, men de vil have en psykisk vudering af mig.

Hmm, vi er jo rent faktisk de næste, augusterne er jo i gang.

Jeg skal ikke sættes igang indtil videre ihvertfald da lillemanden er 4% under gennemsnittet der var noget andet hvis han var 20-21 % over gennemsnittet.. Så få lov til at gå tiden ud, selvom det er svært at vente

Det er da dejligt at de er obs på dig

Anmeld

6. august 2011

Jemion

Nynne88 skriver:

Uhh jeg "trækker" den så længe jeg kan . Jeg er først nu begyndt at vaske alt. Men jeg er begyndt at skrive ned, hvad der skal pakkes . Tror først jeg pakker den om en uges tid 

Knus Nynne 35+6

Jeg er lige blevet færdig med at vaske al lillemandens tøj Ihh det er bare en fantastisk følelse at ligge det sammen

Jeg har flere der nu har sagt til mig at jeg nok ikke skal regne med at gå tiden ud, og min egen mave fornemmelse siger det samme så på den sikre side pakker jeg nu

Anmeld

6. august 2011

Jemion

HeidiØ skriver:

iih jeg er også ved at dø af spændning og hver gang jeg ser en babydreng så blir jeg mega skruk!!  ..

Ang., amubulant fødsel - så slemt er det altså ikke endnu. I øvrigt har mange sygehuse patienthoteller.. sååeh! Bare ta det roligt. Selvom jeg er en af dem uden komplikationer i graviditeten og forventer en ganske alm. fødsel, så tager jeg altså et par dage på patienthotel med min kæreste..  Det er nok det værd ihvertfald.

28 dage, Helene - det er jo HELT VIIIIIILDT! .. jeg glæder mig til at flytte så jeg kan komme igang med at forberede til lillefisen!!!

Årh kender følelsen

Kan godt forstå du glæder dig til at flytte så i kan komme igang med at gøre lillemandens værelse klar osv

Der er bare så kort tid tilbage og alligevel føles det bare som en evighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.