Andre der er på kur???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2008

Sørensen

ååh jo jeg er også på kur.

Efter min 2. graviditet er det gået helt galt.
Tog 18 kg. på og har ikke kunne komme af med dem igen.

Så jeg står og skal smide 20-25 kg. her i dette dejlige nye år.

Jeg har virkelig svært ved det og det hjælper en smule at min mand også er med på vognen og skal tabe lige så meget.
Men problemet ved os begge er at vi ikke bryder os om grøntsager.

Jeg prøver desperat at finde en måde der er helt idéel til mig - men indtil videre uden held.

/Tina HS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2008

Jan9e D

Ja, jeg vil nu ikke sige at jeg er på kur, men har rettere sagt lagt min livsstil om. Her den 10 januar er det et år siden jeg tiog min beslutning om at ændre mit liv.
På det tidspunkt havde jeg et bmi på 39,7. Og jeg vejede 112 kg. Her et år efter er jeg stadig igang med projekt livsstil og mit bmi er nu nede på 27,6 og har pt haft et vægttab på 34 kg, og jeg må da indrømme at mange af mine venner og bekendte har svært ved at genkende mig hvis de lige gå rforbi mig på gaden :D
Jeg mangler stadig 8 kg til at kunne blive indstillet til en maveskindsoperation, men det skal nok komme. Det går bare ikke så hurtigt mere som det gjorde i starten.
Men godt vind til alle jer som lige er startet, og hold fast tøser, resultaterne skal nok komme.
KH Jannie

Anmeld

5. januar 2008

SaNiNa

syntes det er fedt vi/man kan snakke om sit vægttab herind da det kan være rigtig svært og at man bare har brug for nogen at snakke med i sammen situation...

Sanne

Anmeld

7. januar 2008

Anja :)

Nå men så vil jeg da også melde mig under fanerne - jeg skal nemlig også smide en 15-20 kg.

Startede sidste år i februar hos DDV og tabte på 4 mdr. 16 kg, men men efter endt ferie i maj kunne jeg simpelthen ikke komme tilbage på programmet og har da nok siden hen taget 8 kg på igen :(

Jeg har så sidenhen også fundet ud af, at jeg har en spiseforstyrrelse, som jeg nu går i terapeutisk behandling for på en klinik for spiseforstyrrelser på Frederiksberg - det er jeg rigtig glad for, og nu overvejer jeg seriøst at melde mig hos DDV igen, men har også ligesom Trine overvejet hypnose.

Trine, min terapeut foreslog faktisk hypnose, da jeg har en overdreven og tvangsmæssig trang til sødt, og også har et seriøst sukkerafhængighedsproblem, og hun sagde, at det evt. ville kunne hjælpe, så jeg synes helt klart, det er en super ide, som jeg også selv overvejer seriøst.

Nå men jeg er på mht. at støtte hinanden, og selvom jeg mad mæssigt synes det er svært at komme igang, så er jeg i det mindste kommet igang med at træne - hvilket er store sager for mig :D.

Hvis der er nogen, der mangler opskrifter, så kan jeg anbefale den side der hedder:

http://opskrifter.heede.dk/ samt http://larsd.dk/blog/?cat=8

Det er alle opskrifter efter DDV-principper, og der er masser af inspiration.

Pøj pøj til jer alle.

Knus fra Anja

Anmeld

8. januar 2008

Smølf

Hej Anja,

Det lyder godt, at du er kommet igang igen med vægttabet igen, og jeg vil heppe på dig:). Jeg tænkte på, om jeg må være så fræk at spørge hvilken type spiseforstyrrelse du er i behandling for og om den klinik du er i behandling for er god?
Jeg tumler sev med en mangeårig spiseforstyrrelse, og jeg tror jeg ville have godt af noget terapi. I gymnasiet havde jeg en dårlig periode, hvor jeg blev meget tynd og siden dengang, har det altid ligget latent i mig.

Efter jeg så blev gravid med min søn og mistede al kontrol over vægt, er den så kortsluttet lidit igen. Nu er jeg overdrevet fikseret på ikke at tage på til en grad hvor det er usundt. Jeg har talt med min far, som er psykiater, om det, men jeg tror, at jeg ville have godt af lidt mere. Jeg har indtil videre bare ikke turdet tage skridtet, da det vil betyde et farvel til den kontrol jeg er afhængig af.

Nu bor jeg jo i Valby, så Frederiksberg er lige om hjørnet.

Håber du vil svare:)

KH smølf

Anmeld

8. januar 2008

3rollinger

Hej Netapige

Er det ikke sjovt som man selv er fuldkommen opmaerksom paa problemet og ved hvad der er galt, og alligevel ikke kan goere noget ved det?

Jeg haaber du ogsaa finder ud af noget for din spiseforstyrrelse.

Knus
Trine

Anmeld

8. januar 2008

Anja :)

Hej smølf.
Selvfølgelig må du spørge - det er næsten helt befriende efter også at have lidt af det i mange år at turde sige det åbent, fordi jeg ikke længere er flov over det, men helt opmærksom på, at jeg er tvangsspiser/overspiser, og det er udfra et meget selvdestruktivt perspektivt, for jeg gør det udelukkende for at straffe mig selv - overbevise mig selv om, at jeg ikke er noget værd, fordi sådan har jeg følt mig hele mit liv lige fra jeg var en lille pige. Da jeg boede hjemme var der bare ingen, incl. mig selv, der vidste om det, fordi der kunne jeg jo ikke bare spise og købe alt det jeg havde lyst til, og som barn/ung var jeg meget tynd, men fra den dag jeg flyttede hjemmefra, tog det helt overhånd og vægten steg stødt. Indtil jeg begyndte på klinikken på Frederiksberg var jeg bare ikke klar over, at der var tale om en spiseforstyrrelse, jeg troede bare, at jeg trøstespiste som mange andre mennesker, jo også gør, men sådan hænger det altså ikke sammen.

Du kan kigge på deres hjemmeside: http://www.aidaclinic.dk/

Og jeg vil sige, at de er vildt søde derinde, det synes jeg bestemt + at der bare er den hyggeligste atmosfære.

Jeg synes, du skal ringe til dem eller evt. skrive en mail, det gjorde jeg selv - man skal nemlig til en forsamtale først, så de vurderer, om man hører til der - men det vil jeg helt klart tro, at du gør, udfra det du beskriver.

Du må endelig gerne spørge mere, hvis det er :).

Kram fra Anja

Anmeld

8. januar 2008

Smølf

Hej Anja og Trine,
Tak for jeres svar... Jeg tænkte lidt, at nu jeg har taget hul på posen, at jeg vil fortælle lidt mere om det. Skriver et idlæg inde på angst, deprssion og lign, da jeg ikke lige synes, at mit problem hører til under dette emne:).

KH Netapige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.