Yaiks - lopper....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. januar 2009

ivfmarie

Ja, det er sgu hvad vi har!
Har haft mistanke i et stykke tid - det er jo ikke rigtig sæson for myg, vel .

Nå men hvad faen gør jeg? Den gamle hund har aldrig haft lopper, så jeg har ikke været vant til at skulle udryde den slags utøj.
Lige nu vasker sengetøjet ved 90 gr, og alle dynerne er ude i frostvejret. Hunden ryger i bad med loppe-dusch, og så skal der jo nok støvsuges grundigt.. men hvad ellers?

Marie - der klør overALT

MAX ARDRR,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2009

Plysbjørnen

loppekur, købes på apoteket, Bayer Advantage (så vidt jeg husker), følg brugsanvisningen..

Anmeld

2. januar 2009

Loggidut

nogle satans møgdyr du har fået dig...og jo tiden er lige god nu som til sommer!

det er en ordentlig omgang du skal igennem når det er lopper, og det meste af det lort er så giftigt at man under normale omstændigheder skal forlade huset i et døgnstid.

du kan google forskellige loppemidler, men pas på for børn som putter alt i munden er virkelig udsatte her...

loppehalsbånd, bio på spray, og gentagne støvsugninger, hvor du hver eneste gang fjerner støvsugerposerne.

jeg har så hørt at hvis man drysser lavendelfrø rundt om i huset, så undgår man at få de små satanner ind igen, for det kan de ikke lide, men jeg har aldrig selv testet det!

husk loppeæg kan ligge i dit gulvtæppe op til 3 år!

Anmeld

2. januar 2009

Nadi

Sørg for at fryse alt! Sengetøj, lagener, huer, ALT. Det er noget værre pis at få indendøre.

Argh jeg sidder og klør i hovedbunden lige nu bare jeg læser om det!

Anmeld

2. januar 2009

Kaufie

Hmmmm....tror også lige vores katte skal igennem en større undersøgelse - måske er det loppebid på Wildbassen - og ikke skoldkopper.....

Troede faktisk ikke lopper var aktive i frostvejr - måske skal ferrero lige ud og rulles i rimfrosten??

Anmeld

2. januar 2009

bette

hmm da mine 3 hunde fik lopper.. sprøjtede vi dem med sådan noget hvidt stads.. noget loppekur halløj.. og mere gjorde vi ikke.. så forsvandt de og vi fik dem ikke igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.