Må ikke bruge navnet?:/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

Anonym trådstarter

Nina1988 skriver:

Jeg synes det er en rigtig fin måde at ære din søskende på... Jeg kan godt forstå at det kan være svært at bruge fornavnet/bamsens navn, så synes det er et fint valg at bruge mellemnavnet...

Hvad siger din far til hele diskussionen?

Han siger som sådan ikke noget..

han siger at han synes det er rigtig sødt navn vi har fundet og at han er glad for at vi sagde det til ham før vi sagde det til resten af familien fordi så kunne han gøre sig lidt klar på at skulle håndtere hvordan min stedmor tog det... men udover det er han meget støttende i det og siger at vi jo skal vælge det navn vi gerne vil have 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

Glad Giraf

Anonym skriver:

Han siger som sådan ikke noget..

han siger at han synes det er rigtig sødt navn vi har fundet og at han er glad for at vi sagde det til ham før vi sagde det til resten af familien fordi så kunne han gøre sig lidt klar på at skulle håndtere hvordan min stedmor tog det... men udover det er han meget støttende i det og siger at vi jo skal vælge det navn vi gerne vil have 

Så synes jeg i skal lytte til din far... og gøre hvad i føler for, tænk hvis i fortryder senere hen?

Så må i tage kampen med stedmor senere... Hun vil vel ikke holde mindre af barnebarnet fordi han/hun får et bestemt navn... så længe det ikke er fornavnet kan jeg ikke se noget problem i det

Anmeld

7. august 2011

Ciss

Det lyder jo, somom din far er enig med jer. Da vil jeg sige, at den vigtigste forhindring for at bruge navnet er væk.

Han kommer næppe til at acceptere at kappe kontakten med jer over et navn, som han faktisk selv er positiv til.

Desuden: Det mellemnavn i genbruger er kun en del af navnet, og den type brug af navne er jo generelt set som et tegn på respekt - så mon ikke din stemor også vil falde lidt ned, når hun har vendet sig til tanken. Jeg synes i hvert fald ikke, at I skal lade hende bestemme jeres navnevalg, når i ikke direkte genbruger fornavnet.

Lykke til!

Anmeld

7. august 2011

chael

Anonym skriver:

Som barn havde jeg en bamse med et helt bestemt navn... fra jeg var ganske lille har jeg altid sagt at når jeg fik et barn skulle mit barn hede det bamsen hed.. Den bamse har jeg haft fra jeg blev født og den har jeg stadigvæk.. den har været med mig igennem alt.. alle dødsfald i familien ( der har været mange) alle ridestævner ( der har været rigtig mange) alle ferier ( der har været sindsyg mange) så den har fulgt mig over alt og altid haft en kæmpe stor betydning....

Jeg fik så en søskende der fik bamsen navn til fornavn af min stedmor til trods for at hun vidste hvor meget navnet betød for mig... min søsken havde også et mellemnavn og min søsken betød utrolig meget for mig fordi det var ønske søskende fra jeg var 3 år gammel har jeg bedt om præcis sådan en slags søsken... så fik jeg det og mistede så søsken igen...

af respekt kan jeg jo ikke bruge mit søskens navn selvom det snart er 10 år sidden at vi mistede personen, men personen havde et mellemnavn som min kæreste og jeg begge havde på vores navneliste og som er i det dobbeltnavn vi gerne vil have vores barn skal have...

Men det vil stedmor ikke have

hvordan ville i lige greje den?

Stedmor og jeg har SKOD forhold!!!! Hun kunne dårligt hilse på mig de første mange mange mange år af vores bekendskab og er stadigvæk sådan at hun knap nok kan sige hej

Nu er der jo ikke patent på navne, så jeg ville da absolut bruge loire det navn jeg havde lyst til.

Du skriver at din svigermor og dig har et skodforhold, jamen det bliver vel aldrig bedre, så giv dog dit barn det navn.

Hun kan da hoppe i havet, du gør det jo af godt hjerte

*Camilla 32+4

Anmeld

7. august 2011

elvital

Som barn havde jeg en bamse med et helt bestemt navn... fra jeg var ganske lille har jeg altid sagt at når jeg fik et barn skulle mit barn hede det bamsen hed.. Den bamse har jeg haft fra jeg blev født og den har jeg stadigvæk.. den har været med mig igennem alt.. alle dødsfald i familien ( der har været mange) alle ridestævner ( der har været rigtig mange) alle ferier ( der har været sindsyg mange) så den har fulgt mig over alt og altid haft en kæmpe stor betydning....

Jeg fik så en søskende der fik bamsen navn til fornavn af min stedmor til trods for at hun vidste hvor meget navnet betød for mig... min søsken havde også et mellemnavn og min søsken betød utrolig meget for mig fordi det var ønske søskende fra jeg var 3 år gammel har jeg bedt om præcis sådan en slags søsken... så fik jeg det og mistede så søsken igen...

af respekt kan jeg jo ikke bruge mit søskens navn selvom det snart er 10 år sidden at vi mistede personen, men personen havde et mellemnavn som min kæreste og jeg begge havde på vores navneliste og som er i det dobbeltnavn vi gerne vil have vores barn skal have...

Stedmor og jeg har SKOD forhold!!!! Hun kunne dårligt hilse på mig de første mange mange mange år af vores bekendskab og er stadigvæk sådan at hun knap nok kan sige hej

Det er da hendes problem!

Fortæl hende at du hører det hun siger, men at du har besluttet dig. Det burde hun være gammel nok til at forstå!

Anmeld

8. august 2011

Anonym

Anonym skriver:

Synes bare i skal bruge det navn, det skal din stedmor da ikke bestemme 

Anmeld

8. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

I skal bruge det navn som I ønsker!! Længere er den ikke! 

Anmeld

8. august 2011

serinasmor

det skulle hun altså ikke blande sig i i min verden

desuden er det da meget normalt at man opkalder et barn efter en afdød ... det er gammel tradition

jeg ville altså bruge det navn som bamsen havde ... så bliver dit barn opkaldt både efter bamsen og din søskende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.