Må ikke bruge navnet?:/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.725 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2011

Anonym trådstarter

Som barn havde jeg en bamse med et helt bestemt navn... fra jeg var ganske lille har jeg altid sagt at når jeg fik et barn skulle mit barn hede det bamsen hed.. Den bamse har jeg haft fra jeg blev født og den har jeg stadigvæk.. den har været med mig igennem alt.. alle dødsfald i familien ( der har været mange) alle ridestævner ( der har været rigtig mange) alle ferier ( der har været sindsyg mange) så den har fulgt mig over alt og altid haft en kæmpe stor betydning....

Jeg fik så en søskende der fik bamsen navn til fornavn af min stedmor til trods for at hun vidste hvor meget navnet betød for mig... min søsken havde også et mellemnavn og min søsken betød utrolig meget for mig fordi det var ønske søskende fra jeg var 3 år gammel har jeg bedt om præcis sådan en slags søsken... så fik jeg det og mistede så søsken igen...

af respekt kan jeg jo ikke bruge mit søskens navn selvom det snart er 10 år sidden at vi mistede personen, men personen havde et mellemnavn som min kæreste og jeg begge havde på vores navneliste og som er i det dobbeltnavn vi gerne vil have vores barn skal have...

Men det vil stedmor ikke have

hvordan ville i lige greje den?

Stedmor og jeg har SKOD forhold!!!! Hun kunne dårligt hilse på mig de første mange mange mange år af vores bekendskab og er stadigvæk sådan at hun knap nok kan sige hej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

Noahmor

Anonym skriver:

Som barn havde jeg en bamse med et helt bestemt navn... fra jeg var ganske lille har jeg altid sagt at når jeg fik et barn skulle mit barn hede det bamsen hed.. Den bamse har jeg haft fra jeg blev født og den har jeg stadigvæk.. den har været med mig igennem alt.. alle dødsfald i familien ( der har været mange) alle ridestævner ( der har været rigtig mange) alle ferier ( der har været sindsyg mange) så den har fulgt mig over alt og altid haft en kæmpe stor betydning....

Jeg fik så en søskende der fik bamsen navn til fornavn af min stedmor til trods for at hun vidste hvor meget navnet betød for mig... min søsken havde også et mellemnavn og min søsken betød utrolig meget for mig fordi det var ønske søskende fra jeg var 3 år gammel har jeg bedt om præcis sådan en slags søsken... så fik jeg det og mistede så søsken igen...

af respekt kan jeg jo ikke bruge mit søskens navn selvom det snart er 10 år sidden at vi mistede personen, men personen havde et mellemnavn som min kæreste og jeg begge havde på vores navneliste og som er i det dobbeltnavn vi gerne vil have vores barn skal have...

Stedmor og jeg har SKOD forhold!!!! Hun kunne dårligt hilse på mig de første mange mange mange år af vores bekendskab og er stadigvæk sådan at hun knap nok kan sige hej

Det kan da ikke være din stedmor, der skal bestemme, hvad jeres barn skal hedde.

Hun var da ikke særlig respektfuld overfor dig, da hun gav din søskende det navn du ville bruge, så du behøves vel reelt heller ikke respektere, hvad hun siger. 

Anmeld

5. august 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jamen hvis du og stedmor ikke kan, overhoved, hvorfor skal hendes ønsker så stå i vejen for hvad I vil kalde betten?

Og jeg syntes overhoved ikke det er disrespektfuldt at kalde betten det samme som din søskende og bamsen, jeg ville da personligt blive beæret hvis min bror kalder sin datter for Sigrid, og jeg har planer om (hvis det altså bliver en pige) at opkalde min datter efter min stadig levende farmor - og hende regner jeg da med at have i maaange år endnu? 

Held og lykke 

Anmeld

5. august 2011

Kamelia

Hmm hvorfor kan du ikke bruge bamsens navn? Det er da rigtig fint at bruge navne der har været i familien tidligere, altså at opkalde sit barn efter een man holdt rigtig meget af!

Det er rigtig fint at du hører ind til hvad din stedmoders holdning er, men i bund og grund har hun jo INTET at sige når det gælder navnet til jeres barn. Det bestemmer kun I.

Vi havde et navn til vores første som vi ønskede barnet skulle hedde hvis det blev en dreng. Min mor var helt på tværs og erklærede at hun kunne ikke have et barnebarn der hed dét.....hi hi jeg synes hun var utrolig morsom og yderst fjollet. Hun havde jo intet at sige i den sag. Det blev en pige........men tro mig ved de to næste børn har INGEN fået at vide hvilke navne vi havde før barnet var født og vi havde besluttet os.

Det er et svært dilemma du står i og I må vælge om i vil bevare den fred der er og vælge et helt tredie navn eller holde fast ved jeres fine ønske og så tage den ballade der vil opstå!! Phu det er ikke nemt og det er utrolig tarveligt at andre blander sig i hvad ens børn skal/må hedde!

Knus Kamelia

Anmeld

5. august 2011

Glad Giraf

Anonym skriver:

Jeg synes det er en rigtig fin måde at ære din søskende på... Jeg kan godt forstå at det kan være svært at bruge fornavnet/bamsens navn, så synes det er et fint valg at bruge mellemnavnet...

Hvad siger din far til hele diskussionen?

Anmeld

5. august 2011

Anonym

Brug dog navnet - og se så at komme videre i stedet for at lade andre diktere, hvordan du skal forholde dig til dette emne.

Anmeld

5. august 2011

Anonym

Din stedmor tog et navn som betød noet for dig, så må du også tage et navn der betyder noget for hende...

Anmeld

5. august 2011

Fenja09

Kamelia skriver:

Hmm hvorfor kan du ikke bruge bamsens navn? Det er da rigtig fint at bruge navne der har været i familien tidligere, altså at opkalde sit barn efter een man holdt rigtig meget af!

Det er rigtig fint at du hører ind til hvad din stedmoders holdning er, men i bund og grund har hun jo INTET at sige når det gælder navnet til jeres barn. Det bestemmer kun I.

Vi havde et navn til vores første som vi ønskede barnet skulle hedde hvis det blev en dreng. Min mor var helt på tværs og erklærede at hun kunne ikke have et barnebarn der hed dét.....hi hi jeg synes hun var utrolig morsom og yderst fjollet. Hun havde jo intet at sige i den sag. Det blev en pige........men tro mig ved de to næste børn har INGEN fået at vide hvilke navne vi havde før barnet var født og vi havde besluttet os.

Det er et svært dilemma du står i og I må vælge om i vil bevare den fred der er og vælge et helt tredie navn eller holde fast ved jeres fine ønske og så tage den ballade der vil opstå!! Phu det er ikke nemt og det er utrolig tarveligt at andre blander sig i hvad ens børn skal/må hedde!

Knus Kamelia

Er helt enig!

Anmeld

5. august 2011

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar 

Er rart at læse at vores tanker omkring det at bruge mellemnavnet egentlig er ok... Jeg ved at hvis jeg selv mistede et barn og en person jeg var i "familie" med kom og sagde jeg bruger lige dit barns fornavn så ville det gøre ondt, derfor vi valgte mellemnavnet... 

Anmeld

5. august 2011

Anonym trådstarter

Kamelia skriver:

Knus Kamelia

Det er nemlig det med freden...

Jeg har jo to andre levende søskende hos min far og stedmor og de betyder alt for mig.. og mister jeg kontakten til far og stedmor mister jeg også kontakten til dem da de endnu er så små at de ikke selv kan bestemme sådanne ting som hvem de vil snakke med... 

Vi er enormt glade for det navn vi er fundet frem til som indeholder mellemnavnet, men derfor sætter det alligevel nogle tanker igang om vi udviste totalt mangel på respekt hvilket vi jo så i følge jer herinde ikke gør og det er jo rart at kunne læse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.