MFR + dræn + blodprøver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. januar 2009

Nadi

Her til formiddag har jeg været ved lægen med Oliver, han fik endelig sin MFR vaccination (!!) Den har også kun været 3 mdr under vejs. Han fik også tjekket hans øre på opfordring fra dp'en, og han har vandundertryk på ørene. Så han skal tjekkes igen om 2 mdr og hvis det stadig er det samme eller værre så skal han have dræn. Synes bare det er laaang tid at skulle gå og vente i 2 mdr., men der er jo ikke så meget andet at gøre end vente og holde lidt øje med om han får nogle symptomer.
Da vi var ved lægen nævnte jeg for ham at i december 2005 fik jeg taget nogle blodprøver, og det viste sig at der var et eller andet med mit stofskifte. Han troede at det skyldses mine p-piller, men for en sikkerhedsskyld så ville han lige bestille nogle nye blodprøver. Så dem skal jeg ind og have taget på mandag. Samtidig skal jeg have tjekket mit kollesterol, min morfar døde af et forhøjet kollesterol og min mor har også for høje kollesterol-tal, og da det kan være arveligt syntes jeg det kunne være en god ide at se om der var et eller andet.
Så vores 2009 starter rigtig godt med en masse lægebesøg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2009

Grynt

Aiii hvor træls for jer, sikke en start på året.

Hvorfor bad jeres DP jer om at få ørene tjekket?? Hvad var hendes begrundelse...tænker om det var mangel på sprog, motorik, magelful hørelse osv.

Freja har endnu ikke fået hendes sidste vaccination. Hun har jo bare være konstant syg, så det er blevet udskudt hele tiden. Freja skal til ørelæge om en uges tid fordi vi mener hun går ALT for dårligt. Hun har kunne gå de sidste måneder men stadig går hun og tåger rundt og falder hele tiden. Syntes også hendes hørelse er lidt mangelful til tider...om det er selektiv hørelse finder vi vel ud af Desuden har hun haft MØB et par gange som hun kun har fået panodiler får...så er meget spændt på om alt er ok der inde i det bette hovede

Anmeld

2. januar 2009

Nadi

Hvorfor bad jeres DP jer om at få ørene tjekket?? Hvad var hendes begrundelse...tænker om det var mangel på sprog, motorik, magelful hørelse osv.

Det er egentlig gæste-dp'en der har sagt at hun syntes vi skulle få dem tjekket. Eller allerførste gang det blev nævnt var det Oliver's første dp, som syntes han var svær at lægge til at sove i barnevognen. Jeg slog det hen dengang fordi Oliver ikke var vant til at blive lagt i barnevognen uden at den blev gået med.
Men her for nogle uger siden var han i gæste-dp og hun havde stået bagved ham og kaldt på ham, hvilket han ikke havde reageret på. Det var dét der gjorde at hun syntes vi skulle få dem tjekket, og hans "rigtige" dp havde også haft samme tanke.

Jeg synes han er fint med sprogligt, han kan sige mad, smage, mere, traktor, mormor, hej, dag, vov vov, miav, muh, wraw, krah krah, wron wron, bold, bil, baby og benjamin. Det er ca hans ordforråd lige nu, og han forstår nærsten alt jeg/vi beder ham om. Det eneste der er med hans sprog er at han snakker meget højt nogle gange, og det er jo klart hvis han ikke kan høre sig selv så godt (det glemte jeg faktisk at sige til lægen ).

Han er heller ikke så god til at høre efter når vi siger nej, skælder ud eller irettesætter, men troede også bare det var den selektive hørelse, men det viser det sig jo at det er det muligvis ikke

Han har aldrig haft MØB og det der med at putte ham er ikke altis lige nemt. Nogle dage er han vildt god til at blive puttet og andre dage er han timer om at falde til ro.

Så har egentlig stået med et ben i hver grav.

Anmeld

2. januar 2009

Nadi

Det er egentlig gæste-dp'en der har sagt at hun syntes vi skulle få dem tjekket. Eller allerførste gang det blev nævnt var det Oliver's første dp, som syntes han var svær at lægge til at sove i barnevognen. Jeg slog det hen dengang fordi Oliver ikke var vant til at blive lagt i barnevognen uden at den blev gået med.
Men her for nogle uger siden var han i gæste-dp og hun havde stået bagved ham og kaldt på ham, hvilket han ikke havde reageret på. Det var dét der gjorde at hun syntes vi skulle få dem tjekket, og hans "rigtige" dp havde også haft samme tanke.

Jeg synes han er fint med sprogligt, han kan sige mad, smage, mere, traktor, mormor, hej, dag, vov vov, miav, muh, wraw, krah krah, wron wron, bold, bil, baby og benjamin. Det er ca hans ordforråd lige nu, og han forstår nærsten alt jeg/vi beder ham om. Det eneste der er med hans sprog er at han snakker meget højt nogle gange, og det er jo klart hvis han ikke kan høre sig selv så godt (det glemte jeg faktisk at sige til lægen).

Han er heller ikke så god til at høre efter når vi siger nej, skælder ud eller irettesætter, men troede også bare det var den selektive hørelse, men det viser det sig jo at det er det muligvis ikke

Han har aldrig haft MØB og det der med at putte ham er ikke altis lige nemt. Nogle dage er han vildt god til at blive puttet og andre dage er han timer om at falde til ro.

Han er også god til at gå, han både går, løber og hopper så balance evnen er også helt fin.

Så har egentlig stået med et ben i hver grav!

Kan godt forstå du er spændt på at se om det er som det skal være. Synes det er rigtig svært i den her tid, for de udvikler sig alle med forskellig hastighed. Men jeg vil give dig ret i at det virker lidt mistænkeligt at hun ikke går så godt endnu.

Ej for hulan, lad være med at spørg du får bare en laaang smørre igen

Anmeld

2. januar 2009

Kaufie

Ja det er da godt nok lang tid at vente - specielt hvis han har gener af det? Men da også hvis det virkelig er galt med hans hørelse - der sker ufatteligt meget med sproget herhjemme for tiden - så to mdr er da lang tid, hvis det går ud over udviklingen af hans sproglige færdigheder. Men jeg mener dog også at have hørt, at de tager grundig revanche mht sprog når hørelsen så atter er i orden.

Og Nadi - hvis der er mistanke om at dine p-piller påvirker dit stofskifte - er det så ikke bare med at smide de piller????

Anmeld

2. januar 2009

Nadi

Og Nadi - hvis der er mistanke om at dine p-piller påvirker dit stofskifte - er det så ikke bare med at smide de piller????

Det gjorde jeg jo også og resultatet blev en dejlig dreng
Jeg bruger ikke p-piller mere, men en p-ring så er lidt spændt på hvad resultatet bliver af blodprøven.

Anmeld

2. januar 2009

Siber

Hej Nadi,

jeg er netop lige gået i gang med medicinsk behandling for for lavt stofskifte. Jeg er bare blevet mig selv igen, og det er jeg rigtig glad for, jeg kunne ikke holde det andet ud, troede at jeg havde fået en dep. eller en svulst i hjernen. Men så skid være med om jeg skal tage piller resten af mit liv!, bare jeg er mit gode gamle jeg igen!

Men jeg håber da I finder ud af hvad der skal til med dig!

Knus Siber

Anmeld

3. januar 2009

Nadi

Siber skriver:

Hej Nadi,

jeg er netop lige gået i gang med medicinsk behandling for for lavt stofskifte. Jeg er bare blevet mig selv igen, og det er jeg rigtig glad for, jeg kunne ikke holde det andet ud, troede at jeg havde fået en dep. eller en svulst i hjernen. Men så skid være med om jeg skal tage piller resten af mit liv!, bare jeg er mit gode gamle jeg igen!

Men jeg håber da I finder ud af hvad der skal til med dig!

Knus Siber

Hvordan er du blevet dig selv igen?? Altså hvilken forandring kan du mærke? For jeg må ærligt indrømme at jeg ikke lige er helt med på hvilken forandring det vil havde for mig. Synes jeg er mig selv hele tiden Det eneste jeg sådan lige kan forbinde med det er at jeg måske forhåbentlig ikke vil få så let ved at ta på

Anmeld

3. januar 2009

Siber

Nadi skriver:

Hvordan er du blevet dig selv igen?? Altså hvilken forandring kan du mærke? For jeg må ærligt indrømme at jeg ikke lige er helt med på hvilken forandring det vil havde for mig. Synes jeg er mig selv hele tiden Det eneste jeg sådan lige kan forbinde med det er at jeg måske forhåbentlig ikke vil få så let ved at ta på

Jeg har bare været så træt, men slog det hen med at Johanna ikke sov så godt. Har ikke kunnet tage beslutninger, eller tage mig sammen til noget, været ked af det, svimmel, glemsom, sur og tvær, har ikke kunnet overskue noget. Jeg var lige ved at tro at jeg var ved at få en dep. Men allerede efter 3 uger med en pille om dagen, så steg mit humør og jeg kunne begynde at overskue tingene igen!

jeg ved selvfølgelig ikke om du har de samme reaktioner som mig, eller om du har lavt stofskifte.
Men jeg er i hvert fald bare glad for at "det er det" og ikke noget andet i vejen med mig!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.