Fuld forældremyndighed ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

de-wett

CeViss skriver:

Jeg er lige blevet enlig

Men faren til mit barn og jeg er blevet enige om at jeg skal have fuld forældremyndighed.

Men er det så nemt?

Selvfølgelig skal faren se sin søn, men vi er blevet enige om at vi aftaler en dag, hver 14 dag måske mere. Da han ikke rigtig har tid.

når i er enige om dette skal i sende et brev til statsforvaltningen. i bliver derefter indkaldt til et møde hvor i så fortæller hvorfor osv .

Det er ikke så svært når man er enige. det er værre hvis man ikke er.  hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til a skrive en pb. er selv lige blevet enlig.

Kæmpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

CeViss

RGN skriver:

Ja, det er ligetil når han selv skriver under.

Der er heller ingen grund til at tage i Statsforvaltningen, hvis I taler godt sammen.

Statsforvaltningen er mest for forældre, der bekriger hinanden og ikke kan tale sammen og langt de fleste går derfra og er dybt frustrerede over systemet. Så kan man selv finder ud af det er det langt at foretrækker, fremfor at andre mennesker sidder og træffer en beslutning på jeres vegne. (Jeg fik af en af lederne i statsforvaltningen Hovedstaden oplyst, at ca 50 % af deres sager ender i fogedretten, så det siger lidt om hvor gode de er til at håndtere folks konflikter og træffe holdbare afgørelser)

Tak for det

Det er godt lige at bliver sat lidt ind i det, for ved ingenting om det.

Vi taler heldigvis godt sammen, indtil videre Håber det bliver ved.

Men godt at vi selv kan beslutte det selv.

Anmeld

5. august 2011

CeViss

Tusind tak for svar alle sammen

Jeg har printet papirerne ud, og vi skal se på dem i morgen og snakke sammen om det.

Anmeld

6. august 2011

FruHolm <3

CeViss skriver:

Tak for svar

Har lige printet det ud, så burde vi hurtigt få det ordnet. Selvom det er et stort skridt og i hvert fald en afslutning, men det er vist kun godt

det var så lidt

ja det er et stort skridt men det er faktisk rart når det så er klaret

Anmeld

6. august 2011

wamse

Min eksmand gav mig den fulde forældremyndighed over vores datter, og vi sendte bare papirerne ind, og skulle ikke på nogen måde ind og snakke om det i statssorvaltningen.  Kort tid efter, fik jeg brev om, at jeg nu havde eneforældremyndighed over hende.

Anmeld

6. august 2011

CeViss

MinBabyOscar <3 skriver:

det var så lidt

ja det er et stort skridt men det er faktisk rart når det så er klaret

Ja det bliver nok dejligt at have det på plads

Anmeld

6. august 2011

CeViss

wamse skriver:

Min eksmand gav mig den fulde forældremyndighed over vores datter, og vi sendte bare papirerne ind, og skulle ikke på nogen måde ind og snakke om det i statssorvaltningen.  Kort tid efter, fik jeg brev om, at jeg nu havde eneforældremyndighed over hende.

Tak for svaret

Det er dejligt at høre at det går så let.

Anmeld

6. august 2011

FruHolm <3

CeViss skriver:

Ja det bliver nok dejligt at have det på plads

ja

Anmeld

6. august 2011

1012lmp

Forstår ikke hvorfor i ikke beholder den fælles?!

Han fraskriver sig jo at kunne bestemme noget som helst og det ved han godt?

Anmeld

6. august 2011

Leneur

Trunte<3 skriver:

Nu syns jeg det kommer meget an på forældrene, i dette tilfælde er de jo ganske enige, men alligevel, så kommer der ting som man ikke lige tænker over, og de spørgsmål/ oplysninger kan man få svar på ved et møde i statsforvaltningen.

Jeg er desværre en af de tilfælde hvor statsforvaltningen har opgivet vores sag, og skal i retten her i august og til oktober, så galt kan det desværre også gå, men i mit tilfælde, så er faren og Jeg DYBT uenige !!

Min kæreste var også enig med hans x om bopæl, samvær og forældremyndighed,gik i statsforvaltningen alligevel. rart alligevel have det hele på skrift. Mødet gik i ganske ro og mag.

men rådet til TS er stadig. få et møde i statsforvaltningen, også selv om i er enige.... det er for alle parter rart at have noget på skrift, så der ikke pludselig sker nogle misforståelser

Er lidt nysgerrig på hvorfor i skal i retten ad 2 omgange?

Min x og jeg er ikke uenige lige pt, da han slet ikke har villet se sin snart 2-årige datter men jeg har været i byretten netop fordi han ikke har været i hendes liv og derfor synes jeg det er en anelse grotesk at han skal være medbestemmende i ting angående hende. Han kom selvfølgelig heller ikke der og fik desværre medhold i at den stadig skulle være fælles, så nu skal den prøves i landsretten og hvis det ikke går der heller, ja så må jeg desværre nok vente nogle år endnu inden jeg vil prøve igen men synes godt nok at det er træls at han får det lange strå på trods af han slet ikke er interesseret i hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.