Fuld forældremyndighed ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.559 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. august 2011

CeViss

Jeg er lige blevet enlig

Men faren til mit barn og jeg er blevet enige om at jeg skal have fuld forældremyndighed.

Men er det så nemt?

Selvfølgelig skal faren se sin søn, men vi er blevet enige om at vi aftaler en dag, hver 14 dag måske mere. Da han ikke rigtig har tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

SjeBets

CeViss skriver:

Jeg er lige blevet enlig

Men faren til mit barn og jeg er blevet enige om at jeg skal have fuld forældremyndighed.

Men er det så nemt?

Selvfølgelig skal faren se sin søn, men vi er blevet enige om at vi aftaler en dag, hver 14 dag måske mere. Da han ikke rigtig har tid.

ja skulle jeg mene hvis han skriver frivilligt under på at du skal have den. 

At få den uden hans samtygge er noget sværre, næsten umuligt i dag 

bare for at få stillet min nys: hvorfor vil i ikke dele den ? 

Anmeld

5. august 2011

Trunte<3

få et møde i statsforvaltningen. og få det hele på papir, så har I begge to papir på jeres aftaler...

Anmeld

5. august 2011

CeViss

SjeBets skriver:

ja skulle jeg mene hvis han skriver frivilligt under på at du skal have den. 

At få den uden hans samtygge er noget sværre, næsten umuligt i dag 

bare for at få stillet min nys: hvorfor vil i ikke dele den ? 

Okay tak for svar

Det vil vi ikke, da han ikke vil stå alene med ham.

Han vil ikke før han er et par år ældre.

Anmeld

5. august 2011

CeViss

Trunte<3 skriver:

få et møde i statsforvaltningen. og få det hele på papir, så har I begge to papir på jeres aftaler...

Super tak, det vil vi gøre

Anmeld

5. august 2011

SjeBets

CeViss skriver:

Okay tak for svar

Det vil vi ikke, da han ikke vil stå alene med ham.

Han vil ikke før han er et par år ældre.

det er aldrig nemt det med delebørn synes jeg :/

Held og lykke med det 

Anmeld

5. august 2011

FruHolm <3

CeViss skriver:

Jeg er lige blevet enlig

Men er det så nemt?

sådan gjorde mig og min søns far

du kan gå ind på statsforvaltningens hjemmeside og printe en blanket ud der hedder overdragelse af forældremyndighed, hvor i skal udfylde at du skal have den fulde forældremyndighed og så skrive under på den og sende den ind, så får i begge et brev med betræftelse det er meget nemt

Anmeld

5. august 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Ja, det er ligetil når han selv skriver under.

Der er heller ingen grund til at tage i Statsforvaltningen, hvis I taler godt sammen.

Statsforvaltningen er mest for forældre, der bekriger hinanden og ikke kan tale sammen og langt de fleste går derfra og er dybt frustrerede over systemet. Så kan man selv finder ud af det er det langt at foretrækker, fremfor at andre mennesker sidder og træffer en beslutning på jeres vegne. (Jeg fik af en af lederne i statsforvaltningen Hovedstaden oplyst, at ca 50 % af deres sager ender i fogedretten, så det siger lidt om hvor gode de er til at håndtere folks konflikter og træffe holdbare afgørelser)

Anmeld

5. august 2011

Trunte<3

Ja, det er ligetil når han selv skriver under.

Der er heller ingen grund til at tage i Statsforvaltningen, hvis I taler godt sammen.

Statsforvaltningen er mest for forældre, der bekriger hinanden og ikke kan tale sammen og langt de fleste går derfra og er dybt frustrerede over systemet. Så kan man selv finder ud af det er det langt at foretrækker, fremfor at andre mennesker sidder og træffer en beslutning på jeres vegne. (Jeg fik af en af lederne i statsforvaltningen Hovedstaden oplyst, at ca 50 % af deres sager ender i fogedretten, så det siger lidt om hvor gode de er til at håndtere folks konflikter og træffe holdbare afgørelser)

Nu syns jeg det kommer meget an på forældrene, i dette tilfælde er de jo ganske enige, men alligevel, så kommer der ting som man ikke lige tænker over, og de spørgsmål/ oplysninger kan man få svar på ved et møde i statsforvaltningen.

Jeg er desværre en af de tilfælde hvor statsforvaltningen har opgivet vores sag, og skal i retten her i august og til oktober, så galt kan det desværre også gå, men i mit tilfælde, så er faren og Jeg DYBT uenige !!

Min kæreste var også enig med hans x om bopæl, samvær og forældremyndighed,gik i statsforvaltningen alligevel. rart alligevel have det hele på skrift. Mødet gik i ganske ro og mag.

men rådet til TS er stadig. få et møde i statsforvaltningen, også selv om i er enige.... det er for alle parter rart at have noget på skrift, så der ikke pludselig sker nogle misforståelser

Anmeld

5. august 2011

CeViss

MinBabyOscar <3 skriver:

sådan gjorde mig og min søns far

du kan gå ind på statsforvaltningens hjemmeside og printe en blanket ud der hedder overdragelse af forældremyndighed, hvor i skal udfylde at du skal have den fulde forældremyndighed og så skrive under på den og sende den ind, så får i begge et brev med betræftelse det er meget nemt

Tak for svar

Har lige printet det ud, så burde vi hurtigt få det ordnet. Selvom det er et stort skridt og i hvert fald en afslutning, men det er vist kun godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.