Tegn og tidspunkt for testning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. august 2011

Pipsemor

Hej alle,

Min mand og jeg er gået igang med projekt ønskebarn nr. 2.  Min sidste mens første dag var den 5. juli. Da besluttede vi os at går igang. Jeg har altid haft regelmæssig mens med 28 dages cyklus og skulle have haft mens i mandags den 1. august.

Jeg tør bare ikke at teste! Jeg har ikke haft andre symptomer end sult og lille bølge af kvalme og ømme brystvorter. Men jeg har ikke læst at man kan nøjes med ømme brystvorter og følelsen af sult som graviditets tegn...??

Hvordan ville I tolke det og hvornår ville I teste? Jeg foretrækker at vente med at teste til 5-6 dage efter forventet mens, da jeg har hørt, at graviditetsteste bedst fanger HcG hormonet fra 3-7 dage efter forventet mens.. Og venter jeg også længst muligt for at en evt. skuffelse er minimal.

Håber, nogen har nogle råd eller måske selv er i samme situation?

Mange hilsner fra Pipsemor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

o1Mutte

Jeg ville teste. Både fordi jeg er herre nysgerrig :-D og også fordi man godt selv kan skubbe sin mens hvis man spekulere meget over det. Hvis min mens er forsinket så tager jeg en test og når den så viser negativ får jeg det røde. Meget mystisk. Men måske er den positiv graviditet teste kan vise positiv allerede samme dag mens udebliver

Anmeld

5. august 2011

Peanut

Jeg ville også være for nysgerrig og tage en test 

Anmeld

6. august 2011

Pipsemor

Hej Begge,

Jeg tog en test imorges kl. 6. Jeg ventede til weekenden for ikke at skulle på arbejde, da jeg vil reagere ligegyldig, hvilket udslag testen gav.

Den viste negativ... Jeg skulle have haft mens den 1. aug., og har visse tegn stadig, men det er vel ligegyldigt, hvis testen, som har udløb om en måned, hvis negativ, ik?

Jeg var ellers 100% sikker på at den ville vise postitiv!

Hvordan ser det ud hos jer? Har I testet? Hvis mensen ikke kommer, hvad gør jeg så?

Mange hilsner fra en lidt trist og forvirret kvinde.

Anmeld

6. august 2011

o1Mutte

Hmm bum bum. Jamen hvis du har været på p piller er det meget normalt at din krop lige skal "finde sig selv" igen. Træls testen var negativ :-(

Anmeld

6. august 2011

1012lmp

Hvis du har taget p-piller før kan det jo sagtens gøre din cyklus lidt anderledes indtil de er ude af kroppen.. og bare det du tænker på det kan jo udskyde den..

Anmeld

6. august 2011

Pipsemor

Jeg har ikke taget p-piller siden december 2010, og har siden haft en cyklus på 28-29 dage. Det er bare først fra sidste mens (jeg fik den 5.juli) at vi begyndte at gå effektivt til den om jeg så må sige. Fra jeg stoppede med p-pillerne og frem til den 5. juli "stod han af på Roskilde".

Og nu tænker jeg endnu mere over hvor pokker min mens bliver af... Det niver jo lidt i underlivet, så den burde jo være kommet ellers.. Årh, det er da også en videnskab det her...

Tak fordi er I så søde at svare.

Anmeld

11. august 2011

Pipsemor

Hej,

Jeg ville egentlig bare sige, at jeg ER gravid!!

Jeg testede igen i tirsdags og den var positiv!!! Så jeg er bare en af dem med MEGET lavt HcG hormon...

Knus fra en meget glad mama.

Anmeld

12. august 2011

Nimbus1984

WEEEE, tillykke

Anmeld

12. august 2011

4kløver

Tillykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.