MariaE skriver:
måske tolker du det også forkert.
Min første tanker at han er sådan fordi du er hans lille pige...og han kan slet ikke forstå tanken om at du skal til at være mor i så tidlig en alder, for 21 er jo tidligt. Uanset om du synes det er det eller ej. så kan sagtens se det fra hans side af, han kan slet ikke forholde sig til at du ikke er hans lille pige mere, at du har taget et valg, som MANGE forældre ikke ville juble 100 over natop pga studier for jer begge OG alderen. Min mor ville sørme da heller ikke have jublet. Hun ville da uden tvivl støtte, men jeg er sikker på jeg også hadve fået noget med på vejen...for mig mor elsker mig meget højt og hun ville ikke gøre det for at jorde mig, men fordi hun tænker på mit ve og vel. At det så naturligvis sårer er skod, for det gør det jo.
Hmm, ja, jeg ved ikke, jeg synes ikke det er umodent som sådan, jeg synes det er en handlig fra et mennesker der tænker på dig og dit liv og måske havde han bare slet ikke overvejet at det skulle være nu han skulle være morfar, det kan være et chok for nogle og være svært at vænne sig til at ens børn skal have børn.
Aner ikke om det er sådan det er for ham, men inden du bliver for sur på ham, så overvej lige muligheden:-)
Jeg tror ikke det er sådan for ham, for han har bare en generel mistillid til mine valg, på trods af jeg gang på gang har bevist overfor ham, at mine valg er rigtige. Jeg er fløjet igennem hele uddannelsessystemet med topkarakterer, jeg har en flot økonomisk situation og et fantastisk parforhold i et godt hjem. Selv hvis han ER bekymret, så der der mange måder at sige det på. Og derudover burde det også nå et punkt, når nu alle argumenter er fremlagt og bevist, hvor han begynder at holde sine bekymringer for SIG SELV og vise noget støtte. Tag nu min mor for eksempel. Hun spurgte grundigt ind til alt det med uddannelsen osv. Vi fik os en god snak om det, stille og roligt, hvor jeg forklarede, hun lyttede og forstod, og lige siden har det været støtte, glæde og opbakning hele vejen. Også selvom hun skal forberede sig på rollen som mormor.
Fra ham får jeg jo kroniske stikpiller, gerne leveret på en rigtig spydig facon. Det viser ikke mig en logisk bekymring for sit barn, men mere bare en generel ubehagelig tendens. Det kræver måske også det kræver hele den fortid der er mellem dem og jeg, men det her er bare ved at blive alt for meget..