Hjælp til efternavn....!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

Bb3031

NovaNataly skriver:

Helt enig... Vi står lidt med samme problematik... Jeg hedder Erlingsen, og man den hedder Hornstrup... Og jeg vil jo have Hornstrup Erlingen, men han vil have en omvendt

Det er ikke sådan med de mand

Stod i samme problematik herhjemme. Heldigvis fandt vi en løsning og et efternavn, som jeg synes lyder rigtig flot.

Men at sætte -sen som mellemnavn dur bare slet ikke, det klinger helt forkert. Kan slet ikke få det til at lyde pænt og sammenhængende.

Hornstrup Erlingsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

bobbles

Balinus skriver:

Hvad skal min datter hedde?

Hun skal have både mor´s og far´s efternavn, men i hvilken rækkefølge.
Vi kan ikke udfylde vigtige dokumenter før vi har fundet navnet! ( Hun er nu 7 uger...!)

FWE det synes jeg lyder godt når man siger det  min kommende datter skal have sin fars efternavn

Anmeld

4. august 2011

Billemyre

Jeg har stemt blankt, da jeg faktisk synes, de er lige gode. Normalt er jeg til det korte navn i midten og det lange tilsidst, men lige her... Tjaaa, her kan jeg altså ikke beslutte mig 

Og hvor er det dog et fantastisk fint navn, Falka!

Anmeld

4. august 2011

Mor.til.stjernebørn

Peiner skriver:

Det er ikke sådan med de mand

Stod i samme problematik herhjemme. Heldigvis fandt vi en løsning og et efternavn, som jeg synes lyder rigtig flot.

Men at sætte -sen som mellemnavn dur bare slet ikke, det klinger helt forkert. Kan slet ikke få det til at lyde pænt og sammenhængende.

Hornstrup Erlingsen

Det er nemlig også sådan jeg har det... Det lyder bare meget mere flydende når det er -sen der er til sidst...

Og har også sagt til ham at hvis det bliver sådan, så kan hun jo altid senere hen vælge hvilken efternavn hun selv helst vil have

Anmeld

4. august 2011

Fru.Mäes <3

Balinus skriver:

Hvad skal min datter hedde?

Hun skal have både mor´s og far´s efternavn, men i hvilken rækkefølge.
Vi kan ikke udfylde vigtige dokumenter før vi har fundet navnet! ( Hun er nu 7 uger...!)

Den første mulighed ligger bedst i min mund

Anmeld

5. august 2011

Femøre

Normalt ville jeg også konsekvent sætte et -sen navn til sidst, men det her er bare ikke et typisk -sen navn. Jeg udtaler det mere rullende og uden tryk, altså ikke Ernst-sen men Ernstsen.. Hvis det overhovedet giver nogen mening! Så har svaret Ernstsen Wendt.. Det lyder bare mere flydende, og ellers bliver det Ernst-sen, og det er bare mere "hårdt".. Håber I forstår!

Anmeld

5. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg synes Wendt til sidst. Mest fordi jeg synes det er det letteste at udtale, og nok vil blive brugt som primært efternavn hvis det står til sidst. 

Anmeld

6. august 2011

CHB

Falka - smukt navn!!!!

Jeg stemmer for Falka Ernstsen Wendt - helt sikkert. Selv når det bliver forkortet er der pænste FEW.

Hvis Ernstsen stå til sidst bliver det et meget hårdt navn, hvor imod når det står i midten bliver det en blød overgang.

Wendt kan ikke give en over gang til noget, det afslutter navnet godt. Og når det er forkortet, lyder det mærkeligt med det W i midten.

Desuden er Ernstsen meget svært at sige, så hendes smukke navn bliver med et meget svært at udtale, hvis Ernstsen er til sidst.

Jeg ved godt (egen erfaring) at det er svært at sætte navne sammen, men man er nød til at se væk fra eget behov/ønske og kun se på hvad der er bedst for barnet  - hun skal jo bære det navn resten af livet. Tænk over hvor tit I selv er nød til at stave jeres navne eller gentage dem....

Held og lykke....

Anmeld

6. august 2011

FrkT skriver:

Synes klart Falka Ernstsen Wendt lyder bedst, det andet slår alt for mange knuder på tungen...

Helt enig! 

Anmeld

6. august 2011

CHB skriver:

Falka - smukt navn!!!!

Jeg stemmer for Falka Ernstsen Wendt - helt sikkert. Selv når det bliver forkortet er der pænste FEW.

Hvis Ernstsen stå til sidst bliver det et meget hårdt navn, hvor imod når det står i midten bliver det en blød overgang.

Wendt kan ikke give en over gang til noget, det afslutter navnet godt. Og når det er forkortet, lyder det mærkeligt med det W i midten.

Desuden er Ernstsen meget svært at sige, så hendes smukke navn bliver med et meget svært at udtale, hvis Ernstsen er til sidst.

Jeg ved godt (egen erfaring) at det er svært at sætte navne sammen, men man er nød til at se væk fra eget behov/ønske og kun se på hvad der er bedst for barnet  - hun skal jo bære det navn resten af livet. Tænk over hvor tit I selv er nød til at stave jeres navne eller gentage dem....

Held og lykke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.