Nakkefoldsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.938 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. august 2011

LilleMie

Jeg har fået tid til nakkefoldsscanning 10. august (der er jeg 12+5) og jeg glæder mig bare helt vildt til at se, der er en lille i min mave. Det er så svært at forstå ind i mellem, at der vokser et lille liv - vores barn!

Hvornår skal I til scanning og hvilken uge er du i der? Og hvis I allerede har været, hvordan gik det?  

Jeg krydser fingre for, vi alle ser nogle små livlige unger og får positive svar på riskovurdering .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

poppe

Jeg skal til NF imorgen og glæder mig også rigtig meget + en vis nervøsitet for, om alt nu er som det skal være. Men mon ikke  

Det bliver helt utroligt at få sat noget virkeligt/billede på alt det, som man har mærket af forandringer på kroppen (kvalme, træthed mm.) Så blir det hele pludselig meget mere virkeligt og man tør tro på at det virkelig er sandt, at der putter en lille baby i mavsen  

Imorgen er jeg præcis i uge 12+0.

Krydser fingre for jer alle

Anmeld

4. august 2011

LilleMie

poppe skriver:

Jeg skal til NF imorgen og glæder mig også rigtig meget + en vis nervøsitet for, om alt nu er som det skal være. Men mon ikke  

Det bliver helt utroligt at få sat noget virkeligt/billede på alt det, som man har mærket af forandringer på kroppen (kvalme, træthed mm.) Så blir det hele pludselig meget mere virkeligt og man tør tro på at det virkelig er sandt, at der putter en lille baby i mavsen  

Imorgen er jeg præcis i uge 12+0.

Krydser fingre for jer alle

Uh det bliver spændende og det er godt nok snart!!! 

Jeg kan godt forstå nervøsiteten, den har jeg også. Jeg er et eller andet sted sikker på, at alt selvfølgelig er, som det skal være, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvis det nu ikke er

Glæder mig til at få en update fra dig, når du har været til scanning og evt. et billede !

Anmeld

5. august 2011

Trunte<3

på Onsdag ...

-der vil jeg være 12+1

Bliver spændende at se den lille, der konstant plager mig med kvalme og opkast...

Anmeld

5. august 2011

Frk Mig

Jeg var afsted d 26/7 og der var jeg 12+6

Anmeld

5. august 2011

Nille-pigen

Jeg skal afsted den 10. aug og der er jeg 12+4. jeg er meget spændt og derfor har jeg valgt at tage min mor  med, da manden stadig er i afghan...

Anmeld

7. august 2011

poppe

Blot en lille status fra min NF i fredags

Det var en kæmpe oplevelse at se vidunderet for første gang - det viste sig dog at jeg ikke var langt nok henne til, at de kunne lave selve nakkefoldscanningen. (Min læge havde fatssat at jeg var 12 plus 0, men jeg var faktisk kun 10 plus 2 henne) Så jeg må vente yderligere 2 uger med at få lavet risikovurderingen  Men bare det at de babyen og høre jordmoderen sige at alt så godt ud - var en dejlig oplevelse..

Anmeld

10. august 2011

Trunte<3

billede fra NF i dag.

min blodprøve var lidt "gal" så fik taget en ny. Får svar på den i morgen.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. august 2011

LilleMie

Det gik super godt i dag!!!!

Jeg har en lille livlig krabat i maven, som slet ikke ville ligge stille i starten + det lignede den havde hikke! Den blev dog mere rolig og vi kunne se hjerte (inkl. 4 hjertekamre), blære, mavesæk, hjerne, arme, ben osv. og alt så normalt ud og som det skulle. Det var bare så stort, at se den lille for første gang !

Risikotal 1:3640, så det er jo som det skal være.

Og så et lille billede også 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. august 2011

LilleMie

poppe skriver:

Blot en lille status fra min NF i fredags

Det var en kæmpe oplevelse at se vidunderet for første gang - det viste sig dog at jeg ikke var langt nok henne til, at de kunne lave selve nakkefoldscanningen. (Min læge havde fatssat at jeg var 12 plus 0, men jeg var faktisk kun 10 plus 2 henne) Så jeg må vente yderligere 2 uger med at få lavet risikovurderingen  Men bare det at de babyen og høre jordmoderen sige at alt så godt ud - var en dejlig oplevelse..

Ja det er skønt at se sin lille baby for første gang og høre alt ser normalt ud. Kan godt forstå du er skuffet over ikke at få risikovurderingen endnu, men set fra den lyse side, så får du lov at se den lille 2 gange i stedet for 1  

Jeg glæder mig allerede til 3/10, hvor jeg skal til misdannelsesscanning og se den lille igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.