hvornår skifter ugerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.073 visninger
24 svar
0 synes godt om
4. august 2011

Anonym trådstarter

Hej jeg er ny herinde, men har fulgt med i et års tid. har lige fundet ud af at jeg er gravid og venter barn nr. 3. men jeg kan ikke lige huske hvornår man skifter fra uge til uge. lige nu er jeg 4+5 vil det så sige jeg er i femte uge i morgen?

og held og lykke til jer der ikke har en posetiv test for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hej jeg er ny herinde, men har fulgt med i et års tid. har lige fundet ud af at jeg er gravid og venter barn nr. 3. men jeg kan ikke lige huske hvornår man skifter fra uge til uge. lige nu er jeg 4+5 vil det så sige jeg er i femte uge i morgen?

Nej, du er i 5. uge (også kaldet 4 uger henne) fra 4+0 - 4+6. Der er altså lige mange dage i en graviditetsuge som en mandag-søndag uge, forskellen er bare at det ikke hedder 1-7 dage, men 0-6 dage

Anmeld

4. august 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Og tillykke! 

Anmeld

4. august 2011

Hulubulu86

Når du er 4+0-4+6 så er du i 5. uge.

I overmorgen er du 5+0 og så vil du være i 6. uge

Jeg ved ikke om det er det du mener?

Ellers velkommen til og tillykke med graviditeten

Anmeld

4. august 2011

modesty

Jeg har altid syntes det var nemmere at bruge "uge 5" end "6. uge", da det så passer med tallene. Altså, man er i "uge 5" fra 5+0-5+6. Men samme uge kaldes "6. uge".

Grunden er selvfølgelig at 0-6 hedder "uge 0", men der er ikke noget der hedder "0. uge", det hedder "1. uge". Og så har vi balladen. Det er samme koncept som at vi lever i 2000-tallet, men i det 21. århundrede.

Alle fagpersoner, læger jordemødre o.s.v., bruger også "uge 5", så der er ikke nogen grund til at bruge det andet.

Man skifter til ny uge efter +6. Så du skal ikke skifte i morgen, men i overmorgen.

PS: En lille yndlingsaversion for mig herinde på siden er at alle opretter sig forkert i uge-foraerne. Hvis de f.eks vil vise et graviditetsfoto af sig selv 30+3, så opretter de det i "uge 31". Hvilket er forkert.

Anmeld

4. august 2011

Anonym trådstarter

Dubai skriver:

Når du er 4+0-4+6 så er du i 5. uge.

I overmorgen er du 5+0 og så vil du være i 6. uge

Jeg ved ikke om det er det du mener?

Ellers velkommen til og tillykke med graviditeten

det vil alså sige at jeg er i femte uge nu og går over i sjette uge i overmorgen?

Anmeld

4. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Når du er 4+5 er du 4 fulde uger henne + 5 dage, altså igang med 5 uge.. Dagene kører fra +0 til +6. Det vil sige at du er 5+0 lørdag, og dermed 5 fulde uger henne og i gang med 6 uge. 

Din nye uge starter så altid om lørdagen! 

Anmeld

4. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

modesty skriver:

Jeg har altid syntes det var nemmere at bruge "uge 5" end "6. uge", da det så passer med tallene. Altså, man er i "uge 5" fra 5+0-5+6. Men samme uge kaldes "6. uge".

Grunden er selvfølgelig at 0-6 hedder "uge 0", men der er ikke noget der hedder "0. uge", det hedder "1. uge". Og så har vi balladen. Det er samme koncept som at vi lever i 2000-tallet, men i det 21. århundrede.

Alle fagpersoner, læger jordemødre o.s.v., bruger også "uge 5", så der er ikke nogen grund til at bruge det andet.

Man skifter til ny uge efter +6. Så du skal ikke skifte i morgen, men i overmorgen.

PS: En lille yndlingsaversion for mig herinde på siden er at alle opretter sig forkert i uge-foraerne. Hvis de f.eks vil vise et graviditetsfoto af sig selv 30+3, så opretter de det i "uge 31". Hvilket er forkert.

Det er da ikke forkert hvis man er 30+3. Så er du jo midt i uge 31. Du er 30 fulde uger henne, men i uge 31. Så det er ikke forkert så vidt jeg ved? 

Anmeld

4. august 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Og tillykke! 

mange tak

Anmeld

4. august 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Når du er 4+5 er du 4 fulde uger henne + 5 dage, altså igang med 5 uge.. Dagene kører fra +0 til +6. Det vil sige at du er 5+0 lørdag, og dermed 5 fulde uger henne og i gang med 6 uge. 

Din nye uge starter så altid om lørdagen! 

tak nu kan jeg forstå det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.