I dagpleje 9 time om dagen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg bor i en by hvor jeg ingen uddannelse kan tage.. derfor SKAL jeg med toget hver eneste dag for at få en uddannelse..

Så enten er det uddannelse og hun skal være der 9 timer, eller det hedder jeg må lede efter et job i den by jeg bor i..  (og hun ikke skal være der 9 timer.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Mette Nexø

Anonym skriver:

Hejsa alle sammen.. Min datter starter i dagpleje næste måned, og jeg tuder næsten hele tiden.. Hun skal være der 9 timer pga jeg starter på skole i en anden by.. (kan ikke tage uddannelsen her hvor jeg bor) Har lyst til at droppe uddannelsen 

Overvejer at ringe og få lavet planen om (ang de tider hun skal være der.

Også finde på noget andet og lave.

Hun blir jo mere dagplejerens barn end mit..

Min datter er i dagpleje fra 6.15 til ca 15.30 hvilke også er rigtig mange timer, da jeg arbejder 1½ times kørsel hver vej fra hvor jeg bor. Synes også det var hårdt i starten, men kan se på min datter hvor glad hun er når jeg aflevere hende. Har snakket meget med min dp om det og som hun siger så er det fordi jeg synes det er hårdt og ikke min datter.

Jeg har også prøvet at søge andet arbejde men uden held, så nu bliver jeg hvor jeg er med den viden om min datter er glad og trives helt som hun skal

Anmeld

4. august 2011

Loa

Jeg syntes klart du skal tage uddannelsen, end at droppe den for "bare" at finde et job i samme by.... Uddannelsen vil stille dig meget stærkere og give jer bedre vilkår senere hen.....

Det er overhovedet ikke for meget at være 9 timer i dagplejen, jeg forstår faktisk (næsten) ikke hvordan børn kan andet, hvis begge forældre har almindelige fuldtidsjob. Det er jo 8,5-9 timer om dagen, og så plus transport.... Det vigtigste er jo at du kan føle på dit barn om hun har det godt dernede.... (Det kan du selvfølgelig først når hun har startet)

dit barn skal nok klare det, og hun vil altid kunne lide dig bedst, ingen tvivl om det.....

Anmeld

4. august 2011

Anonym trådstarter

Tak skal I have 

Anmeld

4. august 2011

Annette A

Kan rigtig godt forstå din frustration. Men ja det er betingelserne for mange. I en periode da min søn gik i børnhave var han der mellem 10 og 11 timer fordi vi boede længere ude på landet og kun kæresten har kørekort og jeg skulle med offentlig transport til uddannelsen. Det var svært synes jeg, men selvfølgelig var der dage jeg kom tidligere hjem og kunne hente ham. Var også i praktik, hvor jeg har haft nogle lange arbejdsdage, hvor mormor har måtte passe ham en del også om aften og man kan føle sig frygteligt fraværende i sit barns liv. Men som mange skriver så betyder man ikke mindre for barnet og sålænge man gør sit bedste og er tilstedeværende når man kan, så går det fint. Men forstår godt og har selv tit tænkt hvad glæde man har af at få børn, hvis de skal passes så meget af andre, men sådan lever vi jo og vi må prøve at få det til at fungere bedst muligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.