I dagpleje 9 time om dagen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. august 2011

Anonym trådstarter

Hejsa alle sammen.. Min datter starter i dagpleje næste måned, og jeg tuder næsten hele tiden.. Hun skal være der 9 timer pga jeg starter på skole i en anden by.. (kan ikke tage uddannelsen her hvor jeg bor) Har lyst til at droppe uddannelsen 

Overvejer at ringe og få lavet planen om (ang de tider hun skal være der.

Også finde på noget andet og lave.

Hun blir jo mere dagplejerens barn end mit..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Hejsa alle sammen.. Min datter starter i dagpleje næste måned, og jeg tuder næsten hele tiden.. Hun skal være der 9 timer pga jeg starter på skole i en anden by.. (kan ikke tage uddannelsen her hvor jeg bor) Har lyst til at droppe uddannelsen 

Jeg kan godt følge dig, det ville jeg nok også tude over.  Jeg må indrømme, at jeg nok selv ville finde på noget andet at lave.

Anmeld

4. august 2011

Moms

Hej,

jeg har ikke engang født endnu og går med samme tanker som dig.

Hvis jeg skal efterlade min søn i dagpleje kl. 7 om morgenen og først se ham igen kl. 6 om aftenen....så er det jo slet "ikke min søn mere". Det er da ikke mig, der præger ham, skaber ham, opdrager ham, giver ham kærlighed. Ikke meget mere end et måltid vel og så i seng.....(Min mand vil kunne hente ham ved 16-17 tiden).

Så selvom han slet ikke er her endnu, går jeg allerede og funderer over hvordan jeg skal tackle den situation.

Jeg ved jo godt at mange mange mødre har gjort det før mig.

Måske kan vi få nogle input fra nogle, der har stået/står i samme sitation.

Moms

Anmeld

4. august 2011

foto på lærred

Jeg tror du skal føle efter i dit hjerte. Hvis du vil have det dårligt med at være så meget væk fra dit barn, så tror jeg, at du skal finde noget andet.

Anmeld

4. august 2011

Tullepii

Anonym skriver:

Kan godt forstå dine tanker, det er super hårdt.. Men det skal nok gå, uanset hvad vil han altid elske dig mest

Min søn på 2 år går i vuggestue, og han er der også næsten 9 timer om dagen.. Men du skal tænke på at de også sover rigtig meget.. Når de lige starter sover de lidt om formiddagen og igen til middag.. Så de sover faktisk meget af tiden..

Min dreng bliver afleveret kl 6.40 ( jeg skal møde kl 7), og så henter jeg ham 15.15 igen( har fri kl 15), og min dreng sover fra 11.30 til 15...

Og hver evig eneste dag jeg har hentet ham, bliver han rigtig glad og kommer løbende hen til mig

Mange knus til dig

Anmeld

4. august 2011

sandorff

Anonym skriver:

hej,

jeg har været dagplejer i nogle år og det er normalt at børnene er i dagpleje/vuggestue/børnehave i 9 timer.

hvis det kan trøste dig...?

Anmeld

4. august 2011

QueDee

9 timer er da ingen katastrofe - og vel i virkeligheden meget normalt, hvis man skal betræde et almindeligt job incl transport.

Anmeld

4. august 2011

millesofie

Anonym skriver:

nøj det havde jeg aldrig klaret

9 timer er det fordi det er dit drømmestudie? eller hvad ligger til grund for dit valg

jeg er bare nysgerrig ikke fordømmende

Anmeld

4. august 2011

Mille83

Anonym skriver:

Hej 

Vores datter er i dagpleje fra kl 8 - 16 hver dag, så det er næsten 9 timer. Hun elsker virkelig og være der, så jeg kan intet problem se i det. Nogle gange ville jeg dog ønske jeg kunne hente hende før, men det kan man kun hvis man fx kun arbejder deltid. 

Så medmindre du skal uddanne dig og arbejde deltid er min mening at du nok er nød til og forholde dig til og efterlade h*n de 8-9 timer dagligt. 

Kan dog godt forstå man i starten syntes det er lang tid...

Anmeld

4. august 2011

marloutti

Åh ja, det har jeg det også elendigt med.... 

Jeg møder kl syv i en anden by og har fri kvart over tre... Så min søn skal afleveres (når han engang starter i dp) lidt over seks og kan først blive hentet ved 16- tiden. Så det er ca ti timer!!! Føj... Det får mig til at føle mig som en dårlig mor!!

Jeg ved ikke engang om dp har åbent i så mange timer!!!

Jeg vil da rigtig gerne finde et job tættere på, men de hænger jo heller ikke på træerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.