hvordan er dit forhold til svigerfamiien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

MinNoah

Min kæreste er desværre! enebarn... Forholdet til min svigemor er anstrengt, men til resten af hans familie (onkler, tanter mm.) er det fint...

Ville ØNSKE han havde søskende, sådan så det ikke kun var vores liv hans mor har at gå op i.... Py det bliver bare for meget nogle gange!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Muffin_girl

pimboli skriver:

ja, som overskriften siger; hvordan er dit forhold til svigerfamilien? Her tænker jeg ikke så meget på svigerforældrene, men snarere på ægtefællens/kærestens søskende og deres ægtefælle/kæreste.

Altså min kæreste har kun en bror og han er bare kanon 1 år ældre end mig og rigigt skøn.. Han har kun haft en kæreste i den tid jeg har kendt ham, og hun var skrækkelig efter min mening ! Men de er ikke kærester længere.. Så nu må vi se

Anmeld

4. august 2011

Beka83

Jeg kommer fint ud af det med min kærestes søskende. Vi ses ikke så tit, da de bor hhv i england og på sjælland.

Jeg kan godt være lidt bekymret for min svigermor, når hun bliver farmor, da hun lidt er typen, der snakker og snakker (afbryder) og ikke lytter til andre -> hun har ALTID ret efter hendes egen mening

Nå men jeg må hellere lade tvivlen komme hende til gode og krydser fingre for hun kan blive mit barn en god farmor - så er det ikke så vigtigt hvordan jeg har det med hende

Anmeld

4. august 2011

LilleMie

Jeg har den skønneste svigerfamilie . Sidste sommer rejste vi rundt i Afrika i 4 uger med hans forældre, uden en eneste kontrovers og det var bare en fantastisk tur, jeg altid vil huske!

Hans 2 storesøstre er også begge virkelig søde. Især den ene har jeg et virkelig godt forhold til. Det samme gælder deres unger, mænd osv.

Det eneste problem med hans familie (og min egen) er at de bor ca. 250 km væk og vi ser dem for sjældent, da vi er flyttet i en årrække pga. min kæreste studier. Men om 2 år håber jeg, vi flytter tilbage eller som minimum tættere på (kommer an på, hvor han kan få job) og jeg glæder mig !

Anmeld

4. august 2011

L.J.L

pimboli skriver:

ja, som overskriften siger; hvordan er dit forhold til svigerfamilien? Her tænker jeg ikke så meget på svigerforældrene, men snarere på ægtefællens/kærestens søskende og deres ægtefælle/kæreste.

Jeg vil kalde mit forhold til min svigerinde meget anstrengt. Den første gang jeg skulle møde hende foregik på en cafe sammen med min mand. Hun hilste på mig, og satte sig derefter for bordenden med hendes stol vendt mod min mand og altså med ryggen til mig. Og så sad hun ellers og talte med min mand (daværende kæreste) om private familie problemer, og diverse sager som jeg overhovedet ikke kunne snakke med om. Så enormt "hyggeligt"

Siden da har vores forhold været op og ned. Vi er dybt forskellige så er tit også dybt uenige. Jeg er så typen der holder min mund hvis jeg ikke er enig med hende hvor hun er det stik modsatte. Og så er hun og hende liv jo altid meget bedre end vores, uanset hvad

Anmeld

4. august 2011

june1987

det er trist der er en del der ikke kan med deres svigerfamilier, men jeg har været der 

nu har jeg den bedste svigerfamilie både svigermor, svigerfar, svoger, svigerinde, og deres påhæng. 

Jeg kan med dem alle og elsker deres selskab

Anmeld

4. august 2011

TbCp

Helt okay med de fleste... men der er en enkelt som jeg har lyst til at slå MEGET MEGET hårdt!!!!

Anmeld

4. august 2011

Buckley

Jeg har den bedste svigerfamilie, jeg nogensinde kunne drømme om De hjælper og støtter os når vi har behov for det, og er oftest meget mere forstående end min egen familie, dermed ikke sagt at jeg elsker min egen familie mindre

Men er glad for at jeg ikke er en af dem der ikke kan med min svigermor, det må være anstrengende...

Anmeld

4. august 2011

marloutti

Oh don't get me started!!! Jeg kaster op bare jeg hører ordet sviger!!!

Min kæreste er desværre enebarn... Det kan man slet ikke mærke på ham, men tilgengæld på hans forældre!!!!

De kan slet slet ikke gi slip på ham... Han er altså 32, har sit eget hus og nu også kæreste og barn... De styrer hans økonomi og helst også alt andet i hans liv!!! Jeg er ved at få et føl på tværs!!!

De VIL ha ret i alt og det er kun deres meninger og tanker der duer... Alt andet er da noget mærkeligt noget!!!

Og hans ene moster er ligeså slem... De ønsker vi havde til barnedåben var jo heller ikke gode nok!! Vi måtte jo forsvare i ti min. hvorfor vi ikke ønskede os en voksipose!!! Det gør alle andre jo, så det var da dybt underligt, vi ikke gjorde!!! Og vi ønskede os en sansegynge, men hun syntes en motorikgynge var bedre, så den købte hun. Vi byttede den så til en sansegynge; hun blev så smækfornærmet at vi ikke har talt med hende siden... Må hun jo helt selv styre!!!!

Hans anden moster er heldigvis super sød, så der er ikke noget... Og dem på hans fars side er også ok.

Men hans forældre kunne jeg godt undvære i laaaang tid ad gangen.... De har altid kun kritik at komme med og man kan ikke føre en samtale, for det eneste de bidrager med er kritisk spørgsmål på kritisk spørgsmål!!! Hvorfor gør I ikke det? Hvem har sagt det? Hvorfor gør I ikke det jeg synes? Jeg synes da det her er bedst! Det kan jeg da ikke lide! OSV.! Konstant er de over os!!!

Jeg holder det ikke ud, men ved heller ikke hvad jeg skal gøre ved det.... Min kærestes far sagde også til mig en dag at jeg jo ALDRIG bliver en del af familien! Fedt, lige at få den stukket i hovedet.... Fjols...

Ups, nu kom jeg vist lige af med lidt galde...

Anmeld

4. august 2011

kiwilouise

marloutti skriver:

Oh don't get me started!!! Jeg kaster op bare jeg hører ordet sviger!!!

Min kæreste er desværre enebarn... Det kan man slet ikke mærke på ham, men tilgengæld på hans forældre!!!!

De kan slet slet ikke gi slip på ham... Han er altså 32, har sit eget hus og nu også kæreste og barn... De styrer hans økonomi og helst også alt andet i hans liv!!! Jeg er ved at få et føl på tværs!!!

De VIL ha ret i alt og det er kun deres meninger og tanker der duer... Alt andet er da noget mærkeligt noget!!!

Og hans ene moster er ligeså slem... De ønsker vi havde til barnedåben var jo heller ikke gode nok!! Vi måtte jo forsvare i ti min. hvorfor vi ikke ønskede os en voksipose!!! Det gør alle andre jo, så det var da dybt underligt, vi ikke gjorde!!! Og vi ønskede os en sansegynge, men hun syntes en motorikgynge var bedre, så den købte hun. Vi byttede den så til en sansegynge; hun blev så smækfornærmet at vi ikke har talt med hende siden... Må hun jo helt selv styre!!!!

Hans anden moster er heldigvis super sød, så der er ikke noget... Og dem på hans fars side er også ok.

Men hans forældre kunne jeg godt undvære i laaaang tid ad gangen.... De har altid kun kritik at komme med og man kan ikke føre en samtale, for det eneste de bidrager med er kritisk spørgsmål på kritisk spørgsmål!!! Hvorfor gør I ikke det? Hvem har sagt det? Hvorfor gør I ikke det jeg synes? Jeg synes da det her er bedst! Det kan jeg da ikke lide! OSV.! Konstant er de over os!!!

Jeg holder det ikke ud, men ved heller ikke hvad jeg skal gøre ved det.... Min kærestes far sagde også til mig en dag at jeg jo ALDRIG bliver en del af familien! Fedt, lige at få den stukket i hovedet.... Fjols...

Ups, nu kom jeg vist lige af med lidt galde...

du trænger da vist til en ordentlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.