hvordan er dit forhold til svigerfamiien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.822 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. august 2011

pimboli

ja, som overskriften siger; hvordan er dit forhold til svigerfamilien? Her tænker jeg ikke så meget på svigerforældrene, men snarere på ægtefællens/kærestens søskende og deres ægtefælle/kæreste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Aagaard

Vi har ikke så meget med min kærestes bror at gøre, de har meget lidt til fælles og besøger ikke hinanden med mindre der er invitetet til familie fest. Jeg har intet imod det, jeg bryder mig ikke synderligt om ham så pyt..
Vi har heller aldrig set meget til resten af familien, inklusiv hans forældre og mostre, tanter og onkler. De kommer aldrig bare dumpende eller ringer og spørger om de må komme til aftenskaffe eller komme med aftensmaden, som man gør i min familie. Det betyder at vi(jeg) ikke kender nogen af dem særlig godt.

Hvordan med din?

Anmeld

4. august 2011

jydeinden

altså nu er min kæreste jo enebarn.. han skulle efter sigende have nogen halvsøskende men dem har han aldrig set.. såå

mit forhold til mine svigerforældre er meget anspændt nok mest af alt af den årsag at vi ser MEGET forskelligt på tingene sådan generelt

Anmeld

4. august 2011

TaAsJu

Min svoger og svigerinde har vi det godt med.. ikke super men godt. Vi er enige på mange punkter, men også uenige på maange flere.. Min mand og hans bror har siden de var helt små haft en konkurance om hvem der får mest opmærksomhed fra mor go far og sørgeligt nok køre min svoger den stadig.. 

Vi bor jo på Grønland og er så kun hjemme i dk måske 1,5 til 2 md om året. og vi bor så ved svigermor og svigerfar. Det er han meget jalux over. Også fordi vores piger så får 110 % opmærksomhed fra farmor og farfar mens vi er hjemme.. Det er blevet noget beder efter vi har fortalt dem at de har dem jo de sidste 10 md om året.. hvor vi ikke blander os i hvad farmor og farfar giver deres børn..

Men mon ikke det bliver godt med tiden....  

Anmeld

4. august 2011

Stéphanie

pimboli skriver:

ja, som overskriften siger; hvordan er dit forhold til svigerfamilien? Her tænker jeg ikke så meget på svigerforældrene, men snarere på ægtefællens/kærestens søskende og deres ægtefælle/kæreste.

Jeg har det bare super godt med min kærestes søster og hendes kæreste, de er bare sådan nogle fantastiske unge mennesker (16 år begge to) Og sådan har jeg det faktisk med hele hans familie, hans moster og onkel inviterer os tit på aftensmad, det samme med hans farmor og sågar hans oldemor Så sent som i dag blev jeg præsenteret som oldes oldebarn til en hjemmehjælper, så kunne virkelig ikke ønske mig mere

Anmeld

4. august 2011

SussieThyssen

pimboli skriver:

Glimrende.

Jeg er meget glad for  min mands lillebror og hans kone og unger..og det gælder også alle hans mostre, farbrødre og hele den bande

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. august 2011

Sof

Vi har ikke det store med hans lillesøster at gøre, med mindre vi er samlet hos hans mor. D og hans søster har aldrig haft et super tæt forhold, så de lever hver deres liv og ses så når der er noget. Men når vi ses, så har hans søster og jeg det super godt sammen.

Hans lillebror er teenager, men super sød og han er meget glad for sin storebror og for mig, men dog ser vi dem desværre for sjældent, men vi har bare haft utrolig meget at se til på det sidste, så det skal vi lige have ændret lidt på

Anmeld

4. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Vi har ikke så meget med min kærestes bror at gøre, de har meget lidt til fælles og besøger ikke hinanden med mindre der er invitetet til familie fest. Jeg har intet imod det, jeg bryder mig ikke synderligt om ham så pyt..
Vi har heller aldrig set meget til resten af familien, inklusiv hans forældre og mostre, tanter og onkler. De kommer aldrig bare dumpende eller ringer og spørger om de må komme til aftenskaffe eller komme med aftensmaden, som man gør i min familie. Det betyder at vi(jeg) ikke kender nogen af dem særlig godt.

Hvordan med din?

Til min mands storesøster har jeg et rigtig godt forhold. Hun er alene, så der er ingen mand hos hende pt. Hende ser vi ind imellem og vi snakker godt sammen allesamme.

Til hans lillesøster og hendes mand er det noget anderledes.  De har aldrig gjort noget for at lære mig at kende, selv om vi ofte er i Jylland og også har inviteret dem et utal af gange til at komme på besøg. Vi får en ny undskyldning hver gang, og det kan vi ikke bruge til noget. Så nu har jeg valgt - sammen med min kæreste - at give lidt op og så må de selv om hvad de går glip af 

Anmeld

4. august 2011

morethanperfect

Hans søskende er bare super Vi har hver vores meninger men blir aldrig uvenner over dem . Ser dem rigtig tit, nok en gang hver uge ca. Men hans storesøster bor et stykke væk så vi ses ikke så tit .. 

Men kan vi ikke alle få nok af svigermekanikken engang i mellem

Anmeld

4. august 2011

Frøken J.

Har det super med dem Min svigerinde er rigtig sød at snakke med, og hendes kæreste er også helt vildt flink. Og gav også en hjælpende hånd med under flytningen, hvilket var sødt gjort. Hans bror er også kanon sød og god at snakke med Han har så ingen kæreste.

Og hans forældre har jeg også et rigtig godt forhold til Så synes egentlig jeg er rimelig heldig på det punkt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.