dagpleje eller institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

Christina.78

Cecilie havde en træls start på livet så hvde brug for en der var der 100% for hende og vi fik heldigvis en rigtig sød kommunal DP, som indfriede vores krav..uddannet og havde de rette kurser for vores barn..desværre tog hun orlov af personlig grund og vi fik en anden DP, men det gjorde det estemt ikke værre..hende vi har nu er alletiders, gør meget ud af hvert enkelt barn, pacer dem fremad i deres tempo, udvikler dem og især cecilie har vi obset meget motorisk..vores DP har her de rette kompetencer til at udvikle hende og vi ser store fremskridt..via hende er vi også kommet en del videre med tøzens spiseproblemer..

Mht gæstedp, så er de 5 dagplejere der mødes 2 gange i måneden og det er dem de kommer ud tril hvis der er sygdom/ferie..

gruer for den dag tilo næste år hvor hun ikke er lille mere og skal starte i børnehave..vil bare ikke af med vores DP..her er hun for børnene 100% og i børnehaven (uha, knap så mange pædagoger til børnene)..snøft snøft..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Rødhætte

Jeg synes der er fordele og ulemper ved begge, men personligt er jeg til vuggestue.. For mig betyder det meget at der er uddannet personale plus man ikke render ind i "gæstedagplejer"

Anmeld

4. august 2011

Den kommende far

Tullepii skriver:

Jeg må indrømme at jeg synes det er svært at sige hvad der er bedst..

Begge dele har forlemper og ulemper..

Min dreng startede i dagpleje, og det fungere bare ikke for os.. De kom ikke meget ud, jeg følte ikke rigtig der skete noget i hans udvikling, og ikke særlig fleksibel..

Vi flyttede ham så til en vuggestue, og det er det bedste jeg nogensinde har gjort.. Bare efter en måned kunne jeg se en udvikling, han kunne selv tage sko og tøj på, han snakker meget mere, kan rydde op efter både mad og leg.. Så for mig var det rigtig godt valg..

Men det kommer an på hvordan den dagpleje og vuggestue er tror jeg..

Men forhør jer lidt i området, om nogle har gode og dårlige ting at sige.. det hjalp os med at vælge

Knus

vi må rundt og kigge

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

4. august 2011

Nessie

Daniel var først i en privat dagpleje, og det var vi ikke specielt tilfredse med, så da vi fik plads i vuggestuen var vi lykkelige. Og det har været det helt rigtige. Han er rigtig glad for at være der. I DP kunne han ikke komme hurtigt nok hjem, og i VS, må vi bære ham ud derfra om eftermiddagen, ellers kommer vi aldrig hjem

Vi har en super god VS, der er god til at lave forskellige ting med børnene, de bliver hurtigt selvhjulpne og har aldrig bemærket personalemangel under sygdom f.eks.

Så vil til enhver tid vælge VS frem for DP

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.