dagpleje eller institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. august 2011

Den kommende far

Hej

Min kaereste og jeg sad og diskuterede om vores kommende barn skal gaa i dagpleje eller institution.

hvad synes I

MVH

De kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

mariamiss6

Det kommer jo an på hvad i vægter højest....

Er det hjemlig hygge, lidt friere hænder, og bedre tid til det enkelte barn og diverse aktiviteter, så ville jeg vælge dagplejer.... Men husk at tjekke om det er et af de områder hvor de fyrer folk ofte hos jer, for de fleste kommuner forsøger at spare dagplejen væk som en del af spareplanen generelt....

En dagplejers mødetider er også lidt forskellige fra institutioners tider, oftest....

I en institution til gengæld, der er der mindst een uddannet pædagog, til at passe jeres barn. Men normeringen af voksne i forhold til børn, og spareplanerne igen, gør det noget nær umuligt at have tid til det enkelte barn.....

så det er et spørgsmål om hvor i føler at jeres behov som familie, og jeres barns seævfølgelig, bliver dækket bedst....

En dagplejer må have 4 børn og 1 gæstebarn, altså maks 5 børn.

en vuggestue har oftest som minimum 10 børn, men de fleste steder forsøger man at hive penge ind hvor man kan, og der kan derfor være mindst to børn ekstra, og altså ingen ekstra voksen... 

Anmeld

4. august 2011

Den kommende far

mariamiss6 skriver:

Det kommer jo an på hvad i vægter højest....

Er det hjemlig hygge, lidt friere hænder, og bedre tid til det enkelte barn og diverse aktiviteter, så ville jeg vælge dagplejer.... Men husk at tjekke om det er et af de områder hvor de fyrer folk ofte hos jer, for de fleste kommuner forsøger at spare dagplejen væk som en del af spareplanen generelt....

En dagplejers mødetider er også lidt forskellige fra institutioners tider, oftest....

I en institution til gengæld, der er der mindst een uddannet pædagog, til at passe jeres barn. Men normeringen af voksne i forhold til børn, og spareplanerne igen, gør det noget nær umuligt at have tid til det enkelte barn.....

så det er et spørgsmål om hvor i føler at jeres behov som familie, og jeres barns seævfølgelig, bliver dækket bedst....

En dagplejer må have 4 børn og 1 gæstebarn, altså maks 5 børn.

en vuggestue har oftest som minimum 10 børn, men de fleste steder forsøger man at hive penge ind hvor man kan, og der kan derfor være mindst to børn ekstra, og altså ingen ekstra voksen... 

de tal skal man da have med i overvejelserne

Mvh 

Den kommende far

Anmeld

4. august 2011

Tullepii

Den kommende far skriver:

Hej

Min kaereste og jeg sad og diskuterede om vores kommende barn skal gaa i dagpleje eller institution.

hvad synes I

MVH

De kommende far

Jeg må indrømme at jeg synes det er svært at sige hvad der er bedst..

Begge dele har forlemper og ulemper..

Min dreng startede i dagpleje, og det fungere bare ikke for os.. De kom ikke meget ud, jeg følte ikke rigtig der skete noget i hans udvikling, og ikke særlig fleksibel..

Vi flyttede ham så til en vuggestue, og det er det bedste jeg nogensinde har gjort.. Bare efter en måned kunne jeg se en udvikling, han kunne selv tage sko og tøj på, han snakker meget mere, kan rydde op efter både mad og leg.. Så for mig var det rigtig godt valg..

Men det kommer an på hvordan den dagpleje og vuggestue er tror jeg..

Men forhør jer lidt i området, om nogle har gode og dårlige ting at sige.. det hjalp os med at vælge

Knus

Anmeld

4. august 2011

sandorff

jeg er til dagpleje, men nu er jeg også selv dagplejer

Anmeld

4. august 2011

Noahmor

Hej

hvad synes I

MVH

De kommende far

Jeg ved ikke, hvad I skal vælge, men kan da fortælle, hvad vi har valgt og hvorfor. 

Vi endte med at vælge en privat dagpleje, hvor der er to dagplejere der er gået sammen. 

Her er der aldrig noget der hedder gæstedagpleje, fordi de har en fast afløser der hjælper ved ferie og sygdom.

Der er altid max 8 børn, da de så heller ikke modtager børn i dagpleje. 

De har ikke ligeså meget skriftligt arbejde som de kommunale, hvilket giver mere tid til børnene. 

Dette gør at jeg har en rigtig god mavefornemmelse og at jeg glæder mig til at Noah skal starte. 

Anmeld

4. august 2011

lenec

Havde min den første i vuggestue, han blev flyttet, til dp, da han ikke trives i vuggestuen, de to næste kom i dp også, i, jeg har sel arbejdet i vs, og synes ikke man når, at lave meget med børnene, og tyre var sjældne.

Jeg er dp i dag, fordi jeg har mere tid,til børnene, og jeg kender dem, rigtigt godt fordi jeg kun har 3-4 børn, min vikar kommer her og passer, og vi er tit på tur, alt efter børnenes alder.

Anmeld

4. august 2011

millesofie

Hej

hvad synes I

MVH

De kommende far

jeg vil sige at det kommer an på barnet og jer selvfølgelig

min pige gik først i privat vuggestue, det kunne vi ikke lide (især ikke fordi de glemte hende når hun sov til middag)

der var ingen andre vuggestuer endnu i vores område så hun kom i dagpleje hos en dejlig dagplejemor, desværre er Tinke en meget aktiv pige hvilket betød at der skete alt for lidt derhenne og hun var understimuleret når jeg hentede hende de fleste gange  (dette var ikke dagplejers skyld)

da der så kom en vuggestue i vores by slog vi til, det var børnehaven som udvigede så dem kendte vi i forvejen

der går hun nu og det er hun rigtig glad for

så vi har prøvet det hele

men børn er meget forskellige nogle vil have ro og stilhed og andre vil have larm og vildhed

Hilsen Mille-Sofie mor til Tinke på 19mdr

Anmeld

4. august 2011

Frk.S

Det er jo helt op til jer - og der er nok fordele og ulemper ved begge dele. Og man kan være rigtig heldig og uheldig ved begge dele.

Umiddelbart hælder vi selv til DP til vores pige, når hun kommer dertil.

Anmeld

4. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Hej

hvad synes I

MVH

De kommende far

til hver en tid; dagpleje...

Hellere være i gæste dp, end at være i en vs hvor der mangler en pædagog pga sygdom/ferie mm.

Vores dreng har gik i dp i 27 mdr og han nød det i fulde drag. Han egner sig heller ikke til vs med alle de børn/larm og det at det er så instutions agtig..

Vil helt klart mene at en dp har mere tid til det enkelte barn, lære og støtte det i sin udvikling.. Mere hjemligt, trygt mm. Dertil heller ikke så megen sygdom, da der ikke er så mange børn der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.