Vi havde en udmærket aften. Vi var hos det vennepar vi altid holder nytår med. Tror dog at vi springer over den uskrevne aftale næste år, da det i kke hænger super godt sammen med ungerne. Vores venner er lidt ældre end os og har 2 voksne børn, en på 12 år og et plejebarn på 3 år. Venner insisterede på at vi skulle være hos dem, for de har jo børn at tage hensyn til !!?? Ja, og hvad har vi så tænkte jeg da den bemærkning faldt for nogle uger siden. Men os afsted med en barnevogn + tvillingevognen. Vi bor tæt på hinanden, så vi gik derhen. Planen var, at Jonas kunne sidde i tvillingevognen den korte tur hjem igen, for så var han jo nok træt.
Aftenen forløb okay og meget på børnenes præmisser. MEN så pludselig kl 22 skulle deres på 3 år i seng !! Hun var ikke specielt træt, hun, Jonas og Elias legede på livet løs. Jeg tillod mig at sige, at det jo nok ville blive svært at få drengene til at være stille, når hun skulle sove, men fik bare at vide, at så måtte vi jo lukke døren. Det stod skrevet mellem linierne, at hun skulle i seng, da de havde en aftale i dag kl 11 - så puha, de kunne kun sove til kl 10 og så ville barnets dag jo blive helt ødelagt, hvis hun ikke fik sin søvn. Måske er det sandt, at hun fungerer bedst med meget søvn, men synes tilgengæld ikke det var at tage hensyn til os og vores TRE børn.
Nåh, men en times tid efter lykkedes det os at få drengene til at sove. Jonas sov i deres soveværelse ved siden af Esther i liften og Elias inden for i barnevognen. Det var jo fint nok.
kl 01 blev ungerne hevet op, smidt i vognen, kørt hjem og lagt direkte i seng uden et ord. Dejligt.
Det blev kun til i alt EN genstand fordelt hen over aftenen, så jeg er frisk her til morgen

og godt for det, for kl 8.30 komme min mand i tanke om, at han ikke har fortalt dem der skal åbne butikken i dag, hvordan de åbner for benzinstanderen, så han er smuttet på job