Har I haft en god aften, tøser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. januar 2009

linemus

Den er vel ikke engang slut endnu for de fleste af jer, men jeg vil lige benytte mit øjebliks fritid til at skrive om vores aften.

Vi har haft den mest stille og rolige nytårsaften nogensinde. Min svigerinde har været her, har stået for indkøb, børnepasning og madlavning. Helt fantastisk. Jeg har brugt dagen som alle de andre dage på at skrive projekt. Inden aftensmaden var vi lige ude på vejen og skyde lidt af med Sebastian. Vi havde en rigtig hyggelig og sjov middag, pigerne blev puttet som sædvanligt, og så spiste vi dessert (masser af is, frugt og chokoladesovs).

Bagefter skrev jeg videre et par timer, men mand og svigerinden holdt sig vågne ved at spille Wii Så stod den selvfølgelig på champagne og kransekage og ud og se nytårsraketter. Det bedste af det hele var bagefter, hvor min mand og jeg gik en tur i den fantastiske frostklare nat og en skyfri himmel med et væld af stjerner. Det er så lang tid siden, vi har haft tid til bare at snakke om løst og fast og gå med hinanden i hånden - det var virkeligt skønt.

Nu vil jeg gå i seng, så jeg er frisk til endnu en dag imorgen foran computeren

Håber I alle er kommet godt ind i det nye år!

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2009

Lise

Godmorgen..

Aftenen forløb vel fint... var ret træt, og havde lavet mad hele dagen, så havde ikke lyst til at spise noget det kom dertil. Lækker menu ellers - vi fik til forret jordskokkesuppe med ristede kammuslinger og hjemmebagt brød med rosmarin, til hovedret timianstegt oksemørbrad med jordskokkegratin, citrongrøntsager, rødvinssauce og fennikel/granatæblesalat, og til dessert en fed chokoladekage med lækker vanilleis og blåbær... Desserten kunne jeg godt spise meget af! Vi lavede kun hovedretten - det andet kom vores gæster med.

Simon kom i seng uden vrøvl kl 22, og kl midnat forløb som normalt med 90-års-fødselsdag, champagne og skønsang og så smuttede vi ud og kiggede på al krudtet på himlen. Simon vågnede så af al larmen kl 00:30, så jeg gik ind og puttede med ham til det stilnede af... vågnede kl 4 ved at der var højlydt fest i min stue - der stod Christian og dansede med min svigerinde mens hans bror spillede musik... det var et kønt syn

Kl. 7:30 vågnede Simon, og så var jeg glad for at det ikke var mig der stod i en gigabrandert få timer inden og dansede, så jeg kunne stå op og lave havregrød - og ikke mindst rydde lidt op efter abefesten, da Simon gik direkte efter chips og slatterne inden morgenmaden

Tja, en lidt kedelig aften - men pyt...

GODT nytår!!!

Anmeld

1. januar 2009

Siber

ja vi kom ikke til fest alligevel, da Alma er syg. Men vi hyggede her hjemme, så det var meget stille og roligt! Tøserne kom i seng 21.30, og Andreas og jeg faldt i søvn på sofaen. vågnede op kl. 23.44 og skålede nytåret ind, og gik i seng kl. 00.30.
Alma sov ad h til, og da vi vågnede i morges, var Alma fyldt med røde pletter og nogen hvide blærer. Så vi starter 2009 med skoldkopper!

Godt nytår til jer alle

Knus Siber

Anmeld

1. januar 2009

Anja

Vi havde en udmærket aften. Vi var hos det vennepar vi altid holder nytår med. Tror dog at vi springer over den uskrevne aftale næste år, da det i kke hænger super godt sammen med ungerne. Vores venner er lidt ældre end os og har 2 voksne børn, en på 12 år og et plejebarn på 3 år. Venner insisterede på at vi skulle være hos dem, for de har jo børn at tage hensyn til !!?? Ja, og hvad har vi så tænkte jeg da den bemærkning faldt for nogle uger siden. Men os afsted med en barnevogn + tvillingevognen. Vi bor tæt på hinanden, så vi gik derhen. Planen var, at Jonas kunne sidde i tvillingevognen den korte tur hjem igen, for så var han jo nok træt.

Aftenen forløb okay og meget på børnenes præmisser. MEN så pludselig kl 22 skulle deres på 3 år i seng !! Hun var ikke specielt træt, hun, Jonas og Elias legede på livet løs. Jeg tillod mig at sige, at det jo nok ville blive svært at få drengene til at være stille, når hun skulle sove, men fik bare at vide, at så måtte vi jo lukke døren. Det stod skrevet mellem linierne, at hun skulle i seng, da de havde en aftale i dag kl 11 - så puha, de kunne kun sove til kl 10 og så ville barnets dag jo blive helt ødelagt, hvis hun ikke fik sin søvn. Måske er det sandt, at hun fungerer bedst med meget søvn, men synes tilgengæld ikke det var at tage hensyn til os og vores TRE børn.

Nåh, men en times tid efter lykkedes det os at få drengene til at sove. Jonas sov i deres soveværelse ved siden af Esther i liften og Elias inden for i barnevognen. Det var jo fint nok.

kl 01 blev ungerne hevet op, smidt i vognen, kørt hjem og lagt direkte i seng uden et ord. Dejligt.

Det blev kun til i alt EN genstand fordelt hen over aftenen, så jeg er frisk her til morgen og godt for det, for kl 8.30 komme min mand i tanke om, at han ikke har fortalt dem der skal åbne butikken i dag, hvordan de åbner for benzinstanderen, så han er smuttet på job

Anmeld

1. januar 2009

Rasmine

Jo tak, den var fin.
Udover at fondu'en gik op i flammer (ligesom sidste år)
Så her stod den på minus grader, da vi måtte lufte ud LÆNGE!

Rasmus sov fra det hele, og Charlies dope holdt hele aftenen, så han ænsede slet ikke knalderiet.

Vores vennepar har jo besluttet sig for at gå hver til sit, hun vil have børn, det vil han ikke. Så der er ingen mellemvej.
Aftenen var da lidt præget af bruddet, men de klarede det fint.

Ellers spillede vi Besserwisser og Wii hele aftenen.
Og kl. 02.00 gik de andre hjem.
Så fik Lars og jeg os lige en go'nat drink, og så var det i kassen.

Mette - som glæder sig over at jule/nytårsræset er overstået!

Anmeld

1. januar 2009

mor til en del

Vi havde en super aften, selvom konen var træt... Farfar var på besøg fra kl 16.30, og da vi havde spist dessert kl. 20.30 ville han gerne hjem igen, så farfar, 7 børn, mand, kone og rolator i bilen, og vi kørte alle med en tur til VIborg, fik farfar på plejehjemmet og listede stille hjemad igen, og så en masse fine raketter.
Lidt senere kom naboen og deres børn på besøg, bare en halv time, og så blev de skudt hjem igen.

Vi brugte megen på at skyde af og alle på nær Isac nød forestillingen. Vi er rimelige hysteriske ang. fyrværkeri børnen må ikke selv skyde af, heller ikke selvom man er blevet 13 ( han synes vist vi er sære), men det er sku vores ansvar... så det tager tid.
Cilas var vildt imponeret og sad i barnevognen og jublede hvergang det gnitrede eller sagde bom....

Kl 24 spiste vi rejemadder, og drak børnechampagne, og så blev de sidste raketter skudt af, derpå puttede jeg Cilas og Isac. så kl. var 00.50 inden de første børn sov..... kl 2 var der ro fra alle, og først kl 9 stod vi op igen, uha det var dejligt...

Nu er stuen blevet støvsuget og vi kan gå rundt uden at få lilla glimmer stjerner under forsålerne.. så skal der slappes og hygges inden der skal bages burgerboller til aftensmaden...

Lisbeth.

Anmeld

1. januar 2009

Astrid P

Vi havde en skøn aften, og Smilla festede med til den lyse morgen - næsten. Vi var på besøg hos vores gode venner som har to piger på 10 og 8 år. Vi fik super lækker mad, super lækker vin, FANTASTISKE drinks (min venindes mand er gammel bartender - uhmmm...), og så hyggede vi ellers bare. Smilla ville på ingen måde gå glip af noget, så hun og jeg puttede os sammen kl 2. Hun var totalt i hopla, og hyggede sig sammen med os andre. Vi prøvede forgæves at putte hende 3 gange mellem kl 21 og midnat, men hver gang vi troede at NU sov hun og prøvede at liste ud af værelset, så rejste hun sig i sengen og råbte - Mor... Far... Hej! Så vi gad ikke tage kampen, men lod hende være oppe så længe hun var glad og tilpas.

Så det var en rigtig dejlig nytårsaften i godt selskab!

Anmeld

1. januar 2009

ivfmarie

Godt nytår!

Tja vores aften forløb også stille og roligt - så stille og roligt som det kan i byen med 7 børn i alden 1½ - 5 år!! Maltedrengen måtte gi op kl 19.30! Så han røg i barnevognen mellem forret og hoveret. Freja legede simpelthen som jeg aldrig har set før - hun var helt våd i nakken af sved, og kinder var dejlig røde
Malte vågnede igen kl 23 og var i megahopla, så han fik lov til at komme op og være med i festen igen. Til midnat sad jeg med begge unger på skødet og
manden i hånden, så vi kom rigtignok ind i det nye år som en samlet familie.
Freja ville ikke se "fyrkeværkeri", det larmede for meget, men Malte sad i vognen og stirrede betaget på alle farverne.
Kl 00.45 kunne vi ikke byde børnene at holde sig vågne længere, så vi kørte hjem, og smed to slatne unger på hovedet i seng.
Vi fik lov til at sove helt til 8.20 idag - STOOORT!!

Nu står den så ellers på oprydning - ikke efter fest, bare sådan generelt efter 2008 - både i hus og krop...

Marie - med mad-abstinenser

Anmeld

1. januar 2009

Nadi

Jo tak, den var super hyggelig

Min aften var fyldt med skønne venner, dejlig mad (man er vel mester kok ), god vin og fantastisk is. Vores venner kom ca kl 16.30 så vi gik og hyggede os med at få lavet maden, fik skudt nogle raketter af (lidt i de forkerte retninger ) og efter desserten blev drengede puttet og de faldt bare omkuld. Nytåret indtraf og så tog vi "voksne" et spil Buzz! Kort efter natmaden var vi også klar til at gå til køjs. Oliver vågnede kl 8 og var bare klar, men det var mor og far altså bare ikke Vores venne-par kørte hjem her til morgen og nu falder vi ud på sofaen imens Oliver sover.

Men det lyder til at alle kom godt ind i det nye år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.