P-stav eller ej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

FruHolm <3

Rødhætte skriver:

Kan du ikke bruge en kobber spiral, mener ikke der er hormoner i..?

Jeg har en hormonspiral.. Den kan sidde i 5 år, dog skal der ikke gå så længe inden vi vil have nummer 2, men så kan man jo bare få den fjernet før tid

det frarådede min læge mig , han siger den ikke kan beskutte mig ret godt da jeg har ekstremt nemt ved at blive gravid, og han siger det der er bedst for mig er enten p-piller eller slut med sex  så har en aftale med lægen om at når jeg ikk vil have flere børn så skal jeg sterriliseres så jeg kan slippe for de prøblemer med prævention det ville han noteret i min journal sagde han

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

dukke

Rødhætte skriver:

Øv du sådan ikke kan tåle noget..

Ja det er ikke så super fedt. så har min læge snakket op sterilisation men jeg er altså kun 21 og vil da gerne ha flere børn

Anmeld

3. august 2011

Rødhætte

MinBabyOscar <3 skriver:

det frarådede min læge mig , han siger den ikke kan beskutte mig ret godt da jeg har ekstremt nemt ved at blive gravid, og han siger det der er bedst for mig er enten p-piller eller slut med sex  så har en aftale med lægen om at når jeg ikk vil have flere børn så skal jeg sterriliseres så jeg kan slippe for de prøblemer med prævention det ville han noteret i min journal sagde han

Okay så kan jeg godt se der ikke er så meget at gøre

Anmeld

3. august 2011

Rødhætte

dukke skriver:

Ja det er ikke så super fedt. så har min læge snakket op sterilisation men jeg er altså kun 21 og vil da gerne ha flere børn

Ja det synes jeg også er for ung at blive steriliseret i så tidligt en aldre plus du gerne vil have flere børn.. Muligheden med gummi er der vil stadig (selvom jeg godt ved det også kan være træls)..

Anmeld

3. august 2011

FruHolm <3

Rødhætte skriver:

Okay så kan jeg godt se der ikke er så meget at gøre

Nej det er jo det :/ så har sagt til kæresten jeg gerne vil have 2 børn mere inden jeg bliver 30 fordi jeg under alle omstændigheder vil sterriliseres der. for vil ikk gå med det længere, men der er jo også 8½ år at løbe på, men får jeg dem inden kan jeg jo få det gjort før

Anmeld

3. august 2011

dukke

Rødhætte skriver:

Ja det synes jeg også er for ung at blive steriliseret i så tidligt en aldre plus du gerne vil have flere børn.. Muligheden med gummi er der vil stadig (selvom jeg godt ved det også kan være træls)..

Ja jeg tror vi er mange der har samme mening og det gummi GG

Anmeld

3. august 2011

Tona

dukke skriver:

Hej skønne Damer..

Jeg har været til lægen ang. mine p-piller og det viser sig at jeg ikke kan tåle dem og nu snakker han om jeg kunne få en p-stav, men der ville så gå 3-4 år før vi kunne lave en baby mere med minder jeg får den taget ud

Men så kom jeg til at tænke på hvis jeg ikke kan tåle p-piller kan jeg jo nok heller ikke tåle p-stav

Charlotte

Jeg kan ikke tåle p-piller og har fået at vide at jeg derfor ikke må få nogen former for prævention med hormoner osv i. Og det virker også mest logisk på den måde, for hvis man ikke kan tåle den ene slags kan man vel heller ikke tåle den anden slags når det er samme stoffer bare i en anden form

Anmeld

3. august 2011

Leonora25

dukke skriver:

Ja men det kunne min læge ikke anbefale

Nå okay. Jeg har ellers været rigtig glad for dem, der er nemlig ikke så mange hormoner i. Altså er de lidt mildere end p-piller  MEn det er lidt øv hvis man ikke kan tåle noget Stakkels dig!

Anmeld

3. august 2011

dukke

Amandas-mor skriver:

Jeg kan ikke tåle p-piller og har fået at vide at jeg derfor ikke må få nogen former for prævention med hormoner osv i. Og det virker også mest logisk på den måde, for hvis man ikke kan tåle den ene slags kan man vel heller ikke tåle den anden slags når det er samme stoffer bare i en anden form

Ja det var også det jeg tænkte på men min læge svaret ikke rigtig på det

Anmeld

3. august 2011

Tona

dukke skriver:

Ja det var også det jeg tænkte på men min læge svaret ikke rigtig på det

Mange læger har ikke rigtig respekt for/viden om at nogle kvinder ikke tåler den form for prævention. De fortsætter bare med at udskrive forskellige former for prævention med hormoner uden virkelig at informere om hvor slemme bivirkningerne kan være og uden at forstå hvor syg man kan blive af det hvis man ikke tåler det. Det er i alt fald min erfaring. Og jeg betalte meget dyrt for at jeg fik og fortsatte alt for længe med p-piller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.