Hvor mange navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

Frøken J.

Maja84 skriver:

tja jeg er ik helt med på hvad du mener, altså får barnet et fornavn +fornavn/mellemnavn og så begge jeres efternavne, lige som feks line sofia hansen jensen

Ja, altså:

Fornavn Mellemnavn Mitefternavn Hansefternavn

Begge vores efternavne, fordi de er unikke, og vi ikke vil af med dem (heller ikke når vi bliver gift). Mellemnavnet fordi det betyder virkelig meget for min kæreste. Og så fornavnet, som vi er blevet enige om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Hvor mange navne synes i er for mange, er der en grænse?

Eksempel:

2 for lidt

3 ok

4 perfekt

5+ for meget

Hmmm, jeg tror personligt at jeg synes 4 er maks. Her har vi forskellige og anderledes efternavne, så det skal baby have fra os begge, og så et fornavn, og måske et mellemnavn. Så 3-4 navne her.

Men synes dog også det kommer an på om det udelukkende er korte navne, lange navne, eller en blanding.  

Anmeld

4. august 2011

LilleMie

Vores kommer til at få 3. Vi har ikke besluttet fornavnet endnu (det er godt nok svært at vælge/blive enige), men h'n får begge vores efternavne, da begge navne er specielle familienavne (<200 der har dem) og de er en stor del af vores identitet + jeg synes selv de lyder ret godt sammen .

Vi synes, at 4 navne bliver for meget og jeg synes 2 er for lidt (han ville gerne 2, men så var det mit efternavn der røg og sådan spiller klaveret ikke )

Anmeld

4. august 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Hvor mange navne synes i er for mange, er der en grænse?

Eksempel:

2 for lidt

3 ok

4 perfekt

5+ for meget

Jeg syns at man helt selv må bestemme Synes dog bare at de skal passe sammen.

Jeg har selv fire navne som jeg er rigtig glad for:
Ditte Marie Juul Hansen

Min datter får fem navne:
Fornavn - Bella Elina
Mellemnavne fra mig - Marie Juul
Efternavn fra far - Sørensen

Ved godt at det vil falde uden for andres smag - men det er min datter og jeg har altid været stolt at mine mange navne.
Hun kan jo også selv vælge at udelade nogle af dem hvis hun vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.