Hvor mange navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.140 visninger
33 svar
0 synes godt om
3. august 2011

Anonym trådstarter

Hvor mange navne synes i er for mange, er der en grænse?

Eksempel:

2 for lidt

3 ok

4 perfekt

5+ for meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

roenlund

Jeg vil nok sige at 5/6 er for mange for MIG... Jeg synes jeg skal overveje hvilke navne man giver dine børn og overveje om alle navnene er nødvendige og feks ikke give alle efternavne og mellemnavne videre da det jo så er skruen uden ende...

Anmeld

3. august 2011

Ciss

Normalt synes jeg at mere end fire bliver lidt i overkant. Men ingen regel uden untagelse.

Sol-Ea Eline Munch Andersen (fiktivt eksempel) er jo noget andet end Josefine Elisabeth Dorothea Martiniusen Nikolaisen (også fiktivt eksempel).

Og så kan der jo være "formildende omstændigheder", særlige grunde som gør at et mellemnavn skal med, selvom det ikke kommer til at blive brugt til daglig, traditioner i slægten osv.

Min mand har to rigtig korte navn. Det bliver så igen lidt for lidt efter min smag. Det er selvfølgelig nemt, men det er også lidt tamt.

Selv har jeg tre: Et for-, et mellem- og et efternavn. Mine børn har det samme. Men der er en grund bag alle tre navne. At give navne bare fordi man synes, der skal være mere end et, har jeg ikke sansen for.

Generelt: Hvis det lyder godt og kan udtales nemt og flydende efter hinanden, så det kan fungere i brug, så er det da ok uanset antal egentlig....

Anmeld

3. august 2011

Pigent

Anonym skriver:

Eksempel:

2 for lidt

3 ok

4 perfekt

5+ for meget

Mine børn vil få 4, måske 5 

1. Fornavn Mellemnavn (Et navn fra mig) (Et navn fra min kæreste)
    Fx Celina Isabella Holm Jensen  

2. Fornavn Mellemnavn (Et navn fra mig) (Et navn fra mig) (Et navn fra min kæreste) 
    Fx Micas Emil Holm Møller Nielsen  

3. Fornavn Mellemnavn Mellemnavn (Et navn fra mig) (Et navn fra min kæreste. 
   Fx Laura Isabella Marie Møller Hansen  

Regner med at nummer 1 bliver det min børn får. 

Jeg synes to navne er for lidt fx Emil Hansen, men jeg synes fx Isabella Mathilde Marie Møller Holm Hansen er for meget.  

Anmeld

3. august 2011

Fenja09

Synes som sådan ikke der er navne som er for korte, altså 2 navne er ganske fint - mit max er 4 til vores kommende bebs. Egentlig ville kæresten gerne have haft at bebsen skulle have 5 navne fordi han har 3 efternavne, men har sagt at der må vælges mellem dem, så nu får vores 1 fornavn, 1 mellemnavn og to efternavne. Et efternavn fra hver af os.

Personligt synes jeg at 5 og derover er alt for mange. Jeg har altid været glad for kun at have fornavn og efternavn.

/Fenja

Anmeld

3. august 2011

HeidiØ

Jeg har selv 3 navne, og det har jeg været tilfreds med. Jeg synes 4 er max .. men igen, hvis man ikke rigtig synes man kan udelukke nogle efternavne, så er det også fint med flere.

Vores dreng får 3 navne.. vi kunne godt ha givet ham 4, men så får han bare et ekstra fornavn! .. 1 fornavn, 1 mellemnavn og 1 efternavn! Det er super fint

Anmeld

3. august 2011

Hasselnødden

Fornavn + mandens biologiske afdøde fars efternavn + mit efternavn på min mors side + efternavn på min fars side

Vores søn har fået tre - med gode grunde. Ikke bare fordi.. Og som der bliver skrevet er det hip som hap, så længe det lyder sammenhængende når man skal f.eks. præsenterer sig selv til en samtale med banken, jobsamtale etc etc. (imho)            

Anmeld

3. august 2011

Trollebaby

Anonym skriver:

Eksempel:

2 for lidt

3 ok

4 perfekt

5+ for meget

Max tre synes jeg

Anmeld

3. august 2011

Maja_4000

Jeg synes 3 navne er perfekt :b Jeg har selv 3 , og har aldrig følt at det var for mange eller for få :b
Caroline har også 3 .. Mellemnavn fra mig og efternavn fra hendes far

Anmeld

3. august 2011

Zeus

Jeg kunne sagtens have nøjes med 2 til begge mine, men ville alligevel gerne have, at de fik et grønlandsk mellemnavn.. Men vil under ingen omstændigheder give dem 2 efternavne, det kan jeg ikke se nogen grund til

Jeg synes 3 er max.

Til mine børn altså  

Og selv om jeg elsker mit efternavn, fordi det er mit, og det har jeg haft siden jeg blev født, så tager jeg alligevel kærestens efternavn når vi bliver gift - fordi det gør man bare i mit hoved.. Så ingen dobbelte efternavne til mig heller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.