kan i hjælpe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. august 2011

Anonym trådstarter

Navnet mads syns jeg er utroligt smukt og flot, men jeg har bare et lille problem for min kære mand syns bestemt ikke om navnet mads, men han vil have den lille skal hedde max.. 

- Jeg vil bare ikke blive uvenner ovre et navn, men på en måde jo ! 

men osse idet jeg ik er interesset i at blive uvenner med min mand, vil hellere være lykkelig ovre skal have en guldklump her til dec .. 

Ved i hvordan man skal takle det piger ? 

Mange hilsner LL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Alba

Man kan f.eks. nedlægge veto og sige hverken Mads ellerMax, men findenoget 3. som passer jer begge.

Jeg er selv ikke fan af at man for lov at vælge en hver (til hvert barn) men det er også en mulighed at enten du vælger navn nu og han til evt. næste barn..

Kender en par som spillede poker om at vælge navnet fordi de var uenige, heller ikke en fan - men dog en mulighed.

Jeg hælder til mulighed 1 og håber i finder ud af noget så i begge vil elske det navn jeres lille dreng skal hedde.

Anmeld

3. august 2011

MetteS81

Jeg ville finde på et helt nyt navn, som I begge kan lide. Synes navnet er noget man skal være fuldstændig enige om!

Vi var også uenige herhjemme ang navn til vores datter, men blev ved indtil vi fandt noget vi begge kunne lide!

Anmeld

3. august 2011

Ciss

Jeg tror ikke, at det er smart, at den ene overkører den anden, når det gælder navn til børnene. Det er jo lige meget begges børn, og begge parter skal have et forhold til barnet ved det navn resten af livet. Da bør det være et navn, som begge er fornøjet med/har et godt forhold til.

Vi havde vetoreglen hos os, når vi snakkede navn. Hvis den ene sagde nej, så var den sag slut. Så måtte vi bare lede efter noget andet.

Det var slet ikke nemt, men begge børn har i dag navn, som vi begge er glade for, og det betyder mere, end at jeg måtte opgive mine favoritnavn. Og i dag kan de selvfølgelig slet ikke hedde noget andet.

I har stadig god tid, så prøv at lede i navnelister og vær åben for at tænke over navn, som du/han i udgangspunktet måske ikke ville have valgt, fordi du/han har et favoritnavn. I stedet for at sige nej med det samme, kan man aftale nogen navn, man skal tænke lidt på(begge to), og så snakker man sammen igen om det en uge efter. Så ser man, om der er nogen navn, man er begyndt at ændre forhold til, når man har fået smagt lidt på det.

Lykke til. I skal nok klare det.

Anmeld

3. august 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Navnet mads syns jeg er utroligt smukt og flot, men jeg har bare et lille problem for min kære mand syns bestemt ikke om navnet mads, men han vil have den lille skal hedde max.. 

men osse idet jeg ik er interesset i at blive uvenner med min mand, vil hellere være lykkelig ovre skal have en guldklump her til dec .. 

Mange hilsner LL

Altså det er jo heller ikke fair, hvis du kræver, at det er Mads Så jeg ville nok sige, at så bliver det hverken Mads eller Max, og så må i finde et tredje, som i kan blive enige om

Anmeld

3. august 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Mange hilsner LL

nogle kampe skal man kæmpe andre skal man gå uden om, men barnets navn er ikke en man bare ikke noget der overhoved skal kæmpes 

Jeg tror det er rigtig vigtigt at I finder nogle navne i begge kan lide.. I kunne f.eks lave en top 10 hver især også sætte jer sammen en aften med noget god mad og hygge også kunne i sammenligne jeres lister og se om nogle af dem matcher? 

Faren til min søn var vild med den ene halv del af det dobbeltnavn jeg ville have, men syntes den første del af navnet var lidt svært, men vi lod det ligge og han gik og tyggede på det og fandt faktisk fremtil at når man sagde det sammen kunne han vildt godt lide det også fordi han aldrig har hørt andre hede det  og da vi så tilfældigvis lavede lidt slægsforskning viste det sig faktisk at navnet var i min familie, min tip oldefar hed det dobbeltnavn vi havde valgt og min elskede oldefar jeg har 1000 billeder af og som jeg altid har fortalt mange mange historier om havde "hade-navnet" som mellemnavn  Så kiggede han bare på mig og sagde " Han kan jo ikke hede andet fordi det er det eneste rigtige navn til ham" 

Så det kan lykkedes 

Anmeld

3. august 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

Mange hilsner LL

da jeg var gravid ville jeg have navnet Oscar, hans far ville have navnet Adam og det eneste navn vi begge kunne lide var Noah, men han endte med at skulle hedde Oscar for 2 måneder efter vi fik kønnet at vide skrev hans far til mig at nu havde han vænnet sig til navnet og han synes også Oscar da Oscar var ca 4 måneder sagde han så at det var det rigtige navn til vores søn

Anmeld

3. august 2011

Pigent

Anonym skriver:

Mange hilsner LL

Jeg synes i skal finde et helt andet navn  
Mads kan jeg godt lide, Max er også fint.  

Anmeld

3. august 2011

Fenja09

Synes ikke at man skal gå på kompromis med navn til den lille ny - det skal være et navn i begge kan lide, så i det her tilfælde ville jeg hverken vælge Mads eller Max, men finde et helt 3. navn.

Vi, kæresten og jeg lavede klare regler omkring det med navne da vi skulle vælge - ingen skulle presses til at kunne lide et navn. Så hvis en af os ikke syntes om navnet blev det automatisk fjernet fra "listen".

Håber i finder ud af det.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.