4 barn eller abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.646 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2011

Anonym trådstarter

Hmmm. Står i en træls situation.... Fik for 6 måneder siden den sødeste lille baby dreng, han er så dejlig og nem, han er en lille efternøgler og nr tre i flokken. Jeg fik mini-piller og alt skulle være så godt så stoppede jeg med at amme da han var 5 md og jeg ville gerne ha p-ring (det havde jeg før graviditeten) og jeg havde problemer med disse minipiller blødte hver 14 dag så jeg stoppede med dem og fik afsluttede amningen godt. Men så havde vi en hyggelig nat hvor manden glemte at trakke sig..... Og her til morgen skulle jeg til at bruge p-ringen men ville lige teste for en sikkerhedsskyld og så viser den positiv. Og så står man der 4børn eller abort.... Jeg Har det ad røven til og har tudet det meste af dagen for det skulle jo ikke været sket. Puha hvad bør jeg gøre. Hilsen den fortvivlet mor.M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

BabyMiracle <3

Hmmm. Står i en træls situation.... Fik for 6 måneder siden den sødeste lille baby dreng, han er så dejlig og nem, han er en lille efternøgler og nr tre i flokken. Jeg fik mini-piller og alt skulle være så godt så stoppede jeg med at amme da han var 5 md og jeg ville gerne ha p-ring (det havde jeg før graviditeten) og jeg havde problemer med disse minipiller blødte hver 14 dag så jeg stoppede med dem og fik afsluttede amningen godt. Men så havde vi en hyggelig nat hvor manden glemte at trakke sig..... Og her til morgen skulle jeg til at bruge p-ringen men ville lige teste for en sikkerhedsskyld og så viser den positiv. Og så står man der 4børn eller abort.... Jeg Har det ad røven til og har tudet det meste af dagen for det skulle jo ikke været sket. Puha hvad bør jeg gøre. Hilsen den fortvivlet mor.M

Følg dit hjerte. Der er ingen andre end dig og manden der kan svare på hvad i skal og ikke skal gøre.. 

Et kæmpe kram til dig 

Håber du finder ud af det.

MajaBaby

Anmeld

3. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Åh, hvor er det svært at råde dig. Jeg stod i omtrent samme situation for godt 13 år siden - blot var det "kun" barn nr. tre, det drejede sig om, men virkelig dårligt timet i forhold til alting - job, økonomi osv.

Jeg kunne ikke få mig selv til at få en abort, men vi var så også sikre på, at vi skulle have en nr. tre før eller siden, og derfor virkede det forkælet og lidt kynisk på os at vælge fra pga. dårlig timing - selv om det VIRKELIG virkede uoverskueligt.

Men - fra det øjeblik, vi besluttede, at graviditeten skulle gennemføres, var han præcis så ønsket og velkommen som de to andre, og det var - og er - sjovt at have to så tæt på hinanden (der er 14 mdr. imellem). Og alle de praktiske og økonomiske forhold ordnede sig - det skulle de jo bare.

Jeg ved ikke, hvordan du har det, men personligt oplevede jeg muligheden for abort som et problem og et pres - jeg ønskede mig virkelig, at der slet ikke var noget valg, så det bare gav sig selv, at nu kom der et barn mere.

Som nævnt ved jeg godt, din situation er lidt en anden, men helt overordnet synes jeg ikke, du skal tænke på, hvad du BØR gøre - men hvad du KAN gøre. Hvad I som familie kan klare, hvad I kan leve med - det er jeres valg og nok i den sidste ende mest dit.

Min søster sagde til mig, at man fortryder ikke de børn, man får, men dem, man ikke får. Det er meget firkantet stillet op, men for mig viste det sig at være rigtigt at følge mit hjerte mere end min fornuft.

Jeg håber, I finder frem til, hvad der er det bedste for jer - og ja, det koster gråd og søvnløse nætter, men det ER kun for en tid, og det er vigtigt, I kommer alle reaktioner og overvejelser grundigt igennem.

Kram herfra.

Anmeld

4. august 2011

Kloster

Hej.

Jeg stod i næsten det samme for knap 7 år siden.... 13.okt for 7 år diden fik jeg en abort.

Vi havde fået nr 3 i marts. Han var bestemt ikke planlagt og vi havde mange ægteskabelige problemer. Men jeg ville ikke have en abort og nr 3 kom så i marts. Dejlig dejlig nr 3 søn. Vi fik kæmpet os igennem vores problemer ell fik i hvert fald startet kampen.

Vi passede på (synes vi) ved samleje, men pludselig fik jeg kvalme. Og det var ikke så længe siden sidst. Tog en test og den var fandeme positiv! Ork for hulen da!!! Ægteskabet var kaos, havde 3 børn og den ene var slet ikke planlagt, økonomien var et helvede osv. Dårlig dårlig tid i vores liv...

Min mand sagde blank NEJ! Hvor imod jeg gik også vendte det og drejede det. Fornuften sagde mig at vi bare ikke skulle have det 4. barn. Ægteskabet kunne ikke bære et barn mere. Vidste at fik jeg barnet her, ville jeg stå alene. (Vi havde problemer nok uden det 4. barn).

Vi har 2 store børn med 1½ års forskel og har altid sagt, at det ville jeg ikke have igen. Det måtte gerne gå år imellem hvis vi skulle have flere børn. (er der også mellem nr 2 og 3)

Beslutningen var hård, men realistisk. Jeg fik en abort. Jeg havde ikke hjertet med 100% men måske 98%. Nok også derfor jeg husker termin og abortdato stadigvæk.

Det var den bedste beslutning for os på dette tidspunkt i vores liv.

Da der var gået et par år, ville jeg gerne have haft et barn mere, men manden sagde nej. Vi har aldrig fået flere end vores 3 skønne drenge og sådan blev det bare.

Hvis jeg blev gravid nu, er jeg heller ikke sikker på, jeg ville have det. Vi er færdige med at få børn. Livet er indrettet efter at vores børn er store og jeg er afklaret med det.

Jeg har ikke fortrudt min abort, men jeg har fortrudt, at vi satte os i den situation, så vi var nødt til at tage denne beslutning.

Set i bagspejlet.... Så er jeg glad for, jeg fik den abort dengang. For ellers ville alt se helt anderledes ud, end det gør nu. Dog ville jeg gerne have haft et barn mere senere....

Held og lykke med beslutningen...

Ville bare fortælle at alle aborter/disse valg ikke hører til skam og negativitet. Det kan godt være positivt at vælge 1 abort i sit liv...

Anmeld

4. august 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Hvis du ikke vil ha´ barnet, så vælg en abort. Ser ingen skam i det, hvis tidspunktet ikke passer, og når det var et uheld. Har hørt nogle bruger det som prævention - så har jeg noget imod det!

Men ellers følg dit hjerte!

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Afslutning på denne tråd

Vi valgte at fortsætte graviditeten. Så jubii vi venter nr 4

efter store overvejelser, mange tåre fra min side, og meget snakken frem og tilbage viste det sig at vi egentlig gerne ville ha en mere så nu er vi glade og glæder os. Jeg er sikker på at de to små (med 13/14md mellem) vil få enormt meget glæde af hinanden

tusinde tak for jeres ærlige meninger, det har været godt at læse at man ikke står alene med sine store overvejelser.

knus Mor M

venter barn til marts/april

Anmeld

16. august 2011

Frk.S

Anonym skriver:

Afslutning på denne tråd

efter store overvejelser, mange tåre fra min side, og meget snakken frem og tilbage viste det sig at vi egentlig gerne ville ha en mere så nu er vi glade og glæder os. Jeg er sikker på at de to små (med 13/14md mellem) vil få enormt meget glæde af hinanden

tusinde tak for jeres ærlige meninger, det har været godt at læse at man ikke står alene med sine store overvejelser.

knus Mor M

Stort tillykke med beslutningen og den kommende bebs!

Anmeld

16. august 2011

Københavnermor

Afslutning på denne tråd

knus Mor M

Stort tillykke med den lille nummer 4!!! 

Anmeld

16. august 2011

musse1

stort tillykke med graviditeten, de skal nok få rigtig meget glæde af hinanden  har selv 4 børn, som er tæt aldres mæssigt, og ja de kan da slås og ha sine ture, men har alle søskende ikke det ? men de beskytter hjælper og leger også med hinanden, er så fantastisk at se 

Anmeld

16. august 2011

henh01

stort tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.