Hej.
Jeg stod i næsten det samme for knap 7 år siden.... 13.okt for 7 år diden fik jeg en abort.
Vi havde fået nr 3 i marts. Han var bestemt ikke planlagt og vi havde mange ægteskabelige problemer. Men jeg ville ikke have en abort og nr 3 kom så i marts. Dejlig dejlig nr 3 søn. Vi fik kæmpet os igennem vores problemer ell fik i hvert fald startet kampen.
Vi passede på (synes vi) ved samleje, men pludselig fik jeg kvalme. Og det var ikke så længe siden sidst. Tog en test og den var fandeme positiv! Ork for hulen da!!! Ægteskabet var kaos, havde 3 børn og den ene var slet ikke planlagt, økonomien var et helvede osv. Dårlig dårlig tid i vores liv...
Min mand sagde blank NEJ! Hvor imod jeg gik også vendte det og drejede det. Fornuften sagde mig at vi bare ikke skulle have det 4. barn. Ægteskabet kunne ikke bære et barn mere. Vidste at fik jeg barnet her, ville jeg stå alene. (Vi havde problemer nok uden det 4. barn).
Vi har 2 store børn med 1½ års forskel og har altid sagt, at det ville jeg ikke have igen. Det måtte gerne gå år imellem hvis vi skulle have flere børn. (er der også mellem nr 2 og 3)
Beslutningen var hård, men realistisk. Jeg fik en abort. Jeg havde ikke hjertet med 100% men måske 98%. Nok også derfor jeg husker termin og abortdato stadigvæk.
Det var den bedste beslutning for os på dette tidspunkt i vores liv.
Da der var gået et par år, ville jeg gerne have haft et barn mere, men manden sagde nej. Vi har aldrig fået flere end vores 3 skønne drenge og sådan blev det bare.
Hvis jeg blev gravid nu, er jeg heller ikke sikker på, jeg ville have det. Vi er færdige med at få børn. Livet er indrettet efter at vores børn er store og jeg er afklaret med det.
Jeg har ikke fortrudt min abort, men jeg har fortrudt, at vi satte os i den situation, så vi var nødt til at tage denne beslutning.
Set i bagspejlet.... Så er jeg glad for, jeg fik den abort dengang. For ellers ville alt se helt anderledes ud, end det gør nu. Dog ville jeg gerne have haft et barn mere senere....
Held og lykke med beslutningen...
Ville bare fortælle at alle aborter/disse valg ikke hører til skam og negativitet. Det kan godt være positivt at vælge 1 abort i sit liv...