Min søn kunne have været druknet idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2011

Carl-Emil's mor

Maise86 skriver:

Ja føj hvor har jeg bare brug for at komme ud med det her.. Ved ikke hvad jeg vil med det, men er bare rystet...

Efter aftensmaden skulle jeg lige ned og hente et frimærke så jeg kunne få postet et brev. Jeg beder min mand putte vand i badekaret og begynde at bade ungerne.

Da jeg 10 min efter kommer hjem, taler min mand i telefon og har ikke fået ungerne i bad endnu. Han fortæller at en kunde ringede om noget arbejder og han derfor har fået fyldt lidt for meget vand i badekaret. Jeg går ud og kigger og konstaterer at det er fint med vandet, for Oliver kan sagtens sidde op i stedet for at ligge i sin badestol.

Ungerne kommer i bad og min mand sidder ude ved dem imens jeg henter noget i bilen. Da jeg kommer ind igen, kommer min mand lige ud i gangen og beder mig gå ud og sidde ved ungerne for han skal lige ud til noget arbejde, samtidig spørger han mig hvor et eller andet er og jeg går uden at tænke på det ud og viser ham det i køkkenet.

Pludselig kan jeg høre vores datter på snart 3 år skrige og græde ude fra badeværelset og samtidig bare høre at der bliver plasket vildt og voldsomt i vandet. Men det samme ved jeg bare at det er galt! Kan høre på Isabella at det er helt galt og hun skriger bare på mig... Jeg løber derud og ser det jeg frygter; Oliver på 7 mdr er væltet i vandet og ligger under vandet og hiver efter vejret (hvilket han jo ikke kan, da han er under vand, men kan tydeligt se, at det er det han instinktivt prøver på) - han har åbne øjne under vandet og kan se panikken i hans øjne.

Jeg har aldrig troet at jeg kunne skrige, men det gjorde jeg altså da jeg så ham ligge der - troede simpelthen at jeg skulle miste ham!

Da jeg hev ham op af vandet hostede han, skreg og var bange kunne jeg mærke, Isabella var også rystet.

Føler mig virkelig DUM DUM DUM - hvorfor gik jeg ikke derud med det samme? Og hvorfor tog vi ikke noget af vandet ud ag badekaret? Han har mistet balancen fordi vandet er gået ham så højt op på maven, tror det gik ham til lige under brystet - men det har bare været for meget... Føler mig VIRKELIG som jordens dårligste mor.. Har ondt i maven - tænk hvis det værste var sket...

Ja det er en rigtig rigtig rigtig grim oplevelse men det er desværre rigtig ofte noget der sker....

Pris dig lykkelig over det ikke skete og værd sikker på en ting: Det sker aldrig igen..

en der mistede 2 1/2 år gammel søster til drukne døden pga en simpel fejl... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

Isabella_mor

men det skete ikke.... jeg kan godt forstå din tankegang men vær glad for at det værste ikke er sket  til dig. du er ikke noget dårlig mor. tværtimod... og du har et godt moderinstinkt...

Anmeld

2. august 2011

frkrbj

puha søde, sikken en forskrækkelse Og man føler sig VIRKELIG som en dårlig mor, du ved selv hvordan det har været her, når der er sket noget... Du må gerne skrive hvis det er, ellers ses vi jo imorgen Du har nogle fantastiske unger og Bella er jo virkelig dygtig at hun kaldte på jer! Stort kram..

Anmeld

3. august 2011

Tona

Maise86 skriver:

Ja føj hvor har jeg bare brug for at komme ud med det her.. Ved ikke hvad jeg vil med det, men er bare rystet...

Efter aftensmaden skulle jeg lige ned og hente et frimærke så jeg kunne få postet et brev. Jeg beder min mand putte vand i badekaret og begynde at bade ungerne.

Da jeg 10 min efter kommer hjem, taler min mand i telefon og har ikke fået ungerne i bad endnu. Han fortæller at en kunde ringede om noget arbejder og han derfor har fået fyldt lidt for meget vand i badekaret. Jeg går ud og kigger og konstaterer at det er fint med vandet, for Oliver kan sagtens sidde op i stedet for at ligge i sin badestol.

Ungerne kommer i bad og min mand sidder ude ved dem imens jeg henter noget i bilen. Da jeg kommer ind igen, kommer min mand lige ud i gangen og beder mig gå ud og sidde ved ungerne for han skal lige ud til noget arbejde, samtidig spørger han mig hvor et eller andet er og jeg går uden at tænke på det ud og viser ham det i køkkenet.

Pludselig kan jeg høre vores datter på snart 3 år skrige og græde ude fra badeværelset og samtidig bare høre at der bliver plasket vildt og voldsomt i vandet. Men det samme ved jeg bare at det er galt! Kan høre på Isabella at det er helt galt og hun skriger bare på mig... Jeg løber derud og ser det jeg frygter; Oliver på 7 mdr er væltet i vandet og ligger under vandet og hiver efter vejret (hvilket han jo ikke kan, da han er under vand, men kan tydeligt se, at det er det han instinktivt prøver på) - han har åbne øjne under vandet og kan se panikken i hans øjne.

Jeg har aldrig troet at jeg kunne skrige, men det gjorde jeg altså da jeg så ham ligge der - troede simpelthen at jeg skulle miste ham!

Da jeg hev ham op af vandet hostede han, skreg og var bange kunne jeg mærke, Isabella var også rystet.

Føler mig virkelig DUM DUM DUM - hvorfor gik jeg ikke derud med det samme? Og hvorfor tog vi ikke noget af vandet ud ag badekaret? Han har mistet balancen fordi vandet er gået ham så højt op på maven, tror det gik ham til lige under brystet - men det har bare været for meget... Føler mig VIRKELIG som jordens dårligste mor.. Har ondt i maven - tænk hvis det værste var sket...

Åh hvor er det synd I skulle have sådan en grim oplevelse

Men du er ikke en dårlig mor. Alene det at du opretter denne tråd og er så berørt af det viser jo din omsorg for dine børn.

Alle forældre fejler. Min far (som er det mest ansvarsbeviste jeg kender) kom engang til at klemme min lillefinger i en dør så den stadig er skæv den dag i dag. Min veninde (som er den sejeste mor jeg kender) kom til at vende ryggen til sin 2 årige søn så han faldt ned ad en trappe og slog hul i hovedet og måtte syes. I sidste måned vendte jeg ryggen til Amanda i et sekund for lige at tage noget og i det sekund trimlede hun ned på gulvet med hovedet først ned af sofaen. Frygteligt alt sammen og man føler jo at hele verden går i stå når det sker så elendigt får man det. Men bare husk at alle forældre har prøvet det. Men det er så ikke alle der vil indrømme det.

Anmeld

4. august 2011

Maise86

Tusind tak for alle jeres svar til mig! Det varmer virkelig at høre at man ikke bliver stemplet som en dårlig mor!

Jeg er knapt så rystet mere, men kan stadig se og føle panikken når jeg tænker på Olivers ansigt under vandet. Det vil jeg nok altid kunne!

Det betyder virkelig meget at man kan få den opbakning af alle jer herinde

Anmeld

4. august 2011

Maja_4000

Maise86 skriver:

Tusind tak for alle jeres svar til mig! Det varmer virkelig at høre at man ikke bliver stemplet som en dårlig mor!

Jeg er knapt så rystet mere, men kan stadig se og føle panikken når jeg tænker på Olivers ansigt under vandet. Det vil jeg nok altid kunne!

Selvfølgelig kan du det ! Det må have været sindssygt ubehageligt ! :/

Har han været i bad siden ? Og er han blevet bange for vandet ?

Anmeld

4. august 2011

annec

Sikken en grim oplevelse. Du får lige et stort kram herfra

Anmeld

4. august 2011

th

Maise86 skriver:

hej søde ven

Du er ikke nogen dårlig mor, jeg har flere gange oplevet forældre komme og fortælle at deres barn er kommet under vandet i badekarret, da de lige skulle lave noget hurtigt, (er babytræner i svømning indtil jeg begyndte pb)

Men hvis jeg må komme med et lille råd er det at bade begge børn igen i aften, da de skal vide at vand ikke altid er farligt. (De kan begge to godt have svært ved at komme i vand igen, hvis der går for lang tid har jeg oplevet)

Hvis de er bange eller noget, så skriv en privatbesked, så kan det være jeg kan hjælpe dig. Håber ikke de er blevet bange, og du må endelig ikke vise at du er bange næste gang i bader, hvis du stadig er nervøs for at noget kan ske.

Hver glad for at der ikke skete mere og I var der.

Anmeld

4. august 2011

Maise86

Maja_4000 skriver:

Selvfølgelig kan du det ! Det må have været sindssygt ubehageligt ! :/

Har han været i bad siden ? Og er han blevet bange for vandet ?

Han kom op i badet med det samme faktisk og der har ikke været noget - heldigvis Men storesøster snakker meget om det

Anmeld

4. august 2011

Maise86

th skriver:

hej søde ven

Du er ikke nogen dårlig mor, jeg har flere gange oplevet forældre komme og fortælle at deres barn er kommet under vandet i badekarret, da de lige skulle lave noget hurtigt, (er babytræner i svømning indtil jeg begyndte pb)

Men hvis jeg må komme med et lille råd er det at bade begge børn igen i aften, da de skal vide at vand ikke altid er farligt. (De kan begge to godt have svært ved at komme i vand igen, hvis der går for lang tid har jeg oplevet)

Hvis de er bange eller noget, så skriv en privatbesked, så kan det være jeg kan hjælpe dig. Håber ikke de er blevet bange, og du må endelig ikke vise at du er bange næste gang i bader, hvis du stadig er nervøs for at noget kan ske.

Hver glad for at der ikke skete mere og I var der.

Tak for dit søde svar.

De har ikke været i bad siden - men kom i bad igen efter jeg havde hevet ham op af vandet, for tænkte at det nok var vigtigt ikke at sætte en skræk i livet på dem. Men jeg er sikker på at jeg ALDRIG forlader dem igen - heller ikke bare lige to sekunder!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.