Felix 4 mdr. (og mor 25 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. august 2011

AnneBJ

Tiden går når man har det sjovt - og rigtig stærkt, hvis man har det rigtig sjovt!

Felix bliver større og dejligere for hvert minut føles det som, og er nu 69,5 cm lang og vejer 7,5 kg... Synes godt nok også han var blevet lidt tung at slæbe på... 

Han er lige blevet færdig med 19 ugers springet - oh my! han var billigt til salg i den uge det stod på! Nåh, men nu er han jo bare min skønne basse igen, som sover på sit eget værelse, flytter legetøj fra hånd til hånd, putter det i munden - ligesom alt andet inden for rækkevidde, har fået øje på sine tæer (kan dog ikke fange dem selv endnu), hviner så højt at han forskrækker sig selv, lukker læberne sammen og puster luft ud (DÉT er sjovt!!), får vælling og smagsprøver på risgrød, og holder sig så rank når han sidder. Han støtter fra på benene, følger os og alt andet med øjnene, genkender tydeligt far og mig, både stemmer og udseeende, øver sig i at trille og kan næsten fra mave til ryg.

Om aftenen er han møgbesværlig at putte, igår brugte jeg fx 1½ time, selvom han er træt - ikke for træt, mæt, stimuleret og generelt tilpas.. Jeg har ikke knækket koden om hvor det går galt, og glæder mig blot over jeg har barsel = tid... Selvom jeg godt kunne finde andre ting at lave mellem 20.30 og 22... 

Jeg har igår startet projekt "meget-lidt-sukker" (for 0-sukker kan jeg ikke holde) og har overholdt det i 1½ døgn... Wuhuu til mig.. Jeg gider simpelthen ikke veje 10-15 kg for meget resten af min barsel og så skulle til at slåsse med det, når jeg også skal i skole/til eksamen! Så nu er det nu! 
I søndags blev Felix 4 mdr., og jeg 25 år. Vi holdt fødselsdagsmorgenmad for familie og svigerfamilie - min fødselsdag altså, vi fejrer ikke som sådan barnet hver måned! Felix' oldemor har fingeren helt på pulsen ifht. hans behov, så hun er helt klar over om han er tørstig, sulten, for kold, for varm, træt osv., længe før vi selv er... fantastisk hjælp (ironi kan være anvendt). En kæmpe hjælp var det også da hun efter 2,5 times rundtur og dikkedik for mindstemand, forlangte billeder af ham og hans kusiner (på 1½ og 4 år) - alle 3 unger var max smadrede og vrøvlede, men billedet? Det skulle da tages... tsk tsk..  

Anne, som nu er et kvart århundrede! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

AnneBJ

Ih alle billeder er væk - de kommer i aften, skal til at putte Felix

Sidste del af teksten er også væk? Så nu er det blevet til: fortsættelse følger

Anmeld

2. august 2011

PeruBaby

Tillykke til dig og lilleprutten  Hurra, hurra, hurra  

Det lyder jo som alt går efter planen. Sofia var også svær at lægge om aftenen da hun var 4-5mdr., men nu hvor hun fylder 7 mdr. er det bare at give hende en natbabs - og så falder hun enten i søvn der eller selv, ved at ligge i sengen og kigge på noget legetøj Trøst dig selv med at alt er en "fase", der går over

Og fedt med sådan en skarp oldemor, der ved det hele på den halve tid Det er altid fedt at blive belært om hvad ens barn gerne vil/ har brug for

Anmeld

2. august 2011

MorEllen

Tillkke med fødelsdag og månedsdag
Hehe, kender godt det der med meget hjelpsomme familiemedlemmer. Man kan blive ret oppgitt..!
Det er en skøn skøn tid når de små begynner at blive så opmærksomme og nysgjerrige på alt rundt sig Det der med aftenen kommer nok efterhånden!

Jeg kunne heller aldrig leve med et 0-sukker-prosjekt, og heller ikke meget-lidt-sukker Respekt til dig Mine grabiditetskilo har sat sig godt fast, så et mindre-av-alt-prosjekt tror jeg hadde været på sin plass her i huset. Meeen det er godt nok svært når man bare går rundt her hjemme
Glæder mig til billeder og ræsten af tæksten :p

Anmeld

2. august 2011

AnneBJ

Nåh så del 2 af indlægget!:

Om eftermiddagen (på min fødselsdag) slappede vi bare af, og Felix tog en god lang lur i vognen. Kl. lidt i 5 kørte vi på bones og fik aftensmad, og trods min mors talrige tilbud om at passe barnet, tog vi ham med. Jeg vil da gerne fejre den første fødselsdag som mor sammen med mit barn

Vi havde taget liften med til ham, og han fik en ballon af tjeneren, som så fint bandt den fast på liften og alting, men der gik max 5 minutter, så blev Felix bare STIKhysterisk og nægtede pure at ligge i liften. Så vi spiste lidt på skift, men havde god tid og endte med en hyggelig aften!

Jeg har VOLD-ønsket mig et kamera, længe! Jeg er så ærgerlig over, at det jeg har nu, ikke er top kvalitet, men at de billeder jeg tager for tiden, jo på ingen måde kan erstattes (første alting for den lille Lixen jo ) Jørn havde snakket om, at Felix og ham havde købt en DYR gave, så jeg var jo næsten sikker på det var et kamera, selvom jeg egentlig var sikker på det ikke var - for det ville Jørn aldrig kunne udvælge, da han ikke aner et klap om det. - men så penge dertil!

Det var det så overhovedet ikke. Det var billetter til Linie3 Show til efteråret 2012... Det har jeg OGSÅ ønsket mig, men det var lidt svært at juble, for LIGE NU vil jeg hellere have kameraet. Når billetterne til Linie3 er revet væk, vil jeg fortryde hvis jeg ikke havde fået "skaffet" nogle.. Så altså! Jeg blev rigtig glad for billetterne, og skal have Jørn og min ældste lillebror ed. Resten af familien HAVDE fattet budskabet om kameraet så jeg fik pengegaver af hele banden! Bortset fra mine brødre, som synes det var synd min gamle radio gik til under flytningen, for jeg hører ALTID musik i baggrunden - så det havde de købt til mig Det nye kamera er bestilt, Linie3 billetterne hænger på køleskabet (jeg GLÆDER mig) og radioen spiller i baggrunden! 

Og så var det nogle billeder!

Anne, som trods det kvarte århundrede stadig ikke evner begrænsningens kunst.... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. august 2011

Rødhætte

Hvor er han da bare en skøn dreng.. Det lyder jo bare som om at I rigtig nyder barslen dig og Felix  Og ikke mindst tillykke med de 25 år! Dejligt at du/I havde en skøn dag med gode gaver!

P.S synes du ikke bare det er så sødt at se dem spise grød? Jeg synes det er så nuttet!

Anmeld

3. august 2011

DK

Ihh hvor er han blevet stor!?! Jeg synes liiige at han er blevet født, mindstemanden! Men dejlig ser han jo ud, og så kvik i blikket.

Tillykke med de 25! Det er skønt at være 25, nyd det!

Knus, kram og solskin herfra!

Anmeld

4. august 2011

Maria-s

Et forsinket, men STORT tillykke med de 25! Lyder til du nyder din barsel i fulde drag (det samme her! tiden FLYVER afsted!) og som altid: deeeeejliiiiige billeder! ;D

Nu må JEG altså også lige tage mig sammen og komme med en lille update  - snart!

Stort  herfra

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Tak for tillykkerne, og jo! I har ret, tiden går alt for hurtigt! 

Anmeld

11. august 2011

Kit

Ej, jeg har da misset det her indlæg fuldstændig

Stort tillykke med de 25 år - skøn alder! 

Fantastisk udpate og dejlige billeder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.