At be om hindeløsning 38+0 - hvad er chance for jm siger ja?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.757 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg er led og ked af min graviditet, mest pga bækkensmerter så jeg ikke kan lave noget+vand i fødder/lægge/arme/hænder+psykiske problemer/depression.

Sidst jeg var til jm sagde hun at hun ville lave hindeløsning når jeg var 40+0. Men hvad mon mine chancer er for at hun evt vil lave det når jeg skal til jm 38+0? Hvis jeg altså er modnet nok til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

BABYPIGEnr4

Anonym skriver:

Jeg er led og ked af min graviditet, mest pga bækkensmerter så jeg ikke kan lave noget+vand i fødder/lægge/arme/hænder+psykiske problemer/depression.

Sidst jeg var til jm sagde hun at hun ville lave hindeløsning når jeg var 40+0. Men hvad mon mine chancer er for at hun evt vil lave det når jeg skal til jm 38+0? Hvis jeg altså er modnet nok til det.

Det lyder som om du har det rigtig svært. Jeg tror du skal forklare din jordemoder hvordan du har det, og så skal det vel vurderes om det er forsvarligt at sætte dig i gang. Har man det meget svært som du, så er der en akutlinje du kan ringe til på svangreambulatoriet. Her kan du bede om hjælp og evt. blive indlagt til aflastning. Kig i den mappe du har fået af jordemoderen, der står alle kontaktoplysninger. Du kan muligvis også få ekstra hjælp efter fødslen hjemme, det kommer lidt an på hvor du bor. Jeg synes det er flot du beder om hjælp her, men du skal have noget mere. Skriv evt. direkte til mig. Held og lykke.

Baby'este hilsner fra Helle

Anmeld

2. august 2011

Valle81

Anonym skriver:

Jeg tror det simpelthen ikke -

Ens egen elendighed - om jeg ved hvor forfærdelig det kan være - tror jeg ikke de sætter en fødsel igang for. Selvom barnet er klar og kan overleve uden problemer - så tror jeg ikke bare sådan en jordemødre fremprovokerer fødsler.

Men det skader ikke at spørge, men jeg tror du skal forvente et nej.

Christina

Anmeld

2. august 2011

Mille83

Anonym skriver:

Jeg tror der er gode chancer - jeg havde selv bækkenløsning og var tvangsindlagt på sofaen den sidste 6 uger af min graviditet. 

Uge 38 var jeg ved jordemoder og havde det underligt - det var fordi jeg havde åbnet mig 2 cm. 

Hun lavede noget trylleri på mig - ikke hindeløsning for som hun sagde så fik hun ballade når jeg kom på fødegangen da jeg er første gangs fødende. 

Hvis du er 2 gangsfødende så er der nok en bedre mulighed? 

Men fakta er at vi sad og snakkede igangsættelse grundet min bækkenløsning, men heldigvis var jeg selv igang 

Krydser for du kan blive sat igang 

Anmeld

2. august 2011

tazz

Tror ikke, at chancen er stor.

Jeg var virkelig syg under min graviditet, men svaret var hele tiden "Men baby har det fint.", og da jeg en dag lå på fødegangen og hylede "Få hende nu uuuuuuuuuuud!!!!!!!" (på min terminsdag), var svaret "Nej, nu er du altså pjattet! Baby har det jo godt"

Anmeld

2. august 2011

1012lmp

Tror ikke du skal regne med det.. dels fordi kroppen skal være klar til fødsel ellers virker det ikke... og dels fordi det jo er almindelige graviditetsskavanker du har...!

Anmeld

2. august 2011

FjolleTrold

Tror det desværre heller ikke - MÅSKE hvis du er åbnet og klar. Ellers skal naturen gå sin gang, som jeg fik at vide. De ville i hvert fald ikke gøre noget for at sætte noget i gang - ved mig - da baby jo havde det fint.

Men 39+6 ville de godt - der fik jeg en hindeløsning - og fødte 3 dage efter... Skal dog siges, at jeg der var 3 cm åben og ikke meget livmoderhals tilbage

Anmeld

2. august 2011

svanen73

Så længe baby har det fint, tror jeg heller ik du skal sætte næsen op efter det...desværre

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

Hej alle- tak for jeres svar!

Jeg er klar over at kroppen skal være klar til fødsel osv., men jeg har utroligt mange plukveer, og har haft det gennem hele graviditeten, så jeg håbede på jeg måske allerede var klar - også kunne det jo være jeg kunne få en hindeløsning.

Kan man evt få sin jordmoder til bare at tjekke hvordan det ser ud dernede? Om man er åbnet, osv... Bare så man har en ide om det. Eller tror i heller ikke hun "gider" det?

Anmeld

2. august 2011

Rockertand

Det får du ikke, hvis jordemoderen overholder de retningslinjer, der foreligger, der er jo ikke på nogen måde indikation for at lave tiltag for at hjælpe fødslen i gang, det er "kun" din elendighed, der taler for, og det er ikke nok - der er dog brodne kar i branchen, som gør det alligevel, men jeg ville aldrig vælge det, hvis min krop ikke var klar.

I øvrigt vil jeg lige oplyse dig om, at det kun er ca. 1/3, der har gavn af en hindeløsning, og det er overvejende dem, som allerede har åbnet sig lidt. De sidste 2/3 fordeler sig på dem, som ikke har nogen som helst virkning af det og på dem, som får forværring af de gener, der var i første omgang, småsmerter og ubehag, plukveer og almen utilpashed (og det vil jo så slet ikke være sjovt at tilføje på listen over ubehageligheder de næste 2 uger).

Pøj-pøj.

Tilføjelse: Jordemoderen vil sikkert gerne kigge, hvordan dine modningsforhold er, det kan jo være, der er en glædelig overraskelse. Hvis der ikke er sket noget, kan det alligevel gå fra 0-100 på ingen tid, så fat mod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.