Dagbog fra en sukkerafhængig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.397 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Barbamama

Jeg har spist SÅ meget sukker i min ferie (og i lang tid FØR ferien) og nu skal det være slut. Jeg ville ikke starte i min ferie for der vil jeg sgu spise is og slik i de mængder jeg vil og sådan skal det stadig være. Men sådan skal det ikke være resten af året også, så jeg har skrevet et brev til mig selv:

"Nu er det alvor! Du spiser ALT for meget sukker! Der er så mange ulemper ved det:

- Du bliver SÅ træt! Gider du virkelig være så sløv bare for en vingummi?

- Du bruger for mange penge på det! De kunne spares op!

- Du tager på! Du er i forvejen ikke tilfreds med din krop. Vil du tilføje overvægt til den liste?

Nu går du forbi det chokolade/slik/kage/is og så er du stolt af sig selv! Godt klaret!!!

Tidspunkter hvor de søde sager må nydes:

- Når vi har gæster

- Når nogen på arbejdet har fødselsdag eller stopper og giver kage, men du spiser kun ET stykke!

- Hvis vi er på besøg hos nogen

HVIS du kan lade være, så vær stolt af det og vågn frisk og frejdig dagen efter (jeg er nemlig altid så træt morgenen efter jeg har spist slik)

Du kan godt! Jeg tror på dig! Hilsen mig selv!

Og i dag var så første dag!!! Jeg havde undet mig selv en cola til morges for jeg skulle op kl. 3.20 og da jeg ikke drikker kaffe må jeg få koffein på en anden måde!

Ude på arbejdet var der en der havde flødeboller med. Jeg modstod, men af gammel vane var jeg ved at tage en!

Da jeg kom hjem gik det så galt! Vi havde gæster i går og havde kage i skabet. Jeg tog et lille stykke i stedet for at tage noget andet til at stille den lille sult. Hvor var det dumt!!!! MEN jeg har aftalt med mig selv at fordi jeg dumper i betyder det ikke at jeg skal give op. Så rejser jeg mig og starter forfra igen! I morgen går det bedre!!!!

Puha det var fanme nemmere at holde op med at ryge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

AnneBJ

Du er fandme sej!!

Jeg vil gerne være med - jeg har startet samme projekt i dag! Det ER tiltrængt når man kan spise en hel pakke kyskager alene i løbet af 2 timer.... 

Jeg har handlet i dag, på tom mave, men gik udenom ALT forbudt og købte istedet nektariner og æbler. Ofte går det galt fordi Felix lige vågner når jeg skal lave frokost og så æder jeg bare en hel rulle chokoladekiks. Men jeg har lovet Jørn at jeg smører hans madpakke, og da jeg gjorde det til aften, smurte jeg også til mig selv. En lækker bolle med salat og kylling til formiddag, og rugbrød, klar til at peppe op hvis tid, og ellers gode nok som de er, til frokost.

Egentlig vil jeg heller ikke kalde slik og kage forbudt, for så kan jeg slet ikke overholde noget. Men det der med "aaj, det er også fredag" den går ikke længere. Hvis vi har gæster må jeg få noget men tænker stadig over hvad jeg serverer, fx melon og is, istedet for kage og is. Hvis vi er i byen må jeg også få ét stykke, og vil sørge for at spise hjemmefra, fx på søndag hvor vi skal til "kage-fødselsdag" om eftermiddagen.

Undskyld det hele kom til at handle om mig! Essensen var, du er sej! jeg ved hvor svært det er, skal vi følges ad? Og SPARKE hinanden - ikke sådan noget "nårh, det er også synd, at DEN marsbar bare tvang sig ned i halsen på dig". Nej så vil jeg hellere have at vide "nu må du altså tage dig sammen  du gør ikke kun det her for dig selv, men også for Felix - skal han have en mor, som er for stor og har for dårlig kondi til at lege med ham næste sommer?"

Anmeld

1. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Du er fandme sej!!

Jeg vil gerne være med - jeg har startet samme projekt i dag! Det ER tiltrængt når man kan spise en hel pakke kyskager alene i løbet af 2 timer.... 

Jeg har handlet i dag, på tom mave, men gik udenom ALT forbudt og købte istedet nektariner og æbler. Ofte går det galt fordi Felix lige vågner når jeg skal lave frokost og så æder jeg bare en hel rulle chokoladekiks. Men jeg har lovet Jørn at jeg smører hans madpakke, og da jeg gjorde det til aften, smurte jeg også til mig selv. En lækker bolle med salat og kylling til formiddag, og rugbrød, klar til at peppe op hvis tid, og ellers gode nok som de er, til frokost.

Egentlig vil jeg heller ikke kalde slik og kage forbudt, for så kan jeg slet ikke overholde noget. Men det der med "aaj, det er også fredag" den går ikke længere. Hvis vi har gæster må jeg få noget men tænker stadig over hvad jeg serverer, fx melon og is, istedet for kage og is. Hvis vi er i byen må jeg også få ét stykke, og vil sørge for at spise hjemmefra, fx på søndag hvor vi skal til "kage-fødselsdag" om eftermiddagen.

Undskyld det hele kom til at handle om mig! Essensen var, du er sej! jeg ved hvor svært det er, skal vi følges ad? Og SPARKE hinanden - ikke sådan noget "nårh, det er også synd, at DEN marsbar bare tvang sig ned i halsen på dig". Nej så vil jeg hellere have at vide "nu må du altså tage dig sammen  du gør ikke kun det her for dig selv, men også for Felix - skal han have en mor, som er for stor og har for dårlig kondi til at lege med ham næste sommer?"

Hvor fedt!!! Jeg vil GERNE følges med dig!!! Så må vi holde hinanden i hånden! Men jeg beholder min: "Jeg er bare SÅÅÅ træt-cola"

Det er helt vildt at det skal være så svært at droppe det slik! Det er så lokkende! Jeg er mere afhængig af det end jeg var afhængig af cigaretter dengang jeg røg! WOW mand!

Jeg kender godt det du beskriver med at man bare kører det ind. Og jeg kan slet ikke styre at have noget i huset! Det er helt vildt! Casper sagde også til mig en dag: "Du kan ikke gå forbi noget slik uden at tænke på hvordan det smager!" Og det var rigtig godt ramt, for det er lige nøjagtig sådan jeg har det. Og jeg vil ikke forbyde mig selv at spise slik for jeg ELSKER det virkelig, men jeg skal SÅ seriøst begrænse mit indtag!!!!

Og du må MEGET gerne skrive om dig selv! Det kan jeg også bruge til noget! Men ja vi må støtte hinanden! Jeg er klar!

Kram til dig!

Anmeld

1. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Og PS. Jeg prøver at føre sådan en mini-dagbog hvor jeg skriver om jeg har klaret dagen uden noget eller om jeg er faldet i. Jeg kan ikke love jeg ikke falder i. Men min teori er at så længe jeg er så opmærksom på det og siger nej 9 ud af 10 gange, så er det stadig bedre end at sige ja 10 gange ud af 10!

Anmeld

1. august 2011

sarahb

jeg spiser SÅÅÅÅÅ MEGET! men i dag under fasten har det slet ikk været svært...
men nu står der en rød sodavand der venter.

Anmeld

1. august 2011

Barbamama

sarahb skriver:

jeg spiser SÅÅÅÅÅ MEGET! men i dag under fasten har det slet ikk været svært...
men nu står der en rød sodavand der venter.

Anmeld

1. august 2011

Vingummien

Ja bare man selv kunne det

Anmeld

1. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Og PS. Jeg prøver at føre sådan en mini-dagbog hvor jeg skriver om jeg har klaret dagen uden noget eller om jeg er faldet i. Jeg kan ikke love jeg ikke falder i. Men min teori er at så længe jeg er så opmærksom på det og siger nej 9 ud af 10 gange, så er det stadig bedre end at sige ja 10 gange ud af 10!

Absolut! Lidt har også ret!! 

Glæder mig til at følges med dig! God kamp! 

Anmeld

1. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Hvor fedt!!! Jeg vil GERNE følges med dig!!! Så må vi holde hinanden i hånden! Men jeg beholder min: "Jeg er bare SÅÅÅ træt-cola"

Det er helt vildt at det skal være så svært at droppe det slik! Det er så lokkende! Jeg er mere afhængig af det end jeg var afhængig af cigaretter dengang jeg røg! WOW mand!

Jeg kender godt det du beskriver med at man bare kører det ind. Og jeg kan slet ikke styre at have noget i huset! Det er helt vildt! Casper sagde også til mig en dag: "Du kan ikke gå forbi noget slik uden at tænke på hvordan det smager!" Og det var rigtig godt ramt, for det er lige nøjagtig sådan jeg har det. Og jeg vil ikke forbyde mig selv at spise slik for jeg ELSKER det virkelig, men jeg skal SÅ seriøst begrænse mit indtag!!!!

Og du må MEGET gerne skrive om dig selv! Det kan jeg også bruge til noget! Men ja vi må støtte hinanden! Jeg er klar!

Kram til dig!

Hov - jeg drikker altså også cola.. Men jeg kan bedst lide light, så ingen ko på isen der. Dog må jeg MAX få en (dåse) om dagen... 

Anmeld

2. august 2011

Barbamama

Vingummien skriver:

Ja bare man selv kunne det

Vi må da lige stå sammen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.