Jeg har spist SÅ meget sukker i min ferie (og i lang tid FØR ferien) og nu skal det være slut. Jeg ville ikke starte i min ferie for der vil jeg sgu spise is og slik i de mængder jeg vil og sådan skal det stadig være. Men sådan skal det ikke være resten af året også, så jeg har skrevet et brev til mig selv:
"Nu er det alvor! Du spiser ALT for meget sukker! Der er så mange ulemper ved det:
- Du bliver SÅ træt! Gider du virkelig være så sløv bare for en vingummi?
- Du bruger for mange penge på det! De kunne spares op!
- Du tager på! Du er i forvejen ikke tilfreds med din krop. Vil du tilføje overvægt til den liste?
Nu går du forbi det chokolade/slik/kage/is og så er du stolt af sig selv! Godt klaret!!! 
Tidspunkter hvor de søde sager må nydes:
- Når vi har gæster
- Når nogen på arbejdet har fødselsdag eller stopper og giver kage, men du spiser kun ET stykke!
- Hvis vi er på besøg hos nogen
HVIS du kan lade være, så vær stolt af det og vågn frisk og frejdig dagen efter (jeg er nemlig altid så træt morgenen efter jeg har spist slik)
Du kan godt! Jeg tror på dig! Hilsen mig selv!
Og i dag var så første dag!!! Jeg havde undet mig selv en cola til morges for jeg skulle op kl. 3.20 og da jeg ikke drikker kaffe må jeg få koffein på en anden måde!
Ude på arbejdet var der en der havde flødeboller med. Jeg modstod, men af gammel vane var jeg ved at tage en!
Da jeg kom hjem gik det så galt! Vi havde gæster i går og havde kage i skabet. Jeg tog et lille stykke i stedet for at tage noget andet til at stille den lille sult. Hvor var det dumt!!!! MEN jeg har aftalt med mig selv at fordi jeg dumper i betyder det ikke at jeg skal give op. Så rejser jeg mig og starter forfra igen! I morgen går det bedre!!!!
Puha det var fanme nemmere at holde op med at ryge!