Erfaring med børneeksem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. december 2008

Anja

Jeg vil høre om nogle af jer har erfaring med børneeksem ?

Esther er meget ramt af eksem. Det er rødt, let ru og det kan virke som om huden sprækker. Hun har det på kinderne, på benene (specielt omkring knæ og lår), på hænderne og armene er det også - ja stort set alle steder er der nogle plamacher med eksem pånær af på ryggen og maven.

Jeg synes det bliver værre efter et bad. Jeg har nu forsøgt IKKE at smøre hende med noget (for at se om det går væk som hormonknopper), det hjælp ikke. Så masserede jeg hende i babyolie efter badet (bades ca 2 gange om ugen), det hjælp heller ikke. Nu har jeg prøvet i ca 1½ uge at smøre med en rasende dyr Vichy creme jeg fik anbefalet på apoteket, men heller ikke det hjælper.

Netop i dag har vi udskiftet vaskepulver til Neutral.

Kan det være børneeksem ?? Hvordan ser det ud ? Kan det være noget andet, jeg ikke har tænkt på ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2008

Mary

Jeg synes det lyder som børneeksem, og det kan netop blive ekstra slemt her om vinteren og hvis de bader ofte. Nu synes jeg ikke 2 bad om ugen er for meget men du nævnte at det var værre derefter. Jeg kan personligt anbefale A-derma, og der er sikkert andre herinde der vil stemme i på det. Men det er også ret dyrt, men altså en rigtig god creme. Ellers synes jeg da du skal tage omkring lægen og få det tjekket. Hvis det er rigtig slemt kan det jo være du skal ha noget kraftigere creme at smøre hende med, men nu ved jeg ikke hvor små de er når man får hormoncreme....... Har fået det til Juliane en enkelt gang, og det forsvandet med det samme - lidt skræmmende egentlig, det er stærke sager..... Men det er jo heller ikke sjovt når det klør på de små...... ellers vil jeg sige korte bade og ikke for tit og så en rigtig god fed creme her om vinteren

Anmeld

30. december 2008

Rasmine

A-derma, ikke at forveksle med andre "derma" (fakta og lign)
Dyr, men god, har virket her.

Go bedring med hende.

Anmeld

30. december 2008

bette

synes det lyder MEGET som børneeksem.. du kan få en creme med binyrebakhomon i ved lægen.. men idet jeg ikke bryder mig om at smøre ham med homon creme hele tiden så har jeg valgt at gøre noget andet.

jeps lider selv af det og min søn gør også..
jeg smøre min søn i a derma creme... og så kommer han ikke så ofte i bad som os andre, da vandet forværre det.
jeg kommer kun sæbe i hver anden gang han er i bad. eller hvis han rigtig lugter. og så må han ikke lufttørre.. så er problemet der nemlig lige med det samme..
det er vigtigt at du smøre hver gang du kan se lidt udbrud og hver gang hun har været i bad.
og sørg for når du har tørret hende om munden eller lign med en klud at du tørre efter med en tør bagefter..

jeg bruger selv en creme der hedder tender care håndcreme.. den er virkelig god.. og ik kun som håndcreme..

Anmeld

30. december 2008

Plysbjørnen

det kan meget vel tænkes at være børneeksem... du kan prøve med fedtcreme, ellers kan man fra et firma der hedder Aderma få en rigtig god creme (fås på apoteket)...

Anmeld

30. december 2008

Anja

Smutter på apoteket i morgen og køber noget A-derma og så må jeg hellere bestille en tid hos lægen så vi kan få set på det.

Anmeld

31. december 2008

Lene76

vil helt klart anbefale A-derma...... det virker bare. jeg har flere forskellig produkter derfra.

så afsted på poteket imorgen anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.