Amning og alkohol ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. december 2008

Anja

Ja, jeg er godt klar over at amning og alkohol går lige så dårligt sammen som graviditet og alkohol, men er der ikke noget med at man skal vente nogle timer med at amme, hvis man drikker et par genstande ?

Jeg tænkter på i morgen, hvor det jo kunne være lækkert både at drikke et glas vin til maden og få Asti til midnat .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2008

Nadi

Jo det tror jeg der er, man er i gennemsnittet ca en time om at forbrænde en genstand, så hvis du venter en time fra du har drukket til du ammer tror jeg ikke det går helt gal.
Eller har du mulighed for at malke ud?? For så har du jo noget MM som du ved der ikke er noget med. Og så kan du ihvertfald ikke være i tvivl

Anmeld

30. december 2008

Lise

Jeg har hørt noget om en ikke-offentliggjort undersøgelse, der har vist at det er så minimalt af den alkohol man indtager der rent faktisk ender i mælken. Dermed ikke sagt at jeg synes du skal drikke dig i hegnet, men to glas på en aften sker der sgu ikke noget ved.

Da Simon var fem mdr var jeg til julefrokost en hel dag. Havde malket ud inden, så der var masser af mælk på flaske. Men den dumme unge nægtede flasken, så da jeg kom hjem piv-fuld sent om aftenen skreg ungen da han næsten intet havde spist hele dagen. Endte med at jeg ammede ham, da han var så sulten............... tror ikke han tog så meget skade...

Anmeld

30. december 2008

ivfmarie

Jeg læste engang at det var ok at drikke (med måde selvfølgelig) hvis den første mælk derefter blev mallket ud og kasseret.

Altså... du drikker et par glas vin i løbet af aftenen - når babserne er ved at eksplodere malker du ud i vasken og stopper med at drikke mere, så skulle mælken være ok til bettepigen ved næste måltid. Det kræver selvfølgelig at du har noget andet at tilbyde ...

Var det helt volapyk??

Marie

Anmeld

30. december 2008

Lise

Nadi skriver:

Jo det tror jeg der er, man er i gennemsnittet ca en time om at forbrænde en genstand, så hvis du venter en time fra du har drukket til du ammer tror jeg ikke det går helt gal.
Eller har du mulighed for at malke ud?? For så har du jo noget MM som du ved der ikke er noget med. Og så kan du ihvertfald ikke være i tvivl

Mht. det der, så forbrændes alkoholen ikke i mælken, så det siges at man skal malke ud og smide mælken væk når man er "færdig" med at drikke, så man kan producere frisk alkoholfri mælk...

Jeg holder dog stadig på at du sagtens kan drikke to glas uden at lille Esther får alkoholforgiftning!

Anmeld

30. december 2008

Anja

Tak for svar.

Jeg tror, jeg tillader mig et par genstande, men nu får vi se.

Jeg har aldrig tilbudt hende erstatning, så ved ikke om hun vil tage det, så det tør jeg ikke løbe an på.

Anmeld

30. december 2008

Mie A

Jeg regner helt bestemt med at der skal skåles i champagne i morgen, selvom jeg ammer. Har engang fået fortalt, at så længe du kan køre bil (efter loven) så kan du også amme - Det synes jeg lyder fornuftigt. Så jeg glæder mig til de små bobler i morgen

Anmeld

31. december 2008

Lene76

min sp sagde at de på skejby havde lavet en undersøgelse... som viste at under 5% af det du drikker (alkohol) går i blodet så tror det går med de par glas...... desuden kan man jo hellere ik holde til så meget hehe el rettere jeg ku ik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.