Valle81 skriver:
Hey,
Har du undersøgt det, du skriver?? Ja du har ret til 52 uger, men de 4 uger er altid før termin - de 2 er reserveret til faderen ( kan ikke overgå til mor) og så er resten efter barnet er født.
Når man er i arbejde kan man går fra de 4 uger før, gør man ikke det er det TO BAD, man kan ikke få dem i den anden ende, og kunne ikke forestille mig at studerende skulle have andre vilkår.
Så tjek lige op på det hele engang inden du går hen og bliver skuffet:0)

jeg er studerende og jeg har styr på det jeg skriver til punkt og prikke
ellers sødt af dig...
faren til barnet har 8 ugers barsel med løn - det er undersøgt og han har papirerne på det. han må gå fra 2 uger før terminen.
Jeg har 52 uger med BARSELSDAGPENGE, dvs de bliver ikke berørt af at han får løn
om jeg vil bruge nogle af mine 52 uger før jeg går på barsel eller ej er op til mig selv. jeg har bare valgt at sige jeg går på barsel fra den 10 januar ( har termin den 11) så skulle jeg føde før jamen så modtager jeg ikke barselsdagpenge for den ekstra tid inden jeg har sat mig til 
Jeg er IKKE berettiget til løn fra min arbejdsgiver under barsel. Men jeg har mine 12 fødselsklip og det første af dem bliver så brugt februar 2012 så strækker de sig nemlig 12 mdr frem 
Anmeld