lille hovede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. december 2008

bette

hvor meget mon sådan et lille hovede kan holde til..
synes mikkel falder ned fra ting hele tiden og slår hovedet.. er sku nervøs for at han kan tage skade af det..

hvor meget kan deres hoveder mon holde til nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2008

Lulle25

Tror ikke du skal være bekymret, de er jo bygget til "at slå sig" de slår sig jo ikke som vi gør, da de stadig er mere bløde i alle leder og kanter. Hvis du læser nogen gange på tekst tv eller aviser at der er en lille en på 3 år der er faldet fra 3-4 sal eller noget uden så meget som en skræmme eller nogle andre me´n.
Det er jo helt normalt børn falder ned fra sofaen eller stolen eller hvad ved jeg, for de udforsker jo verden og det er de hedigvis bygget efter.
Kh Louise

Anmeld

30. december 2008

bette

synes bare det er temmelig ofte han falder ned.. der går ik længe når jeg lige har vendt ryggen til i nogle sek.. man føler sig sku så skyldig

Anmeld

30. december 2008

Grynt

Hej de små kroppe kan altså holde til en hel del...heldigvis for det da

Min nevø, som er adopteret fra Colombia, havde aldrig lært at kravle og derfor havde han minimal styrke i armene til at kunne bruge dem i et fald. Han knaldede tit hovedet i gulvet og rendte altid rundt med de største buler jeg nogensinde har set. Han har heldigvis aldrig taget skade.

En anden jeg kender var såååå træt af at hendes datter altid faldt og moderen gad/havde ikke tid til at rende hende i rø*en hele dagen, resultatet blev at hun gav ungen en cykelhjelm på LOOOOL.

knus Tina, som har en datter der altid tåger afsted og falder over hendes egen skygge...heldigvis slår hun sig sjældent (godt hun har ble på )

Anmeld

30. december 2008

Lulle25

bette skriver:

synes bare det er temmelig ofte han falder ned.. der går ik længe når jeg lige har vendt ryggen til i nogle sek.. man føler sig sku så skyldig

Er sikker på du gør det så godt du kan, og en god mor har altid skyldfølelse. For hvis du nu havde gjort sådan var der nok ikke sket sådan osv.

Vil egentlig lige tilføje at hvis det er ofte han går ind i noget og slår sig, kunne det jo være han skal have briller. Har altid selv slået mig meget som barn, ved at falde ned og gå ind i ting, og fik først briller som 4 årig. Min mor havde det meget skidt over de havde ventet så længe, men nu kunne jeg jo se ting og gå udenom. Så måske du skulle tage ham til øjenlæge, hvis det er?

Men generelt slår børn sig jo bare, desværre er der bare nogen der er mere uheldige end andre.
Kh Louise, der slet ikke synes du skal have skyldfølelse.

Anmeld

30. december 2008

bette

Lulle25 skriver:

Er sikker på du gør det så godt du kan, og en god mor har altid skyldfølelse. For hvis du nu havde gjort sådan var der nok ikke sket sådan osv.

Vil egentlig lige tilføje at hvis det er ofte han går ind i noget og slår sig, kunne det jo være han skal have briller. Har altid selv slået mig meget som barn, ved at falde ned og gå ind i ting, og fik først briller som 4 årig. Min mor havde det meget skidt over de havde ventet så længe, men nu kunne jeg jo se ting og gå udenom. Så måske du skulle tage ham til øjenlæge, hvis det er?

Men generelt slår børn sig jo bare, desværre er der bare nogen der er mere uheldige end andre.
Kh Louise, der slet ikke synes du skal have skyldfølelse.

dejligt at vide jeg ik er den eneste med et enormt klodset barn..

altså han går sådan set ikke ind i ting.. han rejser sig op og slår hovedet ind i borde.. og falder ned fra alt.. idet han kravler op hvor han end kan komme til det.. bare et lille trin og så er han på vej op.. et stykke legetøj kan bruges som stige..

Anmeld

31. december 2008

Lulle25

bette skriver:

dejligt at vide jeg ik er den eneste med et enormt klodset barn..

altså han går sådan set ikke ind i ting.. han rejser sig op og slår hovedet ind i borde.. og falder ned fra alt.. idet han kravler op hvor han end kan komme til det.. bare et lille trin og så er han på vej op.. et stykke legetøj kan bruges som stige..

Hvor er han kreativ Synes også Mathilde er klodset, så vi må jo prøve og holde øje så godt vi kan.
Godt nytår
Kh Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.