Babyer og spiseforstyrrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. juli 2011

Hasselnødden

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Caroline86

31. juli 2011

aya-zia

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/07/28/064322.htm

min den yngste har spiseforstyrelse... har hun haft siden hun var 3 måneder...

Anmeld

31. juli 2011

Hasselnødden

aya-zia skriver:

min den yngste har spiseforstyrelse... har hun haft siden hun var 3 måneder...

Det var da ellers kvikt de/I fandt ud af det.. - var det en lettelse at få en diagnose?

Eller er du af en anden mening, dvs. har du været i tvivl om det nu også er spiseforstyrrelse, i dit eget stille sind efterfølgende?

Og hvad gør I for det, når hun nu kun er 3 måneder eller rettere sagt - var 3 måneder...?

Er nysgerrig på emnet, fordi det ikke forekommer helt usandsynligt og er pædagogstuderende, så denne slags viden er altid godt at have med i rygsækken

Anmeld

1. august 2011

aya-zia

Det var da ellers kvikt de/I fandt ud af det.. - var det en lettelse at få en diagnose?

Eller er du af en anden mening, dvs. har du været i tvivl om det nu også er spiseforstyrrelse, i dit eget stille sind efterfølgende?

Og hvad gør I for det, når hun nu kun er 3 måneder eller rettere sagt - var 3 måneder...?

Er nysgerrig på emnet, fordi det ikke forekommer helt usandsynligt og er pædagogstuderende, så denne slags viden er altid godt at have med i rygsækken

det var en STOR lettelse, da vi fik det afvide...

vi troede hun havde kolik da hun var lille og kunne ik forstå hun hele tiden brækkede sig... hun tog ik andet på en 1kg på 3 måneder så vi VISTE der var noget galt

jeg lider selv af en spiseforstyrelse, så jeg kunne jo godt se der var noget galt og ja det er der stadig....

hun er 3år og 8 måneder nu og er 104 cm men vejer kun 13 kg....

hun spiser faktisk ik andet end pasta og det er rigtig hårdt fordi jeg ved hun er sulten men hun vil bare ikke...

tror ik hun sådan tænker: " jeg er tyk jeg må heller la vær med at spise".

hun er mere "bange" for mad... hun bliver MEGET ked af det hvis jeg siger hun f.eks. SKAL spise to små stykker kød

da hun var 3 måneder var det eneste vi kunne gøre, at give hende 100 ml mælk eller hver time... også når hun sov skulle vi vække hende og tilbyde hende det...

men 90% af det kom nok op igen hver gang bagefter

Anmeld

1. august 2011

Hasselnødden

aya-zia skriver:

det var en STOR lettelse, da vi fik det afvide...

vi troede hun havde kolik da hun var lille og kunne ik forstå hun hele tiden brækkede sig... hun tog ik andet på en 1kg på 3 måneder så vi VISTE der var noget galt

jeg lider selv af en spiseforstyrelse, så jeg kunne jo godt se der var noget galt og ja det er der stadig....

hun er 3år og 8 måneder nu og er 104 cm men vejer kun 13 kg....

hun spiser faktisk ik andet end pasta og det er rigtig hårdt fordi jeg ved hun er sulten men hun vil bare ikke...

tror ik hun sådan tænker: " jeg er tyk jeg må heller la vær med at spise".

hun er mere "bange" for mad... hun bliver MEGET ked af det hvis jeg siger hun f.eks. SKAL spise to små stykker kød

da hun var 3 måneder var det eneste vi kunne gøre, at give hende 100 ml mælk eller hver time... også når hun sov skulle vi vække hende og tilbyde hende det...

men 90% af det kom nok op igen hver gang bagefter

Har du haft "igangværende" spiseforstyrrelse under fødslen?

Jeg spørger bare ud af posen og så må du korrigere mig for hvad jeg nu evt. kunne formulere helt galt og på afveje. Det er ikke min hensigt at neglierer eller på anden måde udtrykke at det er en nem sygdom.. men kender meget lidt til den, mest af alt fordi den forekommer så suspekt og tillintetgørende og uforståelig for de af os (mig!) som ikke har haft eller har den inde på livet...!

Hvor meget er normalvægten for en 3-4 årig?

Anmeld

1. august 2011

lhn89

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Anmeld

1. august 2011

aya-zia

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Har du haft "igangværende" spiseforstyrrelse under fødslen?

Jeg spørger bare ud af posen og så må du korrigere mig for hvad jeg nu evt. kunne formulere helt galt og på afveje. Det er ikke min hensigt at neglierer eller på anden måde udtrykke at det er en nem sygdom.. men kender meget lidt til den, mest af alt fordi den forekommer så suspekt og tillintetgørende og uforståelig for de af os (mig!) som ikke har haft eller har den inde på livet...!

Hvor meget er normalvægten for en 3-4 årig?

jamen spørg du bare ALT det du vil...

nej jeg fik anoreksi (opdaget) da jeg var 9 år... lægerne mener dog det har været der længer tid...

men lidt sjovt, under mine graviditeter forsvandt min anoreksi TOTAL....

en 15 kg.. er normal vægt så hun er ik så undervægtig mere heldigvis... hun er på sin højeste vægt nu... til hendes 3 års undersøgelse vejede hun kun 9 kg... så hun har taget en del på her de sidste 8 måneder ca... så vi håber hun er i bedring... men vi har set det før... og desværrer har det været sådan at lige pludselig stopper hun med at ta på... og så TABER hun sig HEL vild...

sidste gang hun gjorte det tabte hun 3 kg på 14 dage og blev indlagt fordi hun rystede hele tiden... hendes krop kunne slet ik følge med.... DET ER SÅÅÅÅÅ UHYGGELIGT...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.